"Jin!"
Laju jin bangun dari perbaringannya. Begitu juga dengan perempuan yang bersamanya ketika itu. Perempuan itu membetulkan sedikit bajunya yang terselak.
"Eun Kyung?"
Semua orang terkejut melihat keberadaan Eun Kyung di bilik itu. Macam mana dia boleh ada disitu?
"Kau buat apa kat sini?macam mana boleh sampai sini?"tnya Jhope.
"Errr,Eun Kyung datang sini Sebb nak bercuti dengan omma,pastu tadi Eun Kyung ter-terserempak dengan jin oppa pastu oppa ajak Eun Kyung naik bilik dia..Eun Kyung tak sangka pulak jin oppa ada niat tak baik dengan Eun Kyung.."kata Eun Kyung sambil bahunya terhinjut-hinjut.
"No!kau tipu!aku tak jumpa pon kau tadi!kau yang tiba² ada dalam bilik aku kan!"nafi jin tegas.
"Tak!jin oppa tipu..tadi dia hampir jer rogol Eun Kyung tapi nasib baik korang semua sempat sampai.."kata Eun Kyung.
"Baby,baby percaya biy kan?biy tak buat semua tu..biy tak sentuh sikit pon badan pompuan tu..dia mereka cerita jer.."kata Jin. Sekarang nie berada di hadapan jisoo sambil memegang kedua belah tangan putih mulus itu.
Jisoo memandang jin dengan senyuman. Entah kenapa hatinya kuat sangat mengatakan yang jin tak bersalah. Dan dia dah ada buktinya.
"Jisoo percayakan biy.."kata Jisoo lalu membelai rambut jin. Laju jin memeluk erat badan ramping isterinya. Hanya tuhan sahaja yang tahu betapa bersyukurnya dia ketika ini apabila jisoo mempercayainya.
"Jisoo!kau percaya jer cakap laki kau tu?!kau tau tak yang dia hampir nak rogol aku! Maruah aku jisoo!dai dah hampir tengok separuh badan aku tadi tau!"kata Eun Kyung tak puas hati apabila mendengar kata-kata jisoo sebentar tadi.
Mata Jisoo laju sahaja bertukar pandangan ke arah Eun Kyung. Tajam sahaja pandangan itu. Sedikit kecut perut Eun Kyung dibuatnya.
"Iyer?ohh btw kau cakap kau datang dengan omma kau tu kan?mana dia?aku nak jumpa dialah..rindu pulak aku kat orang tua tu.."kata Jisoo selamba. Badannya tidak berganjak dari tempatnya Sebb jin tidak melepaskan badannya.
Eun Kyung mengetap bibirnya. Apa dia bagi jawapan eh?
"Errr,omma aku pergi shopping lah!yang kau tukar topik asal?kita sekarang tengah cakap pasal maruah aku tau!"kata Eun Kyung.
"Ouhh,mak kau gi shopping?jap selama kenal kau kan,kalau omma gi shopping Ker,gi tempat mana2 Ker kan mesti kau akan ikut sekali..yelah anak omma lah katakan..asal Harini tak ikut lak omma kau?"tnya Jisoo.
Eun Kyung mengemam bibirnya rapat. Panas hatinya apabila jisoo seakan-akan sudah tahu rancangannya.
Bum!
Pintu bilik dibuka dengan kasar dari luar. Semua mata memandang ke arah pintu. Puan Hyun-jae. Lagi panjang senyuman sinis jisoo. Gotcha!
"Eun Kyung!omma cari kamu merata tempat!kamu kenapa nie hah?!muka merah-merah?ada apa² yang jadi kat kamu Ker?"tnya Puan Hyun-jae terus meluru ke arah anak perempuan kesayangannya.
Lega hati seketul Eun Kyung apabila ommanya datang tepat pada masanya.
"Omma!tadi jin oppa hampir nak rogol Eun Kyung!nasib Dorang semua sempat sampai tadi.."ngadu Eun Kyung sambil membuat muka sedihnya.
"Apa?! How dare you jin!"marah Puan Hyun-jae sambil memandang tajam ke arah jin.
"Dahlah Eun Kyung, Hyun-jae..batalkan jelah plan korang tu yer..aku dah tau dah pon.."kata Jisoo. Semua orang yang berada di dalam bilik itu memandang pelik ke arah jisoo. Jisoo tahu?
