Luku 7. Kun minuutit muuttuvat tunneiksi

1.1K 58 4
                                    

Niko

Istuimme jo toista tuntia sairaalan penkillä. Sairaalan kello näytti 6:28. Milloinkohan Tommi tai Aleksi herää? Meillä pitäisi alkaa työt studiolla tänään klo 10:30, joten ehkä he kohta heräävät.

"Voisikko nää nyt kertoo vähän enemmän siitä Porkon oudosta käytöksestä" Olli kysyi yllättäen.

Joelkin kääntyi katsomaan minua kysyvällä ilmeellä.

Ainiin. Mähän vaa pikaisesti kerroin Ollille siitä, että Porko oli ollut outo jo useamman viikon.

"No siis Mä huomasin ensimmäisen kerran Joonaksen oudomman käytöksen joku 2 - 3 viikkoo sit. Hän oli etäisempi ja hiljaisempi ainakin mua kohtaan. Vältteli mulle puhumista, muhun päin katsomista jne. Sit vähän yli viikko sitten hän oli selkeästi itkenyt ja sit siellä Kajaanis, kun mä halasin sitä niin se hetken näytti jotenki järkyttyneeltä." Kerroin.

"Tiiän et ois ehkä pitänyt kertoo aikasemmin." Sanoin vielä perään hiljaa.

"Et oo vittu tosissas. Ehkä??" Joel kuulosti vihaiselta.

Katsoin häntä.

"Kait sä ymmärrät et sun ois pitäny kertoo heti eikä jotain 3 viikkoo myöhässä??"

"Tiiän tiiän mut-"

"Kait sä ymmärrät et ton takia Por-"

Olli tarrasi kiinni Joelista hiljentäen tämän.

"Et. Sano. Sanaakaan enempää. Tää ei oo kenenkään syytä. Asiat on nyt niinkuin ne on." Hän sanoi hiljaa, mutta asia meni perille silti.

.............

"Hei sori tuos-... Niko?"

--
Joel

Niko oli alkanut itkemään. Hitto. Mä olin suutuspäissäni sanonu melekeen et tää Porkon tilanne oli sen syytä, vaikka eihän me edes tiedetä mitä Porkolle oli tapahtunut..

Katsoin Ollia sellasella "Mitä ihmettä mun pitää nyt sanoo/tehdä?" Ilmeellä. Hän vain katsoi mua takaisin "Saat itse kyllä tän selvittää."

Olin tosi huono toisten lohduttamisessa silloin kun se, joka oli aiheuttanut toiselle pahanolon oli minä itse.

Epäröin, että kannattiko mun halata häntä vai ei. Päädyin halaamaan, koska tiesin, että Niko piti halauksista.

Niko katsoi mua kun halasin häntä.

"Hei... mä oon todella pahoillani siitä mitä mä sanoin....Mä suutuin ihan turhasta enkä mä ois saanu sanoo sulle niin." Sain jotenkin sanotuksi.

"Ei se mitään. Mä tiiän ettet sä tarkottanut mitään pahaa. Sitä paitsi näin hiton väsyneenä itkee helpommin." Hän mumisi vastaukseksi.

"Sä et oo siis saanut nukutuksi nyt miten pitkään aikaan?" Kysyin hieman huolissani.

"Varmaan viikkoon" Hän kertoi.

"Voi sun kanssas.. Ota tää ja nuku nyt."

Otin oman takkini ja pistin sen peitoksi Nikon päälle hänen nojatessaan mun olkapäähän. Hän kiitti ja sulki silmänsä.

Hetken kuluttua Ollikin nojasi mut vaan mun toiseen olkapäähän ja nukahti. Nukahdin lopulta itsekin.

--

Heräsin puhelimen värinään. Joku soitti.

"Umm moro?" Sanoin puhelimeen.

"Missä helvetissä te ootte? Missä Porko on ja mitä hittoa sille on käynyt? Olli oli soittanut joskus 4 aikaan. Onhan kaikki kunnossa?" Tommi pommitti kysymyksillä korvaani.

Veren virtaus vierelläsi || JIKO || ✅Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin