Hypätään seuraavaan päivään..
Joonas
Olimme jälleen studiolla koko porukka. Kello näytti 1 iltapäivällä ja odotimme. Keikkoja me ei enää alettu perumaan enempää vaan viikonlopun keikoille oli pakko hommata tuuraaja, koska noh.. minä en voinut vielä soittaa keikoilla. Se vitutti suoraan sanottuna. Asia, mitä rakastin melkeimpä eniten elämässäni viedään pois minulta ainakin joksikin aikaa. Saisin kuitenkin käydä lavalla heilumassa sentään.
Studion oveen koputettiin. Joel meni avaamaan sen puoliksi juosten. Naurahdin näylle hieman. Oven takaa paljastui lyhyt hiuksinen, melkein Joelin mittainen mies, joka näytti olevan aikalailla samanikäinen kanssamme.
En kuullut ihan kokonaan mitä Joel sanoi tulokkaalle, mutta sitten he tulivat peremmälle. Aleksi ja Olli tulivat keittiöstä olohuoneeseen.
"Moro. Mä oon Aaro. Aaro Grönholm." Hän esitteli itsensä ja ojensi kätensä minua kohdin. Kättelimme.
"Joonas Porko. Bändin kitaristi."
Sen jälkeen muutkin esittelivät itsensä Aarolle.
---
5 tuntia oli jo vierähtänyt Aaron saapumisesta. Olimme käyneet hänen kanssaan keikan tapahtumia tarkasti läpi koko porukalla osan ajasta ja toisen osan ajasta olimme kahdestaan käynyt läpi biisien kitara osuuksia. Jutellessamme samalla kävi ilmi, että Joel oli ottanut häneen yhteyttä jo viikkoa aikaisemmin ilman että kukaan muu tiesi. Hän oli varmaan hermoillut peruuntuneita keikkoja ja tuuraajan hankkimista liikaa. Voi häntä.
Kävi myös ilmi, että Aaro oli harjoitellut meidän biisien soittamista jo kotona ennen Joelin soittoa hänelle sillä hän tykkäsi musiikistamme ja kuunteli sitä vapaa-ajallakin. Aika hyvä tuuri sillä nyt hänen olisi opittava paljon vähemmän asioita. Aaro oli onneksi mukava ja hänen kanssaan oli helppo tulla toimeen.
"Mites täällä menee?" Kuului Nikon ääni yhtäkkiä.
"Ihan mukavasti. Aaro on ku syntyny tähän hommaan." Naurahdin. Niko hymähti huvittuneena ja istahti vierelleni sohvalle.
Hän jäi juttelemaan kanssamme sillä häntä ei kuulemman enää niinkään tarvittu tänäiltana.---
NikoSanoin heipat vielä Aarolle kun hän oli sulkemassa ovea. Vilkaisin kelloa puhelimeltani. "21:37" toistin puoliksi ääneen. Olimme mukavasti saanut hommia eteenpäin tänään ja Aarokin osottaitui mukavaksi. Olin tyytyväinen. Käännyin ja näin ensimmäisenä Joonaksen, joka pelleili jotain Joelin kanssa. Naurahdin näylle hieman. Yhtäkkiä Joel otti Joonaksesta kiinni ja nosti tämän syliinsä. Joonas näytti aluksi yllättyneeltä, mutta alkoi nauramaan sitten. Joel käveli muutaman askeleen sohvaa kohden ja tiputti tämän siihen. Hymyilin näylle. Joonas näytti niin iloiselta.
Olin oikeastaan suunnitellut että viikonloppuna keikkojen jälkeen ainakin yrittäisin kysyä onko hänellä mitään tunteita minua kohtaan. Tiedän, että se oli riskialtis homma, mutta olin oikeastaan yllättävän toiveikas asian suhteen sillä olimmehan me aika hiton läheisiä toistemme kanssa eikä hänen kanssaan edes vitsillä pussaaminen tuntunut enää niinkään vain kaveripusulta. Sitäpaitsi hän oli kertonut minulle että oli bi eli mahdollisuus oli isompi vaikka se ei heti tarkoitakkaan, että hänellä olisi tunteita mua kohtaan.
Olin myöskin suunnitellut tämän koko homman sen verran hyvin sillä kun kysyisin, että oliko hänellä tunteita minua kohtaan voisin sanoa, että kysyin sitä vitsillä kännissä keikan jälkeen, jos hän vastaisi kieltävästi.
"Niko tuu sääki tänne äläkä vaan tuijota tyhjyyteen!" Kuului. Säpsähdin hieman.
"Juu juu sori." Vastasin takaisin Aleksille ja lähdin keittiötä päin. Piti vielä siivota hieman ennen kuin lähtisimme kaikki studiolta.
Pörrötin Joonaksen hiuksia kun kävelin hänen ohi keittiössä. Otin jääkaapista yhden redbullin ja avasin sen. Hörppäsin siitä ja istahdin keittiön tuolille vastapäätä Joonasta. Hän selaili puhelintaan keskittyneen näköisenä. Otin itsekin puhelimen käteeni ja avasin instagramin. Jäin kuitenkin silmäilemään häntä mahdollisimman huomaamattomasti sillä keittiöön tuli Joel ja Tommi. Joonas hymyili jollekin kuvalle ig:ssä. Hymy tarttui minuunkin. Joonaksen hymy oli suloinen. Pieni jännitys tuntui sisälläni. 4 päivää ja saisin tietää saako tunteeni vastakaikua häneltä. Pian ehkä saisin tuntea hänen huulensa taas omillani ja saisin rakastaa häntä koko sydämestäni.
---
Noniin saimpas vielä ainakin yhden luvun kirjoitettua ennen ensivuotta. Pidin pientä joululomaa kaikesta mutta nyt kirjoitan lukuja taas mahdollisimman aktiivisesti🖤 Täähän muuten alkaa käydä jännittäväksi kun lähestytään kirjan loppua👀 Haluatteko muuten että ensi luku hyppäisi suoraan viikonlopun keikkoihin vai pitäisikö seuraavan luvun olla ns "täyteluku"?
Sanoja: noin 560
ESTÁS LEYENDO
Veren virtaus vierelläsi || JIKO || ✅
Fanfic⚠️TW: Sisältää viiltelyä & itsetuhoisuutta!⚠️ 𝚅𝚊̈𝚕𝚒𝚝𝚝𝚊̈𝚖𝚊̈𝚝𝚝𝚊̈ 𝚔𝚒𝚟𝚞𝚜𝚝𝚊𝚗𝚒 𝚕𝚘̈𝚒𝚗 𝚔𝚊̈𝚍𝚎𝚕𝚕𝚊̈𝚗𝚒 𝚙𝚘̈𝚢𝚝𝚊̈𝚊̈𝚗 𝚞𝚞𝚍𝚎𝚕𝚕𝚎𝚎𝚗.. "𝚅𝙸𝚃𝚃𝚄" 𝙷𝚞𝚞𝚜𝚒𝚗 𝚙𝚞𝚛𝚜𝚔𝚊𝚑𝚝𝚊𝚎𝚗 𝚒𝚝𝚔𝚞𝚞𝚗. 𝙻𝚢𝚜𝚊̈𝚑𝚍𝚒𝚗 𝚖𝚊...