ITCOH| 33

188 29 10
                                    

Bts,jisoo,jennie,Sunoo dan Dahyun berjalan ingin keluar dari bangunan Hybe.

"Oppa!"

Terkejut bts, jennie,jisoo,Sunoo dan Dahyun mendengar jeritan seorang perempuan itu. Mereka terus menoleh ke arah suara tersebut.

Eun Kyung.

Terus tubuh jin dipeluk erat oleh Eun Kyung. Terkejut jisoo dengan tindakan selamba Eun Kyung. Terus tubuh ditolak menjauhi jin. Jisoo berdiri di hadapan jin lalu memandang tajam ke arah Eun Kyung yang sedang memandang jisoo tak puas hati.

"Kenapa tolak aku hah?!"marah Eun Kyung sedikit meninggi suaranya. Semua member bts,jennie dan Dahyun agak tersentak dengan perubahan drastik Dahyun. Pertama kali dorang mendengar suara Dahyun setinggi itu. Selama nie lemah lembut sahaja. Jisoo dan sunoo hanya membuat riak biasa sahaja.

Eun Kyung yang perasan akan keterlaluan suaranya terus berdehem sedikit.

"Sorry,Eun Kyung termarah tadi.."kata Eun Kyung kemabli kepada asal.

"Kau buat apa kat sini?"tnya Jin.

"Err Eun Kyung datang sini nak lunch dengan oppa semua lah.."kata Eun Kyung ceria.

"Kitaorang dah lunch dah tadi.."kata Jimin tanpa nada. Terus berubah muka Eun Kyung mendengar jawapan jimin.

"Err habistu,oppa semua nak pergi mana nie?"tnya Eun Kyung.

"Perlu ke kau tau kitaorang nak gi mana?"tnya Jisoo pulak.

"Perlulah!Eun Kyung datang dari jauh tau semata-mata nak jumpa oppa semua.."

"Kau jalan kaki Ker datang sini?tak silap aku dari rumah kitaorang Ker sini takdelah jauh mana,dalam 20 minit camtu je..dan lagi satu,sapa suruh kau datang sini?kitaorang tak pernah ajak kau pon.."kata Suga sambil memeluk tubuhnya.

Terus mencuka muka Eun Kyung.

"Dahlah Eun Kyung,pergilah balik..buang masa jer kau datang sini semata-mata nak jumpa kitaorang..sumpah buang masa!kau fikir kalau kau datang sini kitaorang akan ajak kau masuk Hybe pastu makan-makan Ngan kau ke hah? Heh lambat lagi.."kata Jhope.

"Dahlah biy..jom"kata Jisoo lalu menarik tangan jin untuk pergi dari situ. Jin pon mengikuti langkah jisoo begitu juga dengan yang lain.

Eun Kyung ditinggalkan begitu sahaja.

Skip balik.

Bts,jennie,Sunoo,jisoo dna Dahyun telahpon sampai di rumah mereka. Penat jangan cakaplah.

Mereka terus masuk ke bilik masing² Sebb penta gilorh. Eun Kyung dan Puan Hyun-jae yang berada di ruang tamu diabaikan shaja.

"Omma,macam dah takde peluang jer kita nie.."kata Eun Kyung apabila melihat kelibat bts,jennie,Sunoo,Dahyun dan jisoo sudah tiada.

"Takpe,jangan cepat mengalah..omma yakin tak lama dah Dorang punya perkahwinan.."kata Puan Hyun-jae.

Jinsoo side.

Jin membaringkan badannya di atas katil.

"Penat sangat ke biy?"tnya Jisoo lalu melabuhkan punggungnya di sebelah jin yang sedang berbaring itu.

Jin tidak menjawab sebaliknya terus memusingkan badannya menghadap jisoo laku pinggang ramping jisoo ditarik masuk ke dalam pelukannya.

Jisoo tergelak kecil apabila pinggangnya di cium berkali-kali.

"Geli lah biy.."kata Jisoo. Jin tersenyum kecil lalu menghentikan perbuatannya.

"Biy nak mandi ngan babylah."kata Jin sambil tersengih kecil. Jisoo mencuit lembut hidung jin.

"Gatal!"jisoo bangun dari duduknya lalu berjalan ke bilik pakaian mereka. Jisoo mencapai tualanya dan tuala jin. Baru sahaja jisoo ingin keluar,tiba2 matanya terpaku pada almari barang accessories miliknya. Terbuka!

Dahinya dikerutkan sedikit.

"Jap bila masa aku bukak almari nie?tak silap tadi aku tak pakai barang kemas.."kata Jisoo sendirian tapi kakinya tetap berjalan ke arah almari itu.

"Biyyyyy!!!"

Jin yang sedang bermain henfon di atas katil terus terbangun dari perbaringan. Laju kakinya dibawa ke bilik pakaian mereka.

"Kenapa baby?"tnya Jin apabila sampai di hadapan jisoo. Muk jisoo yang sedang menangis ditatap.

"Hey kenapa nie?"tnya Jin.

"Barang kemas jisoo hilang!"kata Jisoo dalam keadaan menangis. Terbeliak mata Jisoo mendengarnya.

"Hah?jhilang?macam mana boleh hilang nie?"tnya Jin. Almari yang terbuka dihadapan jisoo dipandang sekilas..

"J-jisoo tk tau..biy,maafkan jisoo..jisoo tak pandai jaga barang yang biy bagi.."kata Jisoo sambil memegang tangan jin. Jin melepaskan keluhan sebelum menarik jisoo ke dalam pelukan.

"Dah,jangan nangis..takpe,nanti kita tanya yang lain eh..mana tahu dorang ternampak ker.."kata Jin menenangkan jisoo.

"kata Jin menenangkan jisoo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




[C] Stay By Her Side Where stories live. Discover now