Luku 28: Hyväksyntä

534 34 6
                                    

Niko

Vähän yli viikko oli mennyt siitä, kun minä ja Joonas aloimme virallisesti seurustelemaan. Oli torstai iltapäivä ja olimme koko porukalla studiolla. Olimme Joonaksen kanssa puhuneet aamulla, että tänään voisi olla aika kertoa muillekin tästä meidän suhteesta. Odotimme kuitenkin sen verran että pidimme pientä taukoa yhtäaikaa. Tällähetkellä Olli oli vielä Joelin kanssa jotain hommaamassa.

Joonas istahti viereeni ja vetäisi minut lähemmäs itseensä. Annoimme tänään luvan itsellemme olla lähekkäimmin kuin yleensä koska ei sillä ollut enää väliä. Pian Joonas painoi huulemme yhteen. Ihan pienen hetken kuluttua vastasin siihen. Lopetimme, kun kuulimme lähestyviä askelia.

"Voitas pitää nyt pieni tauko. Mä haluan kahvia ainaski." Joel ilmoitti.

Olli ja Tommi nyökkäsivät. Aleksi otti kuulokkeet pois päästään ja venytti selkäänsä.

"Vois sitä kyllä vähä tehä muutakin tässä välillä." Hän sanoi ja nousi tietokoneen ääreltä.

"Tuota noin.. mulla ja Joonaksella olis ensin asiaa ennenku menette." Sanoin ennen kuin kukaan ehti lähteä mihinkään.

"Juu. Sanokaa pois vain." Joel sanoi.

Katsahdin Joonakseen, joka nyökkäsi. Kaikki katsoivat meitä nyt hieman ihmeissään.

"Asia on nyt niin että minä ja Joonas seurustellaan tätä nykyä." Sanelin niin, että kaikki varmasti ymmärtäisivät. En kyllä tiennyt oliko sanavalintani paras mahdollinen, mutta nyt se sai riittää kun en keksinyt muutakaan. Joelin suu loksahti auki.

"Täh??... siis niinku ootte yhes oikeesti?" Joel kyseenalaisti sanomaani

Joonas painoi nopean pusun poskelleni.

"No miltä vaikuttaa." Hän sanoi huvittuneena.

Joel ei saanut sanoja ulos suustaan. Näköjään tämä tuli kaikista eniten yllätyksenä hänelle. Muiden reaktiot olivat lievempiä. Olli näytti vain huvittuneelta. Aleksi neutraalilta (hyvällä tavalla) ja Tommi vain hieman hämmentyneeltä. Lopulta Olli nousi ylös. Hän hymähti.

"Mä vähä arvasin et näin käy. Mut älä huoli. Kyllä me supportataan tätä." Hän sanoi ja pörrötti Joonaksen hiuksia. Huomasin, että Tommi ja Aleksi nyökkäsivät. Mutta yksi asia jäi häiritsemään.

"Ai miten niin arvasit?" Kysyin Ollilta hämmentyneenä.

"Sillon ku olin vielä sairaalassa mä paljastin Ollille et mulla on tunteita sua kohtaan." Joonas selitti. Nyökkäsin. Vai että Olli oli tennyt siitä jo pitemmän aikaa.

Huomasin sivusilmällä kun Aleksi tönäisi edelleenkin hämmentyneen oloista Joelia ja kuiskasi tälle jotain. Joel näytti havahtuvan ajatuksistaan.

"Ai häh. Aa joo sori. Mää siis.. kyllä määki siis supportaan teitä. Tää tuli vaan niin yhtäkkiä.. ootteks te miettiny et miten tää vaikuttaa nyt meidän bändiin?" Hän kysyi. Olli facepalmasi Joelille.

"Joo Joel. Me ollaan käyty kahestaan tästä keskustelu läpi jo aikoja sitten. Älä huoli siitä. Pääasia on et te ootte ok tän asian kaa sillä bändissä kun on niin pitää tulla toimeen." Sanoin hänelle. Joel nyökkäsi mietteliäänä.

"Eikös mennä sit vaan kahville." Tommi tokaisi ja nousi ylös.

"Joo mennään vaa." Joonas sanoi viereltäni ja nousi ylös itsekin. Hän ojensi kätensä minua kohden ja minä tartuin siihen hymyiken. Joonas vetäisi minut ylös samalla hymähtäen.

