LYMAF|20

184 30 3
                                    

HOHOHO,HABIS PERIKSA NYAH!

Sekarang ini sedang berlangsungnya fan meeting bts bersama Army. Jisoo,Jennie, dahyun dan sunoo melihat fan meeting itu berjalan hanya di tv yang berada di dalam bilik yang rehat bts.

Jisoo melihat fan meeting yang sedang berjalan itu sambil memeluk tubuhnya.

"Ramainya lah yang datang..apalah Dorang suka sangat dengan 7 laki nie lagi2 si jin tu..nak kata hensem,takdelah sangat. Hensem adik aku lagi.."kata jisoo. Sunoo yang terdengar kata-kata jisoo hanya menahan senyum sahaja.

Sunoo yang tak tahan nak senyum itu terus menyorokkan mukanya di ceruk leher Dahyun. Dahyun yang pelik dengan kelakuan Sunoo hanya mengabaikan sahaja.

Jennie yang turut mendengar kata-kata itu terus memandang ke arah jisoo.

"Seriously?kau kata Dorang tak hensem?Wey kau orang pertama tau aku dengar yang cakap Dorang tak hensem."kata jennie.

"Betullah apa aku cakap..takdelah hensem mana.."kata jisoo lalu membuka henfonnya. Mata Jisoo terkaku pada wallpaper lockscreen henfonnya. Sah keje jin!

(Wallpaper lockscreen jisoo)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Wallpaper lockscreen jisoo)

Bibir diketap geram. Nafas ditarik dihembus beberapa kali. Sakit hati! Henfon ditutup semula. Malas nak tengok,ntah2 wallpaper utama pon muka dia,haishh!!

Kepalanya disandarkan di sofa.

"Ouhh,noona Sunoo lupa nak cakap..Dahyun mengandung.."kata Sunoo sambil bermain-main dengan rambutnya.

Serentak itu jisoo dan jennie memandang ke arah Sunoo dan Dahyun.

"Wahh!! Jinjja?!"kata jennie dan jisoo teruja. Sunoo tersenyum lalu menggagukkan kepalanya.

"Congrats!!"kata Jisoo dan Jennie.

"Jap tapi tu bukan anak ka-"kata-kata jennie terhenti apabila jisoo memandang tajam ke arahnya. Tahu sangat apa yang ingin dikatakan oleh Jennie.

Dahyun tersenyum kelat. Yer memang nie bukan anak Sunoo Sebb Dorang tak pernah 'buat' lagi. So tak mungkinlah nie anak Sunoo. Sunoo yang nampak senyuman kelat Dahyun terus membelai rambut lurus Dahyun.

"Don't worry darling,I will still take care and love this child like my own child even though he is not from my lineage."kata Sunoo sambil menyentuh perut Dahyun yang masih kempis itu. Dahyun memandang ke arah Sunoo lalu tersenyum manis.

"Tq baby.."kata Dahyun lalu menyandarkan kepalanya di dada Sunoo.

"Bluerkk!!"serentak kepala Dahyun dan Sunoo memandang ke arah jisoo dan jennie yang acah-acah nak muntah tu.

"Geli nyah!kita salah serve nie,jom blah.."kata Jisoo lalu bangun dari sofa itu diikuti oleh Jennie. Dahyun dan Sunoo tergelak.

Skip.

Selepas sahaja dan meeting itu habis mereka semua terus balik ke hotel tanpa singgah mana-mana Sebb bts tengah penat gila.

Jin membaringkan badannya di atas sofa yang menjadi tempat tidurnya selama 2 hari mereka di situ. Jisoo yang melihat jin baring di atas sofa itu tiba² hatinya terjentik rasa kesian.

"Jin.."panggil jisoo. Jin mengumam.

"Baringlah atas katil nie.."kata Jisoo. Terus jin membuka matanya lalu memandang terus ke arah jisoo.

"Kau kena sampuk Ker?"tnya Jin. Ehhh mamat nie dikira oklah aku panggil kau suruh tido atas katil. Boleh pulak dia cakap kita kena sampuk.

"Mana adalah,tidolah atas katil nie..aku tau kau penat..cepat sini.."kata Jisoo sambil menepuk-nepuk tempat kosong di sebelahnya.

Jin bangun perlahan-lahan dari sofa lalu berjalan ke arah katil. Bontotnya menjadi anggota pertama yang melabuh di katil itu seterusnya diikuti dengan kaki,badan dan akhir sekali kepalanya. Matanya perlahan-lahan ditutup

"Aku nak keluar kejap tau.."kata Jisoo. Terbuka balik mata jin.

"Nak pergi mana?"tnya Jin.

"Nak pergi kedai bawah nie..kau jangan risau Sebb aku pergi Ngan jennie dan beberapa bodyguard.."kata Jisoo. Jin menggaguk.

"Ok,jangan lambat balik.."kata Jin.

"Hmm,kau tidolah dulu..lepas kau tido baru aku keluar.."kata Jisoo. Jin menggaguk.

5 minit kemudian.

Mata jin masih tidak boleh tutup. Haihh,mata nie buat hal lah. Time macam nielah dia taknk tutupnya.

"Tak boleh tido?"tnya Jisoo tapi matanya masih fokus pada henfon.

"Hmm.."

Jisoo meletakkan henfonnya di meja yang berada di tepi katil itu lalu mengedit sedikit ke arah jin. Jin pelik dengan tindakan jisoo.

"Kau nak buat apa?"tnya Jin. Jisoo meletakkan jari telunjuknya di bibir.

"Shhh,tido.."kata jisoo lalu membelai lembut rambut jin. Jin terkaku seketika. Tak pernah dalam seumur hidupnya perempuan membelai rambutnya.

Tak cukup dengan belaian di rambut,badan jin turut di tepuk oleh jisoo.

"Dah tido jin.."kata jisoo. Jin cuba menutup matanya.

Dan tidak lama selepas itu ,dengkuran halus kedengaran. Jisoo tersenyum. Teknik tu selalu dia lakukan kepada Sunoo dulu jika Sunoo tidak dapat tido.

Jisoo bangun dari katil lalu henfon yang diletakkan di atas meja dicapai. Kakinya laju dibawa ke arah pintu keluar bilik. Sebelum keluar,jisoo sempat menyelimutkan sebahagian badan jin.

(Tbc)

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now