Luku 26: Virallisesti enemmän kuin ystäviä

578 39 4
                                    

Joonas

Olin juuri herännyt, mutten tohtinut vielä silmiäni avata. Päätä jomotti. Tuli juotua vähän enemmän nyt kun kiertue päättyi. Ei onneksi oksettanut vaikka ei mulla mikään hyväkään olo ollut. Olin kyllä siltikin ihmeen rauhallisella tuulella johtuen tietenkin siitä, että olen nukkunut ja juuri herännyt. Sitten säpsähdin ikään kuin kokonaan hereille ja silmäni avautuivat samantien.

Ei helvetti. Minähän eilen tunnustin Nikolle tunteeni ja... ja hänella oli tunteita minua kohtaan myös. En ehtinyt käsitellä asiaa läheskään kokonaan eilen kun olimme siellä baarissa myöhään yöhön musiikin pauhatessa, ihmisten ympäröimänä. Käänsin itseäni hieman. Niko nukkui sikeästi ihan kiinni minussa. Tunsin hänen kätensä päälläni. Jäin katselemaan nukkuvaa Nikoa ja mietin eilistä. Tulisikohan seurustelustamme mitään?

Tai siis eihän se laitonta ollut. Mutta kun kyseessä olisi ensinnäkin bändin sisäinensuhde ja vielä homosuhde niin mitä siitä seuraisi? Ei kukaan jätkistä ollut homofoobinen onneksi. "Noniin Joonas rauhotu. Yliajattelu ei auta tässä nyt. Kyllä kaikki järjestyy.." toistin itselleni mielessäni.

Päänsärky alkoi pahenemaan. Siirsin Nikon käden varovasti päältäni ja nousin hitaasti istumaan sängyn reunalle. Säikähdin hieman, kun Niko liikahti. Hän ei kuitenkaan tainnut vielä herätä. Huomasin puhelimeni sängyn viereisen pöydän päällä. Mitä ihmettä minä muuten tein viimeyönä baarin jälkeen? Muistot palasivat onneksi nopeasti takaisin. Palasimme taksilla kämpälle Ollin kanssa. Olli meni suoraan nukkumaan omaan kämppäänsä. Minä ja Niko riisuimme ulkovaatteet ja menimme aikalailla suoraan nukkumaan. Paitsi, että makoilimme ihan kiinni toisissamme hetken ja lopuksi Niko pussasi poskelleni toivottaen hyvää yötä. Hymähdin sille. Niko oli suloinen.

Nousin vihdoin sängyltä puhelin kädessäni ja laahustin keittiöön etsimään buranaa. Avasin puhelimen samalla. Kello näytti vartin yli kymmentä. Ig:stä oli tullut muutama ilmoitus ja niin myös whatsapista. Ennen kuin menin lukemaan tullutta viestiä otin särkylääkkeen ja rojahdin olohuoneen sohvalle. Mahdollisimman hiljaa kuitenkin jos se edes käy järkeen. Joel oli pistänyt ryhmään viestiä viime yönä, että oliko kukaan nähnyt hänen kämpän avaimia. Vai että Joel oli hukannut kämppänsä avaimet. Olikohan hän tiputtanut ne johonkin eilen vai oliko ne varastettu? Veikkaan ensimmäistä. Olihan siellä baarissa aikamoinen hälinä. Sitten tajusin jotain. Jos Joel ei ollut kerta päässy kämpälleen niin mihin ihmeeseen hän oli sitten mennyt? Pistin viestiä ryhmään takaisin että ei ollut avaimia näkyny ja missä hän oli nyt. Voi hyvää päivää jos se on joutunut rappukäytävällä nukkumaan.

---

Olin nukahtanut sohvalle. Heräsin siihen kun Niko tuli ulos makkarista ja meni vessaan. Olin näköjään melkein tunnin sitten nukkunut siinä. Nousin ylös ja kävelin keittiöön. Päänsärky oli lähtenyt. Väsymys ei. Haukottelin samalla kun pistin kahvia tippumaan. Avasin jääkaapin ja otin voin ja juuston sieltä. Istahdin keittiön pöydälle ja voitelin itselleni nopeasti leivän ja haukkasin siitä. Niko tuli vessasta erittäin unisen näköisenä. Hänelläkin oli varmasti päänsärkyä.

"Huomenta." Sanoin ja haukkasin leivästä uuden palasen.

"Huomenta.." Niko vastasi unisesti ja laahusti lääkekaapin luo. Katselin häntä ja jännitin hieman sillä meidän pitäisi puhua välimme selväksi nyt tänään.. ja myönnetään, että paidaton Niko oli aika kiva näky.

