Sunnuntai, kiertueen päättärikeikka
Niko
Olimme pysähtyneet ABC:lle tankkaamaan auton ja menimme myös hakemaan vähän syötävää ja juotavaa itsellemme siinä yhteydessä olevasta kaupasta. Tästä olisi vielä parikymmentä kilometriä keikkapaikallemme, joka sijaitsi Hyvinkäällä.
Nappasin muutaman redbullin kaupan hyllyltä samalla pidellen jotain leipää toisessa kädessäni. Nämä saivat nyt auttaa pahimpaan nälkään. Katsahdin ympärille. Joel ja Olli olivat jo kassalla. Tommi tuli viereeni Aleksin kanssa hakemaan juotavaa hyllyltä.. missä Porko oli?
"Onks Joonasta näkyny?" Kysyin. Tommi ojensi redbullin Aleksille.
"Ei oo näkyny.. ehkä se meni jo takaisin autolle." Hän tuumasi.
Menimme kassalle ja maksoimme ostoksemme. Kun pääsimme ulos näin että Joonas oli tosiaankin jo autolla. Istuimme kaikki takaisin autoon sisään. Huomasin ettei Joonas ollut hommannut itselleen mitään syötävää tai edes juotavaa. Hän näytti myös olevan aika ajatuksissaan. Meni kymmenen minuuttia kun vain tarkkailin Joonasta hiljaa.
"Eiks sul ollu nälkä?" Kysyin hiljaa. Joonas hätkähti.
"H-häh.? Aa joo...ei... emmä tarvinu mitään." Hän vastasi.
"Okei.."
Joonaksen mieltä painoi jokin. Sen näki hänestä helposti tai sitten minä olin vain oppinut tunnistamaan sen. Söin ostamaani leipää loppuun. Päässäni pyöri Joonas. Tiesin, että hänellä oli oikeasti nälkä sillä olimme syöneet vain pikaisesti aamupalaa aamulla ja nyt oli jo iltapäivä. Päätin kokeilla jotain.
"Hei Joonas. Mä en jaksakkaan syödä tätä loppuun niin haluisiks sä syödä sen?" Kysyin suoraan. Joonas näytti miettivän hetken, mutta nyökkäsi sitten.
"Voin mä joo." Hän sanoi ja otti leivän lopun käteensä ja haukkasi palasen. Pitäisi varmaan keikan jälkeen myöskin kysyä oliko kaikki ok.
---
Lava oli pistetty kuntoon ja vedimme juuri soundcheckiä loppuun. Ei ongelmia niinkuin ei yleensäkään ollut. Paitsi että Joel oli hukannut mikkinsä ja hääräili nyt ympäri paikkaa etsien sitä.
"Mihin ihmeeseen sä ehit pistää sen ku enkö mä sen juuri antanut sulle?" Aleksi facepalmasi tilanteelle.
"Täällä se on!" Olli hihkaisi lavan toiselta puolen.
"Missä vaiheessa mä sen sinne mukamas pistin??" Joel mietti ääneen samalla harppoen Ollin luo.
Tommi istahti rumpujen ääreen ja otti kapulat esiin. Aaro käveli lavalle bäkkäriltä Joonaksen kanssa.
"Jos vedettäs vielä yks biisi ja varmistettas et kaikki on varmasti kunnossa." Joel sanoi mikkiinsä niin että kaikki kuuli.
"Joo voitas kyl." Vastasin ja nousin lavalle. Katsahdin vielä ympärilleni ennenkuin soundcheck vedettäisiin loppuun. Huomasin, että Aaron sijaan Porkolla oli kitara kädessään. Kävelin muutaman askeleen hänen luokseen mistä Porko yllättyi hieman.
"Älä huoli Niko. Kyl nää kädet yhen biisin kestää jo soittaa." Hän sanoi ennenkuin ehdin sanoa mitään.
Nyökkäsin ja menin takaisin Joelin viereen. Biisiksi valikoitui Died enough for you, sillä Mikko halusi tarkistaa siitä vielä muutaman valohomman.
---
Lavalle pitäisi nousta ihan juuri. Kaikki oli valmiina. Joonas tuli viereeni ja pisti kätensä hartioilleni.
YOU ARE READING
Veren virtaus vierelläsi || JIKO || ✅
Fanfiction⚠️TW: Sisältää viiltelyä & itsetuhoisuutta!⚠️ 𝚅𝚊̈𝚕𝚒𝚝𝚝𝚊̈𝚖𝚊̈𝚝𝚝𝚊̈ 𝚔𝚒𝚟𝚞𝚜𝚝𝚊𝚗𝚒 𝚕𝚘̈𝚒𝚗 𝚔𝚊̈𝚍𝚎𝚕𝚕𝚊̈𝚗𝚒 𝚙𝚘̈𝚢𝚝𝚊̈𝚊̈𝚗 𝚞𝚞𝚍𝚎𝚕𝚕𝚎𝚎𝚗.. "𝚅𝙸𝚃𝚃𝚄" 𝙷𝚞𝚞𝚜𝚒𝚗 𝚙𝚞𝚛𝚜𝚔𝚊𝚑𝚝𝚊𝚎𝚗 𝚒𝚝𝚔𝚞𝚞𝚗. 𝙻𝚢𝚜𝚊̈𝚑𝚍𝚒𝚗 𝚖𝚊...