LYMAF|02

237 43 3
                                    

FYI,dalam citer nie ada jennie jer tau..rose dan Lisa takde..ok tu jer..

____________________

Jisoo dan Sunoo telahpon sampai di U mereka berdua.

Jisoo dan Sunoo berpecah kerana kelas mereka di tingkat lain².

Jisoo masuk ke dalam kelasnya dan jisoo ternampak sekumpulan pelajar perempuan sedang berkerumun. Jisoo mengerutkan dahinya.

"Kenapa dorang berkumpul kat situ?"tnya Jisoo sendirian. Kaki Jisoo laju sahaja pergi ke arah perempuan² yang sedang berkerumun itu.

Jisoo cuba untuk melihat tapi tidak dapat kerana terlampau ramai disitu. Jisoo memanjat kerusi kelasnya itu.

Jisoo melihat seorang perempuan sedang memasang something di telefonnya. Lagi tertanyalah jisoo.

Jisoo turut dari kerusi yang dipanjatnya tadi lalu berjalan ke arah tempat duduknya. Hye-jin yang berada di sebelahnya itu dilelong sekilas.

"Wey hye-jin.."panggil jisoo. Hye-jin memandang ke arah Jisoo.

"Dorang yang kata sana tu tengah tengok apa?"tnya Jisoo sambil tunjuk ke arah sekumpulan perempuan tadi.

"Ouhh,dorang tengah tengok MV bts yang baru tu.."kata Hye-jin sambil memakai lipsticknya yang berwarna merah.

"MV Bts?"tnya Jisoo dengan polosnya. Apa bendanya tu?

"Alahhh,gp lelaki yang kau benci tu.."kata Hye-jin.

"Ouhhh,yang tu Ker...alahh,ingat kan apalah tadi..aku tak fahamlah kenapa orang suka sangat dengan laki tu.."kata Jisoo sambil meningkatkan dagunya.

"Dia hensem apa.."kata Hye-jin. Jisoo memandang Hye-jin dengan mata yang terkedip-kedip.

"Kau rabun Ker Hye-jin?aku rasa kau kena check baliklah mata kau tu..muka macam tu hensem,poiii..kalau aku letak muka dia sebelah gajah mesti takde beza atau gajah lagi comel dari dia..eeee..macam manalah dia boleh dapat gelaran WWH tu.."kata Jisoo.

"Aku rasa kau yang kena check mata kau tu tau..orng lain semua cakap dia hensem,kau jer yang cakap muka dia macam gajah lah,tapir lah.."kata Hye-jin. Jisoo memuncungkan mulutnya sahaja. Hensem Ker Mamat macam tu?

Tiba² lecturer yang mengajar mereka masuk untuk mula mengajar. Perempuan² yang tadinya berkumpul terus balik ke tempat mereka masing².

Rehat..

Jisoo berjalan ke cafe U bersama Hye-jin.

"Wey kau nak makan apa?"tnya Jisoo.

"Apa yang adalah.."kata Hye-jin selamba. Jisoo menyangkan muka.

"Memanglah..takkan lah makanan yang takde pula kau nak makan..aduhh,masalah lah ada member bodoh macam nie.."kata Jisoo lalu tinggalkan Hye-jin di belakang.

"Weyy,jisoo sabarlah.."kata Hye-jin tapi dihiraukan oleh Jisoo.

Jisoo beratur untuk mengambil makanan.

"Ishhh,kau nie..jalan laju siak..nasib takde orang beratur belakang kau.."kata Hye-jin. Jisoo membuat muka tidak bersalah.

Sedang jisoo beratur untuk mengambil makanan,tiba² jisoo terdengar perbualan perempuan² di hadapannya.

"Wey,kau tau tak yang BTS nak buat konsert dekat Seoul Olympic Stadium...eeee,aku tak sabar nak pergi weh.."

"Serius lah Wey...aku pon nak pergilah kalau macam tu..kita pergi sama-samalah.."

Jisoo yang mendengarnya itu hanya menayangkan muka tidak berminat.

"Buat apa pergi konsert tak faedah tu..dari membazir duit beli tiket konsert tu,bai kau bagi aku..boleh aku shopping².."kata Jisoo perlahanlah..kalau kuat kang tak pasal2 bergaduh pula kat situ. Bukan boleh buat main army kat U jisoo nie,sekali kau kecam sikit habis hidup kau tak aman selama sebulan dekat U tu.

| tbc |

[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now