"Apa kau m-merepek nie jisoo?plan apanya?"tnya Puan Hyun-jae.
"Takyah acah-acah tak tahu macam bayi baru lahir lah!kau fikir aku bodoh Ker macam anak kesayangan kau yang sebelah tu?heh,sorry naik lori lah yer! Anak kau tu muka jer cantik tapi pelajaran ke laut semuanya.. pergi sekolah semata-mata nak ngorat pelajar laki jer kat sekolah!kelas bukan kau masuk pon,kau ponteng kan?"kata Jisoo. Berubah pucat + malu Eun Kyung. Kau bayangkan lah aib kau dibuka depan artis yang terkenal di seluruh dunia nie?kau rasa?
"Dahlah aku malas nak cakap lebih²..nie kau cakap jin kan yang ajak kau naik bilik tadi?okay,aku nak tanya sekarang nie macam mana omma kau boleh tahu nombor bilik kitaorang?tk silap aku tingkat nie mana boleh naik selain kitaorang bersepuluh dan PA kitaorang jer.."kata Jisoo dan ia membuatkan Eun Kyung dan Puan Hyun-jae terkelu lidah. Apa yang Dorang nak jawab?
"Asal diam?idea dah habis dah nak kelentong?"tnya Jisoo penuh sinis.
"K-kau jangan nak alih-alih cerita lah Jisoo..sekarang nie o-orang cerita tengah cerita pasal maruah anak aku,pasal macam mana aku naik tu,lantaklah!maruah anak aku lagi penting tau!"kata Puan Hyun-jae.
"Eleh orang baru tanya sikit,dah melalak macam anjing kurap..belum aku tunjuk bukti lagi,mau jadi singa jadian pulak kang.."kata Jisoo lalu berjalan ke arah Puan Hyun-jae dan Eun Kyung.
Dengan selamba badan 2 beranak itu ditolak kuat ke tepi.Satu benda kecik yang berkelip dengan lampu warna merah dikeluarkan dari belakang tv. Jisoo berjalan ke arah tepi tv lalu satu wayar dicucuk di tepi tv itu. Terpampam lah rakaman kemera tersembunyi.
Pada mulanya terdengar kasut tumit tinggi berjalan masuk ke dalam bilik itu. Mereka semua menumpukan perhatian yang penuh ke arah rakaman itu. Orang yang masuk tadi ialah Eun Kyung!
Wajah Eun Kyung terus berubah kelat. Berdebar hatinya melihat setiap rakaman yang ditayangkan dari mula dia masuk ke dalam bilik itu sehinggalah jisoo mengambil kamera tersembunyi dari belakang tv.
"So?ada yang nak dipertahankan lagi Ker?"tnya Jisoo sambil bermain-main dengan jari jin. Sekarang jisoo dan jin sedang duduk di atas katil.
Diam. Itulah suasana ketika itu.
"Aku tak tau apa yang korang rancang sebenarnya..tapi korang dah melampau tau.. aku akan buat report dekat polis Sebb korang mencerobohi privasi idol.."kata Jisoo dingin.
Wajah kosong Puan Hyun-jae dan Eun Kyung ditatap dingin.
"Dah keluar!Tunggu jelah polis datang dekat rumah korang sana..lari?jangan mimpilah!larilah hujung dunia sekalipun korang takkan terlepas dari aku!"kata Jisoo. Kakinya dibawa ke arah Puan Hyun-jae dan Eun lalu badan 2 beranak itu ditolak kasar untuk keluar dari bilik.
"Pasal maruah kau tu,kau jangan ingat aku tak tau yang badan kau dah banyak kali kena 'rasa' dengan ramai laki..jadi takyah cakap pasal maruah lah dengan aku Sebb maruah kau dah lama dipijak-pijak oleh laki yang pernah tebuk kau selama ni.."selepas berkata begitu,pintu ditutup kuat.
-tbc-
YOU ARE READING
[C] Stay By Her Side
FanfictionKim Jisoo-seorang gadis yang sangat kuat menghadapi cabaran setiap cabaran yang dilalui selepas kematian bapanya. Selepas kematian bapanya,dia dan adik lelakinya duduk bersama ibu tirinya dan anak ibu tirinya. Ibu dan adik tirinya mula melayan Jiso...