نصلي علي النبي ونذكر الله كدا الاول 💛
.
الموضوع ملوش علاقة بالقسوة لكن بييجي علينا وقت وطاقتنا بتقل مفيش طاقة نبرر ولا نشرح ولا حتى نتحمل فلما نلاقي حد واخد كلامنا وتصرفاتنا بسوء نية هنعمله إيه يعني نفهمه إزاي إننا مش حمل أي ضغط من أي نوع ولما نقرر نسكت وما ندخلش معاهُم في جدال بيتقال إننا اتغيرنا لأ إحنا ما اتغيرناش إنتوا اللي مش عايزين تفهموا إن ما بقاش عندنا مجهود نضيعه على جدالات خايبة وبلاها أي مجهود هنبذله في سبيل تحسين صورتنا قدامكوا اللي عايز يشوفنا كويسين هيشوفنا واللي مش عايز اللّه الغني عنه.*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
اسيد بأهتمام... بقالها قد اي؟!
رؤوف...من اسبوعين تقريبا
اصلي بتذكر... انا عرفت مين عمل كدا
نظر لها الجميع بصدمه وقال رؤوف... مين اتكلمي بسرعه؟!
اصلي بتوتر... انا مش متأكده اوي بس ملهاش اعداء غير حد واحد اللي هو ياسر..
نور وهي ترفع حاجبها بأندهاش... وياسر هيعرف يديلها السائل دا ازاي؟!
الجد بجمود.. الدكتور قال انها مستمره عليه يوميا..
نور.. ويوميا اكسير بتروح الكافي اللي جنب الجامعه تشرب قهوتها هناك..
راسل... يبق بكدا اكيد ياسر دا او ايا كان متفق مع جرسون او حد في الكافي دا يحطلها السائل دا في القهوه..
اسيد وهو ينظر بشرود لغرفة العمليات... اتصلي براغب يجي حالا ياراسل..
راسل وهو يخرج هاتفه.. حاضر..
هاتف راسل راغب رئيس الحرس الثاني فهم يثقون فيه جدا..
بعد مرور ساعه جاء راغب وقال برسميه... اسيد بيه طلبتني..
اسيد وهو ينظر بجمود... تروح كافي****وتجبلي معلومات عن جميع الموظفين اللي هناك ومين بيقدم دايما القهوه لاكسير في الكافي دا مفهوم؟!
راغب برسميه... مفهوم ساعه وكل المعلومات هتبق تحت ايدك استأذن.
اسيد.. اتفضل.. خرج الطبيب من عند اكسير وقال.. الحمدلله نضفنا دمها واتعملها غسيل معده عشر دقايق وهتتنقل لغرفه عاديه تقدر تخرج انهاردا لانها رجعت لطبيعتها بس لازم تنتظم علي العلاج..
خالد.. اكيد هتنتظم طب معرفتش نوع السائل السام دا اي؟!
تنهد الطبيب... ايوا دا سم افعي بس كانت بتخدوا جرعات قليله جدا ونا متأكد ان حصلها اعراض تانيه زي نزيف اللثه ونزيف الانف ولما تفوق انشاء الله هاجي استفسر منها عشان اكتبوا في التقرير الطبي..شهق الجميع عندما قال الطبيب انه سائل سم افعي الهذه الدرجه يكرهها عدوها..
توعد اسيد بداخله لمن فعل هذا سوف سعذبه عذاب شديد يجعله يتمني الموت ولا يراه نظر اسيد لراسل وقال... مفيش داعي تفضلوا كلكم هنا روحوا ونا هفضل انا ونور هنا اتفضلوا عشان خالتي متقلقش..ادم بأعتراض فهو لم يتكلم منذ فتره قال بجمود... انا هفضل معاها..
نظر اسيد بغضب له وكاد يعترض ولاكن الجد قال... معلش يابني خليك انت وادم ونور هنا ومش وقتوا الكلام ولا الشكل دا انا هقوم معاهم عشان نطمن ميرهان.
نظر له اسيد وزفر الهواء بشده وذهب الجميع بعدما اطمئنوا علي اكسير وطمئنتهم عليها... متخفوش ياجماعه انا كويسه اهو محصلش حاجه روحوا انتوا وانا اول ماالمحلول يخلص هنيجي علي طول..
أنت تقرأ
«دمعة شتا Teardrop»
Actionفي الأسبوع الاول من فراقنا : كنت أتابع صفحتك الشخصيه بحسابٍ مزيف، أرسلت لك مئه وعشرون رساله، وتحدثت مع أصدقائك لنتقابل، كنت أصلي فقط من أجل أن يعود كلُّ شئٍ علي ما يرام، كنت فِي أمس الحاجه لرؤيتك، لسماع صوتك، كنت استيقظ لأطلبَك علي الهاتف، ناسية تما...