"Apa maksud Dahyun yang 'Sunoo hasut pakwe Dahyun untuk tinggalkan Dahyun'?" tanya Jisoo.
"Yelah,dia Minhoo cakap dekat Dahyun haritu yang sunoo suruh dia tinggalkan Dahyun..sapa jer tak marah.."kata Dahyun lalu menjeling sekilas ke arah Sunoo. Jisoo turut memandang ke arah sunoo.
"Kenapa kau buat macam tu Sunoo?"tnya Jisoo.
"Sunoo bukan saje² buat macam tu..Sunoo buat semua tu bersebab.."kata Sunoo. Lagi berkerut dahi jisoo dibuatnya. Sebab apa pulak?
"Sebab apa?"tnya Jisoo.
"Haah sebab apa?"tnya Dahyun juga.
"Sebb aku kenal si Minhoo tu..aku kenal perangai dia macam mana..aku taknak kau jadi mangsa dia.."kata Sunoo. Jin dan jisoo mengerutkam dahi mereka. Mangsa apa pulak nie?
"Apa yang kau merepek nie hah?!"tnya Dahyun.
"Ok,kalau kau nak tahu si Minhoo tu dah ada ramai gilf sebelum nie tau..lepas jer dia rosakkan gilf dia tu,dia akan tinggalkan macam tu jer..aku taknak kau jadi mangsa dia yang seterusnya dahyun.."kata Sunoo. Dahyun bangun dari duduknya.
"Kau merepek apa hah Sunoo?!kau saje jer kan nak rosakkan hubungan kitaorang dua!!"marah Dahyun. Sunoo turut bangun dari duduknya.
"Kau fikir aku nak sangat ke masuk campur dalam cinta cintun orang nie hah?!aku cuma nak bantu kau jer!!"kata Sunoo. Dahyun menggeleng beberapa kali.
"No²,aku tau kau sengaja jer kan!!cakap jelah kau jeles dengan hubungan aku dengan Minhoo kan!!Minhoo takkan buat macam tulah kat aku!!aku kenal dialah daripada kau!!"kata Dahyun sebelum berlari naik ke atas. Jin dan jisoo memandang kepergian Dahyun dengan mata yang terkebil-kebil.
Sunoo menyerabutkan rambutnya lalu kembali duduk di atas kerusi. Kepalanya ditundukkan memandang bawah.
"Errrr.."jisoo menggaru kepalanya yang tidak gatal. Sunoo mengangkat kepalanya memandang jisoo dan jin yang duduk di hadapannya.
"Noona,Hyung..Sunoo cakap betul..Sunoo takde niat pon nak rosakkan hubungan Dahyun dengan Mingoo tapi Sunoo taknak Dahyun jadi mangsa rogol Minhoo seterusnya.."kata Sunoo seakan merayu.
"Macam mana Sunoo tau semua nie?"tnya Jin.
"Sunoo kawan dengan Minhoo tapi takdelah rapat sangat..setiap bulan Sunoo perasan yang si Minhoo tu tukar² makwe.. First² Sunoo ingat mungkin hubungan Dorang tak kekal,tapi bila kawan sekelas Sunoo cakap ada seorang perempuan berhenti U lepas break dengan Minhoo,Sunoo jadi pelik. Pastu Sunoo tanyalah kawan Sunoo yang rapat dengan Minhoo. Rupanya perempuanvtu kena rogol dengan Minhoo lepas Minhoo break dengan dia. Pompuan tu apa lagi mengandunglah."kata Sunoo.
"Maksud Sunoo Minhoo buat 'benda' tu lepastu taknk bertanggungjawab?" tnya Jisoo kepastian. Sunoo mengangguk.
"Jadi maknanya Dahyun dalam bahayalah sekarang nie?"tnya Jin pulak.
"Yes!kemungkinan besar Dahyun adalah mangsa Minhoo yang seterusnya.."kata Sunoo.
"Hetty,what's up guys!!ehhhh,sapa perempuan dengan laki nie?"tnya Jimin yang baru sahaja turun dari tingkat atas. Ada juga member lain
Jisoo dan Sunoo bangun dari duduk mereka lalu menundukkan sedikit badan mereka.
"Annyeonghaseyo jisoo imnida.."kata Jisoo.
"Annyeonghaseyo Sunoo imnida.."kata Sunoo pulak.
Member bts yang lain turut menundukkan badan mereka.
"Sapa nie hyung? Hyung jangan macam².."kata Jungkook.
"Tanya leader kita tu..aku malas nak cerita .."kata Jin lalu bangun dari duduknya dan menujubke arah peti sejuk di dapur itu.
Bts terus memandang ke arah namjoon. Namjoon mengeluh seketika. Perut dah lah dah lapar,korang suruh cerita pulak. Nak tak nak namjoon pon ceritalah.
Jisoo memandang ke arah jin yang sedang minum jus oren di hadapan peti sejuk dapur. Jin sedang termenung sambil minum. Jisoo bangun dari duduknya lalu menuju ke arah jin.
"Kau ok tak?"tnya Jisoo. Jin memandang ke arah jisoo lalu menggeleng.
"Aku tengah fikir pasal adik aku..aku takut dia rosak Sebb mamat tak guna tu..dia dahlah muda lagi.."kata Jin.
"Takde papelah..aku yakin adik kau pandai jaga diri..takpe.."kata Jisoo.
"Hmmm,aku tau tu..tapi aku still takut. Adik aku tu dahlah pompuan.."kata Jin.
"Takde papelah Wey..janganlah fikir sangat..nanti lagi serabut kau..aku yakin Dahyun pandai jaga diri dia..dia dah besar dah jadi tau mana baik mana buruk.."kata Jisoo.
"Emm,dahlah..aku nak masak.."kata Jin lalu meletakkan semula jus orennya ke dalam peti sejuk.
"Ok aku tolong.."terus jin memandang ke arah jisoo dengan muka tak percaya.
"Kau pandai masak?"tnya Jin.
"Ofc!kau fikir aku ni anak dara pemalas ke hah?!dahlah..kau nak masak apa?"tnya Jisoo lalu meninggalkan jin di hadapan peti sejuk.
Jin tersenyum senget.
"My ideal type.."
| tbc |
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...