Joel
"Hokka, pistikkö nää jo sille Porkolle viestiä?" Kuului keittiöstä.
Joonaksesta ei ollut näkynyt tai kuulunut mitään nyt kolmeen päivään. Kolme päivää sitten meillä oli yksi keikka Kajaanissa ja sen jälkeen me aijottiin pitää päivä vapaata ennen kuin aloitettaisiin taas työt studiolla, mutta Joonas ei tullut eilen eikä tänäänkään.
"En mä vielä oo." Huusin takaisin keittiöön samalla kun Niko tuli vessasta.
"Mitä helvettiä Joel?? Kait sä ymmärrät et meijän on pakko saada tietää et onks se elos!" Hän kivahti.
Niko on ollut jotenkin oudon kireänä eilis illasta asti. Olikohan se oikeesti niin huolissaan Porkosta.
"Hei hei! Rauhotus nyt. Mä oon varma et se on ok ja sillä on joku hyvä syy sille ettei oo tullu." Sanoin samalla rauhoitellen Nikoa.
"Saat luvan kyllä pistää sille viestii heti ennen kuin mä oikeesti suutun!" Hän varoitti antaen vihaisen katseen vielä ennen kuin meni itsekin keittiöön.
Hemmetin Niko. Se saa mutkin nyt vielä miettimään pahinta mutisin itselleni. Sen jälkeen avasin heti puhelimen ja menin WhatsAppiin.
Minä: Joonas ookko nää elos?? Olis hyvä tietää et onko sulla jotain meneillään kun et oo tullu studiolle nyt 2 päivään. Niko alkaa olla jo todella huolissaan susta!
Noin. Sinne meni viesti. Pistin puhelimeeni äänet täysille, että kuulisin milloin Joonas vastaisi, laskin sen pöydälle ja menin nyt itsekin keittiöön.
--
Keittiössä oltiin nyt me kaikki. Olli ja Tommi keskustelivat jostain ja Niko kirjoitti paperilapulle jotain. Eiku ainiin me tänään aiottiin tilata pizzat. Odotin, että Niko oli lopettanut kirjoittamisen ja kirjoitin heti perään oman tilaukseni. Sen jälkeen Aleksi otti lapun ja lähti vähän kauemmas tilaamaan.
Menin jääkaapille hakemaan redbullia.
"Voiks antaa mullekin yhen?" Kuului takaani. Säikähdin vähän. Se oli Niko, mutta sen ääni kuulosti jotenkin paljon huolestuneemmalta ja pelokkaammalta.
Olli ja Tommikin huomasivat tämän ja käänsivät katseensa Nikoa päin.
"Onks sul kaikki ok?" Olli kysyi Nikolta samalla nousten tuolilta ja mennen sitten lähemmäs häntä.
"On ja ei... Sori tyypit ehkä mä en oo vaa nukkunu tarpeeksi niin.. niin mä tulin niin huolestuneeksi ja ikävät ajatukset ei meinaa lähtä mun päästä pois.." Hän kertoi hieman vapisevalla äänellä.
Olli halasi Nikoa ja tämä takaisin. Otin redbullit jääkaapista ja ojensin Nikolle yhden. Hän kiitti, avasi sen ja otti hörpyn.
"Mä pistin Porkolle viestii ennen kuin tulin tänne. Kyl se kohta vastaa." Yritin lohduttaa.
Aleksi tuli takaisin hämmentyneellä ilmeellä.
"Joonas huolia.. kaikilla." Sanoin ja Aleksi nyökkäsi.
Sen jälkeen Aleksi kertoi, että pizzojen kanssa menee tovi, kun siellä lähimmässä pizzeriassa oli ollut ruuhka-aika.
--
Rojahdin sohvalle ja niin myös muutkin paitsi Olli, joka meni säkkituoliin.
Huomasin, että Niko vilkuili suht useasti puhelintani päin. Hemmetin Niko. Mä en tykkää nähä sitä allapäin..
Havahduin yhtäkkiseen basso sooloon. En ollut edes tajunnut miten pitkään olin ollu ajatuksissani, mutta muut olivat näköjään ihan täydessä soittovauhdissa. Menin mukaan laulamaan Nikon kanssa. Hän ei enään näyttänyt yhtä huolestuneelta. Hyvä niin.
Biisi loppui ja ovikello soi. Pizzat tuli. Tommi lähti hakemaan pizzoja ja sillä välin me muut mentiin hakemaan juotavaa keittiöstä ja istumaan. Nauroimme jollekin Aleksin typerälle vitsille, kun Tommi tuli takaisin.
Siinä me sit ehittiin jutella ja syödä ehkä jotain 4 min kunnes kuulin, että puhelimeeni tuli ilmoitus. Muut eivät sitä kuulleet. Nousin pöydästä ja harpoin aika nopein askelin puhelimeni luo ja sitten takaisin.
Se oli Joonas. Hän oli vastannut viestiini.
Minä: Joonas ookko nää elos?? Olis hyvä tietää et onko sulla jotain meneillään kun et oo tullu studiolle nyt 2 päivään. Niko alkaa olla jo todella huolissaan susta!
Joonas: Oon joo elos. Sori kun en oo pitänyt mitään yhteyttä. Sairastuin tyyliin johonkin influenssaan niin oon ollut pari kertaa 39 asteen kuumeessa.
Mulla on tarpeeksi ruokaa ja buranaa ja oon muistanut myös juua hyvin. Tää on vaa vienyt multa aika hyvin voimat niin en oo jaksanu pistää mitään viestiä kuin tänään. Pistän viestä sitten kun pääsen takaisin treeneihin! Sori vielä Nikolle et se on joutunut olleen huolissaan.Luin viestin ääneen muille. He vastasivat et "Noniin, Porko on kunnossa"
Pizzojen jälkeen jatkoimme töitä vielä johonkin yhteen asti, jonka jälkeen me lähdimme kaikki omille kämpillemme nukkumaan. Me kaikki oltiin tullu omilla kyydeillä tänään paitsi Olli, joka oli tullut Tommin kyydillä.
---
Ja näin päättyy ensimmäinen luku. Tämä tarina sitten sijoittuu johonki tammi - helmikuuhun 2021 eikä koronaa ole! Toivottavasti pidätte/tulette pitämään tästä tarinasta <3 Seuraava osa tulee luultavasti tänään 20.7 tai huomenna 21.7Sanoja: noin 670
YOU ARE READING
Veren virtaus vierelläsi || JIKO || ✅
Fanfiction⚠️TW: Sisältää viiltelyä & itsetuhoisuutta!⚠️ 𝚅𝚊̈𝚕𝚒𝚝𝚝𝚊̈𝚖𝚊̈𝚝𝚝𝚊̈ 𝚔𝚒𝚟𝚞𝚜𝚝𝚊𝚗𝚒 𝚕𝚘̈𝚒𝚗 𝚔𝚊̈𝚍𝚎𝚕𝚕𝚊̈𝚗𝚒 𝚙𝚘̈𝚢𝚝𝚊̈𝚊̈𝚗 𝚞𝚞𝚍𝚎𝚕𝚕𝚎𝚎𝚗.. "𝚅𝙸𝚃𝚃𝚄" 𝙷𝚞𝚞𝚜𝚒𝚗 𝚙𝚞𝚛𝚜𝚔𝚊𝚑𝚝𝚊𝚎𝚗 𝚒𝚝𝚔𝚞𝚞𝚗. 𝙻𝚢𝚜𝚊̈𝚑𝚍𝚒𝚗 𝚖𝚊...