LYMAF|24

195 34 7
                                    


Hye!i'm back!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hye!i'm back!

Kereta milik bts berhenti betul-betul di hadapan rumah bts.

Semua masuk ke dalam rumah kecuali jin dan jisoo.

Jin melihat muka polos jisoo yang sedang tido sambil mulutnya terbuka sedikit.

Satu senyuman kecil terukir di bibir jin. Comel.

Jin menggerakkan sedikit badan jisoo tapi tiada sebarang respon dari jisoo.

"Nampaknya kena angkat lah nie.."gumam jin. Jin meletakkan tangannya di bawah antara betis dan peha jisoo. Tangannya lagi satu diletakkan di belakang kapala jisoo. Perlahan-lahan badan jisoo diangkat.

"Nasib ringan.."kata jin lalu badan jisoo dibawa keluar dari kereta. Jin menutup pintu kereta menggunakan kakinya lalu dibawa jisoo ke dalam rumah.

Jisoo merengek kecil apabila cahaya matahari mula mengacau lenanya.

"Shhhh.."jin menepuk sedikit peha jisoo. Jisoo kembali tidur tapi kepalanya menghadap ke arah dada jin. Jin agak tersentak apabila merasakan bibir jisoo betul-betul di dadanya.

"//Aihhh,sesak nafas aku dibuatnya. Bella pon aku tak pernah angkat macam nie..//"gumam jin tapi kakinya masih meneruskan perjalanan masuk ke dalam rumah banglo milik groupnya.

Jin membuka kasutnya lalu masuk ke dalam rumah. Semua orang ketika itu sedang duduk berehat-rehat di ruang tamu. Semua memandang ke arah jin apabila jin melangkah masuk ke dalam rumah. Tercengang mereka melihat jin mendukung jisoo bridel style.

"J-jin hyung."panggil Jhope. Jin berhenti seketika lalu memandang ke arah semua org yang berada di ruang tamu itu.

"Asal?"tnya Jin..

"Kenapa hyung angkat jisoo?"tnya Jimin.

"Habis kau nak biar dia mati dalam kereta tu Ker?nak harapkan korang angkat,memang taklah.."kata Jin lalu terus berjalan ke arah lift rumah mereka. Mereka yang berada di ruang tamu Hany melihat sahaja kelibat jin yang makin menghilang itu.

"Aku rasakan jin Hyung suka dekat jisoo lah.."kata Suga tiba². Terus semua mereka memandang ke arah Suga dengan mata terkebil-kebil.

"Hyung,asal cakap macam tu?"tnya Taehyung.

"Betullah apa aku cakap..korang tak nampak ke cara jin pandang jisoo,take care pasal jisoo, selalu ada dengan jisoo..dah jelas kot yang dia dah syok dengan jisoo tu cuma jisoo jer yang tak perasan.."kata Suga. Mereka semua memandang sesama sendiri.

Betul gak kan?

♡︎♡︎♡︎

J

isoo bangun dari lenanya apabila terdengar bunyi pancuran air dari dalam bilik air. Jisoo menggosok kedua matanya. Sekelilingnya dipandang. Jap,nie bukan bilik dia!

Jisoo melihat ke arah meja sebelah nya. Ada sebuah frame gambar. Jisoo mengambil frame itu.

 Jisoo mengambil frame itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Klek!

Jisoo terus meletakkan frame gambar itu. Jin half naked menjadi pemandangannya sekarang. Laju sahaja kedua tangannya menutup mukanya.

"Eh dah bangun?"kata jin. Sebenarnya dia nak tergelak dengan tindakan jisoo yang sedang menutup matanya.

"K-kenapa kau bawak a-aku ke sini?"tnya Jisoo masih menutup matanya.

"Saje kenapa tak boleh ker?"tnya Jin balik. Laju jisoo menurunkan tangannya.

"Kau boleh tanya tak boleh Ker?kau betul ke tak nie?memanglah tak boleh!dah aku nak gi bilik aku balik.."kata Jisoo lalu bangun dari katil jin. Jin hanya melihat sahaja tingkah laku jisoo dari pantulan cermin.

Jisoo berjalan ke arah pintu bilik jin lalu dipulas tombol pintu itu. Badannya dibawa keluar dari bilik jin. Jin yang dari tadi memandang gerak-geri jisoo terus membawa dirinya mengikut jisoo apabila melihat kelibat jisoo sudah hilang dari pandangannya.

Jin hanya mengikut sahaja gerak geri jisoo. Sesampai di hadapan pintu bilik Jisoo,jisoo terus memulas tombol pintu itu tapi tak boleh. Terkunci!

Beberapa kali jugaklah jisoo cuba untuk membuka pintu itu tapi yelah nama pon terkucil mestilah takleh bukak. Jisoo terus mengeluh lalu memandang ke arah jin yang hanya memandangnya sambil bersandar di dinding.

"Jin,mana kunci bilik nie?"tnya Jisoo penuh sopan.

"Nie!"kata jin sambil mengangkat satu kunci berwarna Perak.

"Jin bagilah kunci tu.."kata Jisoo. Jin menggleng lalu menyimpan semula kunci itu ke dalam poket seluarnya.

"Jin!!"

Jin tergelak laku terus melarikan dirinya dari situ. Jisoo terus mengejar jin.

"Jin bagi lah kunci tu!!"kata jisoo sambil berlari.

"Taknk!!"

Mereka berlari di seluruh di tingkat itu. Entah macam mana jin tersepak karpet lalu terjatuh terlentang. Dah si jin tu jatuh di jisoo tu pin jatuh lah sekali Sebb jarak Dorang tak jauh pon waktu lari tadi.

Jisoo pon ter'on top jin. Muka jisoo dan muka jin tersangatlah dekat sampai boleh rasa nafas masing-masing.

"Er sorry."kata jisoo dan cuba untuk bangun tapi cepat-cepat jin memeluk pinggang jisoo supaya tidak bangun.

"Jangan bangun.."kata jin.

"Eiii apa nie jin?aku nak bangunlah..nanti Dorang nampak macam mana?"kata Jisoo.

"Biarlah dorang nampak pon..biar Dorang syak kita tengah couple sekarang nie.."kata jin selamba.

"Kau gila ke apa?eii jin bangunlah.."kata jisoo cuba untuk bangun jugak tapi tidak berjaya Sebb pelukan jin terlalu ketat.

Jin tidak membalas apa-apa sebaliknya menatap wajah jisoo dengan senyuman yang dari tadi terukir di bibirnya. Jisoo yang melihat jin sedang memandangnya terus berasa malu.

"Kau asal dho pandang macam tu?"tnya Jisoo menghilangkan malunya.

"Kan best kalau kau jadi milik aku.."kata jin tiba².

Terkebil-kebil jisoo mendengar kata-kata jin. Ape benda mamat nie merepek.

"Jin Hyung!"

To be continue..

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now