Olimme molemmat syöneet vähän aamupalaa ja minä join myös kupin kahvia. Istuin sohvalla ja Niko makoili sylissäni sillä häntä edelleenkin väsytti kamalasti ja särkylääke ei ollut vielä vaikuttanut. Silitin toisella kädellä Nikon päätä. Hän näytti tykkäävän siitä joten jatkoin. Olisin jo halunnut puhua eilisestä, mutta ei Niko vielä pystynyt päänsäryn ja muutenkin varmasti krapulaisemman olon takia. Minulla oli kumma kyllä ihan hyvä olo jo. Taisi aamupala auttaa siihen.

Niko nukahti syliini. Pistin itse telkkarista Netflixin päälle ja aloin katsomaan yhtä sarjaa, joka minulla oli jäänyt kesken. Puhelimeeni kilahti viesti noin 40 min jälkeen. Ajattelin lukea sen myöhemmin, mutta sitten tuli toinen ja kolmaskin viesti, joten avasin puhelimen ja menin whatsappiin. Olli oli vastannut Joelin kysymykseen. Ei ollut hänkään nähnyt Joelin avaimia. Eikä näköjään Aleksikaan. Eivätkä he olleet kuulleet Joelistakaan mitään. "Voisko Joel olla studiolla ku sehän aina säilyttää studion avainta eri taskussa?" Luin ketjun viimeisen viestin. Hyvä pointti. Ehkä hän oli siellä. Pistin puhelimen syrjään ja jatkoin sarjan katselua.

---

Niko heräsi noin vartin jälkeen. Hän nousi istumaan päältäni ja hieroi silmiään.

"Parempi olo?" Kysyin.

"Joo. Burana autto." Hän vastasi ja siirtyi lähemmäs minua.

"Mhh... sopisko sulle jos nyt juteltas eilisestä?" Ehdotin. Niko kääntyi katsomaan minua ja hymyili.

"Eiköhän se sovi."

"Eli noh.. meillä molemmillahan on tunteita toisiamme kohtaan." Niko aloitti ja minä nyökkäsin.

"... ja halua seurustella..?" Hän jatkoi hieman epävarman kuuloisesti. Nyökkäsin hänelle vahvistaakseni asian.

"Ja sä voit Joonas sanoa, jos et oo vielä valmis uuteen suhteeseen. Mä en haluu pakottaa sua mihinkään varsinkaan nyt ku oot käyny aika helvetin paljon asioita läpi viimesen parin kuukauden aikana."

"Jos sua ei haittaa et tää on ns. vähän erikoisempi suhde niin kyllä. Mä oon valmis." Vastasin Nikolle hymyillen. Niko hymähti.

"No jos kerta asia on niin... Joonas Porko, haluaisitko sä tulla mun poikaystäväksi ja ottaa askeleen eteenpäin muuttaen bromancemme romanceksi?" Niko kysyi naurahtaen vähän. Naurahdin itsekin ja pudistin päätäni huvittuneena.

"Joo jos mun ei tarvi enää tiskata." Sanoin vitsailen ja virnistin. Niko pyöräytti silmiään huvittuneena.

"Jos sovitaan et mä tiskaan seuraavan kuukauden ajan." Hän sanoi ja ojensi kättään sovintoon. Tartuin hänen kädestään kiinni, mutta kättelemisen sijaan Niko vetäisi meidät ihan lähekkäin toisiamme. Olin aluksi vain huvittunut, mutta sitten silmäni kohtasi Nikon omat, jotka olivat täynnä intohimoa. Haluni heräsivät horroksestaan ja kehoni liikkui automaattisesti painaen huulemme yhteen. Niko vastasi suudelmaan ja suutelumme jatkui pitkään. Niko nousi hajareisin päälleni. Käteni seikkailivat pitkin tuon bändimme laulajan paljasta ihoa. Lopulta suudelma päättyi kun molemmilta alkoi loppumaan happi.

"Pitäskö meidän muuten käydä tarkistamassa et Joel on kunnossa?" Kysyin.

"Ai onks sille sattunu jotakin?" Niko vastasi hieman huolestuneena.

"No se oli hukannut sen kämpän avaimet joten me ei tiedetä et menikö se studiolle vai onko se tyyliin nukahtanu rappukäytävälle." Selitin ja Nousin sohvalta Nikon kanssa.

"Aaa... no joo pitäs varmaan käydä kun eihän studiolla oo särkylääkettä saatika ruokaa tällähetkellä." Hän vastasi ja käveli makkariin luultavasti pistämään paitaa päällensä. Minä menin jo pukemaan ulkovaatteita päälle.

---
👀🖤
Kesti vähä tän luvun kirjottamisen kaa ku loma loppu ja lukioon piti taas lähtee :"D

Sanoja noin 940

Veren virtaus vierelläsi || JIKO || ✅Onde histórias criam vida. Descubra agora