صلوا علي النبي واذكروا الله ♥.
.
.
.
#عليك_الثبات_في_حضرة_الفراق.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
مازن بحرج...شكرا جدا ليكي..
اسيد وهو يضربه بخفه علي رأسه...بحاول استوعب انك بتتكسف..
ضحك الجميع ولاكن يودارون حزنهم الذي بداخلهم وفي هذه الاثناء سمعو صوت شئ يتحط في غرفة اكسير...
.
تهجم وجه اسيد والقلق انتابهو.... ومن ثم ركض بسرعه عاليه خلفه مازن بعد ان قال لنورهان ان تبقي وهو سيطمنها عليها...
فتح اسيد الباب بشده مما افزع اكسير الذي كانت تلملم الزجاج الذي كسر دون قصد....
اكسير بفزع...في اي؟!
اسيد وهو يركض لها ويتفقدها ويقول بهلع وخوف...انتي كويسه انتي كويسه؟!
اكسير وهي تريه الزجاج وتقول....انا كويسه اهدي بس الازازه بتاع المايه وقعت غصب عني....
تنهد اسيد براحه وقال لها....طب سيبي..مازن لو سمحت قول لحد من الخدم يجي ينضف الازاز دا..وطمن امي..
مازن...حاضر وذهب مازن لكي يخبر الخادمه ويطمئن خالته وزوجها..
..
اسيد بلوم...خضتيني عليكي ينفع كدا وبعدين اي خلاكي تمسكي الازاز بأيدك ها؟!
اكسير بأبتسامه حنونه وهي تضع يديها علي وجهه مما جعل تيار كهربائي يسير في جسدهم...مفيش حاجه حصلت لقلقك دا خير وبعدين مكنش لي لزوم تنده لحد يلم الازاز انا كنت هلمه وخلاص..
اسيد وهو يضع اصبعه علي شفتيها...اشششش معتيش تتكلمي الوقت انتي تعبانه نامي وارتاحي لحد اما اجبلك حاجه تكليها..اكسير كادت تعترض...لا مفيش اعتراض اسمعي الكلام..
حركت اكسير رأسها فوق وتحت بمعني حسنآ..
ابتسم لها اسيد ونزل لكي يحضر لها طعام ولم يرد ان يخبرها الان ماحدث لانها عنيده وستذهب لجدها وبعده ستقضي علي الذي يسمي بعمها...
.
.
.
ادم وهو يفتح عينيه ببطئ بسبب النور الذي حوله...اااه انا فيين..
ادهم وهو ينظر له بعمق....عملت حادثه وجابوك المستشفي..
اقتربت منه سوزان بتوتر ولاكن اخفته جيدا...الف سلامه عليك ياحبيبي..
ادم...الله يسلمك..ثم اغمض عينه ليتذكر ما حدث كسرت الزجاج بجسدها...رصاصه...ركض...سياره تدهسه...ادهم...دي كانت حادثه ولا هجوم؟!
ادم ببرود...لا دا ولا دا..
ادهم..امال الرصاصه اللي كانت في رجلك من اي..
ادم ببروده...ملكش دعوه..
ادهم بغضب...هو اي اللي ملكش دعوه ابني الوحيد كان هيموت وتقولي مالكش دعوه يابرودك يأخي..
ادم بعصبيه....الوقت افتكرت اني ابنك مفتكرتش لي لما انا كنت صغير لما قتلت امي قدامي عشان مرضك العقيم وانك كنت انسان سادي انت اللي خلتني كدا انت السبب ومحدش غيرك متجيش تلومني بعدها كان ممكن ابق شاب كويس راجل كويس بدل مابق مافيا ابق شرطي بس بسببك مفيش حاجه من دي اتحققت كنت بتجيب نسوان معاك وكنت بتخليني اشوفك بتعمل اي فيهم غصب عني كنت ببق ناقص ابوس رجلك عشان متخلنيش اشوف القرف دا..انت عارف انا انقذتك من الموت لي مش عشان شفقه ولا عشان انت ابويا لا عشان اعذبك واعذب ضميرك واوريك ان انت السبب في اللي انا فيه وبس..ادهم وهو ينظر له بملل..خلصت لو خلصت قول عشان ورايا شغل وعاوز امشي...
