"Korang dah siap belum?cepatlah!"jerit Jimin dari tingkat bawah.
"Sabar lah ketot..tahulah kau excited nak balik kampung halaman kau,tapi takyahlah kelam kambut sangat..macam Busan tu lari jer."kata Suga.
Haaaa mesti Pelikkan? Sebenarnya Dorang kena pergi Busan untuk mengadakan konsert di sana! Ok dah faham kan,so sila sambung.
"Ofclah kena excited!kita dah lama tak balik tau..Hyung apa tau?"balas jimin balik.
"Kau jer beria excited,si arnab tu rilex jer Hyung tengok.."kata Suga. Jimin menoleh ke arah jungkook yang sedang fokus melihat henfonnya.
"Alahh,si arnab tu lantaklah!dia lain,jimin lain.."kata Jimin. Suga tidak berkata apa-apa sebaliknya terus meninggalkan jimin.
"Tumpang lalu,mak buyung nk lalu!"kata sunoo. Lengan dahyun dipengang.
Jimin bergerak ke tepi sedikit supaya Dahyun dapat lalu. Jimin menayangkan muka takut apabila melihat perut Dahyun yang seperti ingin meletup itu.
"Dahyun,oppa tengok perut kau nie,macam nak meletop dah..besar sangat..kau pasti ke dalam tu baby manusia,ntah² dalam perut Dahyun tu bany gajah Ker.."kata Jimin.
Pap!
"Aduh!"
Jimin menggosok kepalanya yang baru sahaja diketuk oleh Jin dengan sesuatu benda yang keras.
"Kau jangan tunjuk sangat kebodohan kau yang tak berapa nak bodoh tu boleh tak?mestilah anak dalam perut adik aku tu anak manusia..dia besar sebb tarikh due dia nak dekat dah,Sebb tu besar macam nak meletop.."kata Jin.
"Manalah aku tau..dah besar sangat macam tu,aku fikir anak gajah ke apa Ker.."kata Jimin. Tangan kanannya masih lagi menggosok kepalanya yang dipukul tadi.
Setelah selesai mengemas barang dan memasukkan barang ke dalam kereta,mereka terus bertolak ke Airport.
Skip(sampai Busan)
Mereka mengecheck-in hotel yang telah ditempah khas untuk mereka lalu mereka naik ke bilik masing-masing.
Mereka semua bercadang untuk berehat sebentar sebelum keluar semula untuk makan lunch.
Jisoo yang sedang mengemas baju ke dalam almari dipandang penuh minat oleh jin.
"Biy.."
Jin mengumam.
"Jisoo tak taulah kalau biy perasan ataupon tidak..tapi jisoo rasa macam ada orang follow kitalah start dari kita sampai Busan nie.."kata Jisoo. Jin mengerutkan dahinya.
"Sapa?"
"Entahlah,jisoo tak tahu sapa tapi jisoo rasa macam ada orang perhatikan semua gerak geri kita.."kata Jisoo lagi.
"Khayalan baby jer kot.."kata Jin menyedapkan hati jisoo.
"Tulah,jisoo pon rasa macam khayalan jisoo tapikan time kita kan Airport tadi,jisoo nampak ada dua orang tak pasti lah laki Ker pompuan dia macam ikut kita dari belakang.."kata Jisoo. Jin mula tak sedap hati mendengar kata-kata jisoo.
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...