ITCOH|30

221 27 37
                                    

Eun Kyung dan Puan Hyun-jae masih lagi tidak pulang dari rumah BTS. Mereka pon malas lah nak halau,yelah nanti nampak macam biadap pulak.

"Noona,bila omma nak balik?"tnya Sunoo sedikit membisik.

"Ntahlah,mungkin dorang tido sini kot.."kata Jisoo. Laju Sunoo menggeleng. Aduhh,asal nak tido sini pula?

"Noona~"rengek Sunoo sambil menggoyang-goyangkan tangan jisoo. Jisoo hanya menggeleng sahaja.

"Biy~"

Sunoo menoleh ke tepinya. Kelihatan Dahyun sedang membuat muka tercebik-cebik dia sebelahnya.

"Kenapa sayang?"tnya Sunoo sambil mengusap kepala Dahyun.

"Nak aiskrim.."kata Dahyun lebih kepada merayu.

"Mana boleh sayang..awak tu tengah mengandung tau,tak elok makan aiskrim selalu sangat..awak semalam kan dah makan.."kata Sunoo lembut. Alahh kau tau jerlah Sunoo nie macam mana kan?

"Alahhh,tapi sayang teringin lah..pleasee,janji esok tak makan dah..Harini jer."kata Dahyun masih merayu. Sunoo yang tak tahan dengan rayuan Dahyun itu terus mencubit pipi gebu isterinya.

"Eeee,yelah²..janji eh esok tak makan dah?" Laju Dahyun menggaguk.

Sunoo tersenyum lalu bangun dari duduknya dan pergi ke dapur bersama Dahyun.

Jisoo yang melihat kemesraan Dahyun dan Sunoo hanya mampu tersenyum sahaja. Adik lelakinya bahagia dia turut bahagia.

"Nanti tak lama lagi kita pulak akan jadi macam tu.."bisik jin di telinga kanan Jisoo.

Jisoo laju memusingkan kepalanya dan secara tak sengaja bibir mereka berlaga. Terbeliak mata Jisoo apabila jin mula menciumnya. Dia cuba untuk melepaskan tapi tidak boleh. Yang dia boleh buat hanyalah pasrah.

Tersenyum suka jin apabila jisoo turut membalas ciumannya. Agenda panas mereka terhenti apabila ada orang berdehem.

Laju jisoo menolak badan tegap jin kebelakang. Terus tertunduk jisoo akibat terlampau malu.

"Yer?"tnya Jin. Eun Kyung yang melihat agenda panas tadi terus membara hatinya.

"Err oppa,Eun Kyung nak ajak gi jalan-jalan lah,jom?"ajak Eun Kyung tanpa segan silu. Jisoo yang sedang melihat dirinya dengan pandangan tercengang itu diabaikan.

"Hey,kau Ngan aku kenal pon tak sampai 24 jam lagi tau,tiba² kau ajak aku gi jalan²..hey tak malu Ker?"kata Jin.

"Alahhh,oppa nie..takpelah,lagipon oppa kan abang ipar Eun Kyung jadi tak salah kan kalau kita nak jalan².."kata Eun Kyung tidak mengalah.

Belum sempat jin ingin membalas laju sahaja mulut jisoo memotong.

"Hye pompuan kau dengar sini eh!suami aku nie bukan abang ipar kau tau,kau takde sekelumit darah yang sama pon dengan aku,jadi kau jangan menggatal sangat nak panggil dia oppa bagai..kau fikir aku akan bagi dia terpikat dengan kau,Keep dreaming, girl!"kata jisoo sebelum menarik jin pergi dari situ. Eun Kyung berdecit tanda menyampah.

Jisoo membawa jin naik ke bilik mereka.

Sesampai di bilik,jisoo menghempaskan pintu bilik itu tanda protes. Jin hanya tersenyum sahaja. Yer dia tak marah pon jisoo hempas pintu tu,alahh setakat pintu tu..10 kali ganda dia boleh beli.

Yang membuat kan dia tersenyum sekarang ialah jisoo tengah jelous..hoho,nampak sangat sayang dekat dia tapi taknak mengaku..haihh jisoo².

"Apa senyum²?suka lah tu ada orang cantik nak dekat awak?!eiiii sakitlah hatiku nie.."kata Jisoo lalu terus berjalan masuk ke dalam bilik air. Dan lagi sekali pintu dihempas.

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now