LYMAF|12

201 35 2
                                    

Selepas bersarapan,semua berkumpul di ruang tamu. Tu pon Sebb jin suruh. Yelah muka jin dah lah serius memanjang. Nak berbual pon kena fikir dua tiga kali dulu,disebabkan muka jin jer.

Dahyun seperti biasa hanya menunduk memandang kakinya.

"Kau dah terlanjur dengan mamat tak guna tu kan?"tanya Jin dingin.

Perlahan sahaja Dahyun menggaguk.

"Mamat tak guna tu dah tinggalkan kau kan?"tnya Jin lagi.

Dan lagi sekali Dahyun menggaguk.

"Kau tau kan kemungkinan besar kau akan mengandung?"tnya Jin lagi. Banyak soalan pulak lak mamat nie.

Dan buat kali ketiga Dahyun menggaguk.

"Sapa yang nak bertanggungjawab?"tnya Jin. Dahyun terus mengangkat mukanya memandang jin.

"Bertanggungjawab?"tnya Dahyun.

"Yelah,kau takkan nak anak dalam perut kau tu tak ada bapak..dahlah bapak kandung dia taknak bertanggungjawab. Lepas pancut terus bla..dia fikir dia sapa hah?bodoh punya jantan."kata Jin tenang tapi kedengaran nadanya seperti marah.

"Dahyun ingat Dahyun nak gugurkan anak nie.."kata Dahyun. Terus membulat mata jin.

"What?!kau nak gugurkan anak kau sendiri?!kau dah puas hidup ke dahyun?!jangan buat benda bodoh boleh tak?!cukuplah kau dah buat benda bodoh semalam,janganlah buat lagi!!baby tu tak bersalah Dahyun!!jangan lah bertindak guna nafsu semata-mata!!"kata Jin hilang sabar. Penat dia dengan perangai dahyun yang bertindak sesuka hati jer.

Terus menunduk Dahyun apabila jin berkata begitu.

"Sunoo akan bertanggungjawab.."kata Sunoo tiba².

Semua orang memandang ke arah Sunoo dengan muka tidak percaya.

"Sunoo,benda nie tak boleh buat main tau.."kata Jisoo yang dari tadi lagi hanya mendiamkan diri.

"No,Sunoo tak main². Sunoo betul akan bertanggungjawab atas kandungan Dahyun."kata Sunoo. Mukanya sangat serius ketika itu.

"Sunoo,jangan buat keputusan terburu-buru. Hyung taknak hancur kan masa depan Sunoo semata-mata nak bertanggungjawab atas kandungan Dahyun nanti."kata Jin.

"Tak Hyung..Sunoo dah fikir dah masak-masak..Sunoo akan bertanggungjawab jugak.."kata Sunoo tekad. Dahyun yang melihat kesungguhan yang terpancar di wajah sunoo terus berasa terharu. Dia  banyak bergaduh dan menyakitkan hati lelaki itu tetapi lelaki itu sanggup bertanggungjawab ke atas kesalahan yang bukan dibuat oleh dirinya.

"Kalau Sunoo dah cakap macam tu,Hyung tak dapat nak halang..tapi Sunoo kena tanya jugak dekat noona Sunoo nie..apa2 Sunoo kena bincang dengan noona Sunoo dulu.."kata Jin.

Terus mata Sunoo memandang ke arah jisoo. Sunoo mengerdipkan matanya beberapa kali. Satu keluhan dilepaskan oleh jisoo.

"Noona tak kesah kalau kau nak tanggungjawab atas kandungan dahyun tapi kau kena ingat tanggungjawab kau akan lebih berat lepas nie..kau dah bersedia Ker semua tu?"tnya Jisoo.

Sunoo menggaguk dengan penuh yakin.

"Kalau kau dah bersedia,noona ok jer..tapi noona cuma nak ingatkan kau,jangan buat benda nie hanya Sebb kau kasihan dengan Dahyun..buat benda nie atas kerelaan kau sendiri. Faham?"kata Jisoo.

Sunoo menggaguk lagi.

"Emmm,kalau macam tu kita boleh bincang untuk perkahwinan korang lah.."kata Jin.

Bulat mata Dahyun mendengar perkataan kawin.

"Takyah bulat² lah mata tu..kau fikir Sunoo nak bertanggungjawab ke atas kau tanpa kawin dulu ke hah?nanti bila kau mengandung nanti tanpa kawin dengan sunoo orang fikir lain pulak nanti.."kata Jimin.

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now