LYMAF|15

201 33 3
                                    

Harini member bts,jennie,Sunoo, Dahyun dan jisoo akan pergi ke New York untuk acara fan meeting bts bersama Army. Sapa nak pergi?!! Ada tiket lebih nie.

"Alahhh,kenapalah kena pergi dan meeting tu?"rungut jisoo sambil menarik beg pakaiannya keluar dari rumah mereka.

"Mulut tu boleh berhenti merungut tak?dari semalam lagi tau..aku cium mulut tu kang.."kata Jin yang sedang memasukkan begnya ke dalam bonet kereta.

"Nak nie?"jisoo menunjukkan penumbuknya acah² nak tumbuk gitew.

"Penumbuk pon kecik ada hati nak tumbuk orang. Penumbuk kau tu aku boleh masuk kan dalam mulut aku au.."kata Jin. Jisoo menjeling tajam ke arah jin.

Jisoo mengangkat begnya untuk masuk ke dalam bonet kereta tapi tidak boleh Sebb begnya berat. Pompuan kan.

Jisoo mencuba dan terus mencuba tapi still tidak berjaya. Jin menahan ketawanya dari meletus. Tak boleh tapi taknak mintak tolong orang. Jin menggeleng perlahan.

Jisoo still lagi tidak berputus asa. Dia punya berusaha tu bukan kaleng² yer.

Akibat terlalu lama menahan ketawa,akhirnya jin meletuskan ketawanya. Jisoo memandang jin dengan pandangan yang tidak puas hati.

"Lain kali,mintak tolong..tak boleh mintak tolong orang..dah macam gorilla dah kau aku tengok dok terkangkang-kangkang nak letak beg dalam bonet kereta nie."kata Jin.

Jin mengangkat beg jisoo lalu diletakkan ke dalam bonet kereta dengan mudah.

"Kan senang..haihh, jisoo².."kata Jin lalu menutup bonet kereta itu.

Mereka berdua berjalan masuk ke dalam rumah mereka.

15 minit kemudian.

Mereka semua masuk ke dalam kereta untuk bertolak ke Incheon Airport. Dari rumah bts ke Incheon Airport hanya mengambil masa dalam 20 minit sahaja.

Skip.

Kereta milik bts berhenti betul-betul di hadapan Airport.

Ramai Army sudah berkumpul di situ. Apabila nampak kereta BTS,para Army yang berada di Airport itu mula menjerit nama-nama member bts.

"Nah,pakai nie sebelum keluar."kata Namjoon sambil memberikan 4 baju hoodie kepada Sunoo,jisoo,dahyun dan jennie.

Dahyun dan jennie menyambut huluran namjoon tapi jisoo dan Sunoo masih lagi terkebil-kebil Sebb tak tau apa²..

"Ambillah,benda nie menyelamatkan korang dari diserbu oleh Army.."kata Namjoon. Perlahan-lahan Sunoo dan jisoo mengambil baju itu.

Mereka berempat menyarung baju hoodie itu.

Mereka berempat menyarung baju hoodie itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jennie kau ikut V..jangan berpisah sikit pon..Dahyun dengan Sunoo dan jisoo pulak dengan jin.."kata Suga.

"Haaa,kenapa jisoo dengan mamat nie?tak boleh Ker dengan orang lain?dengan Jhope Ker?Jimin Ker?"tnya Jisoo.

"Ehhh,biar jelah aku dengan kau..takde masalah pon kan.."kata Jin.

"Taknakk!!jisoo nak dengan orang lain.."kata jisoo. Belum sempat member bts ingin menjawab,tiba² pintu kereta mereka dibuka dari luar.

"Sorry jisoo..jisoo ikut jer tau jin.."kata Jhope. Jisoo mengeluh lalu menggagukkan kepalanya.

Jisoo baru sahaja ingin keluar dari kereta,tangannya tiba² ditarik lalu disatukan dengan tangan seseorang. Jisoo memandang ke belakang. Jin.

"Kenapa kau pengang tangan aku?"tnya Jisoo. Jin tidak menjawab pertanyaan jisoo sebaliknya terus melangkah keluar dari kereta. Kalau dah jin keluar si jisoo tubpon keluarlah sekali Sebb jin tengah pegang tangan dia time tu.

Member bts berdiri sebaris begitu jugak dengan Sunoo,dahyun,jennie dan jisoo. Jisoo hanya menundukkan pandangannya sahaja.

Bts berjalan masuk bersama ke dalam Airport. Jin memegang tangan jisoo erat. Sedang mereka berjalan melepasi keramaian army yang sedang mengepung mereka,tiba² hoodie yang menutup kepala jisoo terbuka akibat ditarik oleh seorang army. Jadi nampaklah kepala jisoo.

Jin yang perasan akan kejadian itu terus memeluk jisoo lalu menarik jaket miliknya untuk menutup separuh badan dan kepala jisoo. Jisoo agak terkesima dengan tindakan jin ketika ini.

Jin mengharungi army² itu sambil memeluk jisoo. Ada army yang cuba untuk menarik jisoo dari dakapan jin tapi tidak berjaya kerana jin memeluk jisoo dengan jisoo dengan sangat erat. Jisoo memeluk badan kurus jin.

Dalam kapayahan jin untuk mengharungi army itu,jin sempat tersenyum apabila jisoo membalas pelukannya.

| Tbc |












[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now