ادم ببرود وسخريه...هه وقاعد لي ولا جيت لي من الاساس امشي قوووووم قالها بصوت عالي وعصبيه...دلف الطبيب الي الداخل وهو يركض ويقول...ياستاذ ادم لو سمحت العصبيه غلط عليك اهدي..
ادم وهو يغمض عينه بحزن يريد ان يبكي يريد ان يتغير يريد ان يصرخ بأعلي صوت لديه انه يتألم بكل كلمات والمعاني...
سوزان الواقفه في الزاويه تبكي فهي تحبه حد الجنون ولاكن تعبت ان يحب فتاه اخري وينساها فقط ليفرغ شهواته...
اقتربت سوزان منه وامسكت يديه وقالت....ادم انت كويس..
ادم وهو مغمض العينين...سبيني لوحدي شويه..
سوزان ببكاء...بس..قاطعها وقال..لو سمحتي ياسوزان ارجوكي عاوز افضل لوحدي شويه..
سوزان اندهشت فهو لاول مرا يترجي احدا...وتركته وخرجت.
.
.
ميرهان بقلق عندما رأت الطبيب يخرج من عند الجد...ها يادكتور عمي كويس...
الطبيب بجديه...اولا دي كانت اعراض جلطه بس الحمدلله لحقتوه انا هكتبلكوا شويه ادويه لازم تنتظموا وتحرصوا انو يخدها في معادها..نظر خالد للطبيب نظره فهمها جيدا..
ميرهان بقلق...طب ممكن ندخل نطمن عليه؟!
الطبيب..اكيد بس الهدووء اهم حاجه.
دلفت ميرهان للداخل واقترب خالد ورؤوف وراسل من الطبيب..
الطبيب بجديه...للاسف اعراض الجلطه اثرت عليه الادويه ممكن تقويه شويه بس حاليا حالته مش مستقره يعني في اي وقت هيتوفي ومتنسوش سنه دا راجل كبير في العمر لازم الايام دي اهتمام شديد اكل صحي انتظام علي الادويه والهدوء اهم عامل فيهم ولو ربنا كتبلوا عمر جديد انشاء الله يبق كويس...تنهد الجميع بحزن..
خالد...شكرا يادكتور..
اخذ راسل ورؤوف الورقه الذي سجل فيها الطبيب العلاجات وذهبوا ليأتو بيها....
دلف خالد الي الداخل وجد الجد نائم وميرهان تجلس بجانبه والدموع تسقط بصمت من اعينها اء خالد واحتضنها وهو يقول....
متخفيش انشاء الله هيبق كويس وبعدين ينفع القمر يعيط دي تبق عيبه في حقه حتي......
ابتسمت ميرهان بخجل ودفنت وجهها في صدره وقالت....طيب اوي عمروا مازعلني ولا جيه علي حد عادل بس مش عارفه لي ولاده مطلعوش زيو مكنش غير محمد كان شبه بالظبط..
خالد بحنان...الله يرحمه ياحبيبتي ودي قدر ربنا محدش يقدر يغيروا..
ميرهان...ونعم بالله..
.
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
نكمل البارت الجاي ياحلويين..❤
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
#من_خلف_حاجز_الحب_المبتور
.
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
شييير...
.
دعمممم...
.
كومنت جميل زيكوا كدا..
.
((الظلام))
أنت تقرأ
«دمعة شتا Teardrop»
Actionفي الأسبوع الاول من فراقنا : كنت أتابع صفحتك الشخصيه بحسابٍ مزيف، أرسلت لك مئه وعشرون رساله، وتحدثت مع أصدقائك لنتقابل، كنت أصلي فقط من أجل أن يعود كلُّ شئٍ علي ما يرام، كنت فِي أمس الحاجه لرؤيتك، لسماع صوتك، كنت استيقظ لأطلبَك علي الهاتف، ناسية تما...