"Täähän meni ihan hyvin jopa." Hän sanoi.

Joonas taisi jännittää tätä minua hieman enemmän. Tunsin hänen rentoutuneen jo paljon verrattuna siihen miten ahdistuneemmalta hän tuntui vielä 5 min sitten.

Joonas katsoi minua uteliaan muutaman sekunnin ennen kuin painoi huulemme yhteen hellästi ja rohkaisevasti. Tunsin kuinka loputkin jännityksen rippeet kaikkosivat kauas pois. En ollut edes itse huomannut kuinka paljon olin jännittänyt seurustelumme kertomista. Suudelman loputtua jäimme vain halaamaan toisiamme. Naurahdin mielessäni sille ajatukselle miten oudolta meidän seurustelumme saattaa vaikuttaa pojista. Olimmehan olleet parhaita ystäviä jo vuosikausia. Eiköhän hekin totu tähän kunnolla ajan mittaan.

"Noniin 'lovebirds'. Lopettakaa se kuhertelu ja tulkaa kahville ennen kuin on liian myöhäistä. Joel ja Olli vetää jo toista kuppia täällä." Aleksi huomautti huvittuneena keittiön oviaukolta.

---

Avasin auton ovet ja Joonas heitti kitaransa takapenkille. Olimme ihan juuri lähdössä takaisin kotiin. Olli ja Tommi olivat tänään jääneet siivoamaan studion loppuun ja Tommi lupasi heittää Ollin kämpällensä sen jälkeen. Joel puhdisti omasta autostaan lunta pois. Pian hän kuitenkin kääntyi meitä päin.

"Sori muuten jos mä tänään kuulostin yhtään siltä et mä en hyväksyis teitä. Te tiiätte mut. Mä joskus otan tän bändi homman vähän ehkä liiankin tosissaan niin et mä saatan sit vahingossa sanoa jotakin ajattelematonta. Mä oon pahoillani siitä. Ja mä haluun teidän tietävän varmasti et mä tuen tätä teidän juttua ihan täysin.." Hän sanoi kuulostaen hieman hermostuneelta. Hän varmaan pelkäsi, että oli loukannut meitä vahingossa.

"Hei Joel me kyllä tiedetään ettet sää tarkota mitään pahaa. Me ei olla vihasia sulle mistään." Sanoin ja kävelin hänen luokseen. Avasin käteni halaukseen ja Joel otti tarjouksen vastaan. Joonas yhtyi myös halaukseen.

Lopuksi sanoimme heipat hänelle ja lähdimme kotiin...

"Hmm.. Niko?" Kuului Joonaksen ääni parin mimuutin kuluttua viereltäni.

"Niin?"

"Voitasko me huomenna käydä mun asunnolla. Mä aijon irtisanoo sen asunnon vuokrasopimuksen ihan tässä parin päivän sisään.. Tai siis niin... mä en enää pysty asumaan siellä näitten tapahtumien ja muistojen takia.. aattelin et yrittäisin sit mahollisimman pian hommata uuden asunnon tästä läheltä." Joonas selitti hieman hiljaa.

"Mmh... tai mitä sanoisit jos me muutettas kokonaan yhteen..?. Tietenkin jos sä haluut." Yritin varovasti ehdottaa. Joonas oli muutenkin asunut jo monta viikkoa luonani ja kämppäni oli kaksio, joten siellä oli tilaa. Oikestaan olen toivonut jo pitempään, että voisimme myöskin ns "virallisesti" asua yhdessä.

"Ai ihan oikeesti?" Joonas varmisti silmät loistaen. Hymähdin.

"Joo. Jos sä siis itse haluat ja oot valmis ku eihän me olla kauaa vielä keretty olemaan yhessä vaikkaki oot jo asunu mun kämpällä monta viikkoa."

"Tehään se." Joonas sanoi hymyillen suloisinta hammashymyään.

---

Lol innoistuin sittenkin näköjään kirjottamaan tätä vielä lisää niin tästä ei tullukkaan ihan viimeistä lukua :"D mut hei eiks se oo vaa kivaa et tää jatkuu edes parin luvun verran pidempään😏🖤

Sanoja noin 860+

Veren virtaus vierelläsi || JIKO || ✅Donde viven las historias. Descúbrelo ahora