صلوا علي النبي واذكروا الله ♥.
.
.
.
#ومضات_مضطربة_لنجم_معتم
.
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
.
خالد بحنان...الله يرحمه ياحبيبتي ودي قدر ربنا محدش يقدر يغيروا..
ميرهان...ونعم بالله..
....
عند اسيد كان ذاهب للمطبخ ولكنه سمع صوت المدعو عاصم وهو يصرخ ويفتعل ازعاج....ترك مافي يديه من طعام ونزل له القبو...
اسيد بهدوء مخيف...تؤ تؤ تؤ اي ياعاصم مالك بتصوت زي النسوان لي..
عاصم وهو يبكي...سبوني ونبي سبوني ونا والله مش هقرب منكو تاني هنسي كل حاجه بس بالله عليك ارحموني..
نظر اسيد للرجل الذي كان يعذب عاصم بأن يخرج...
اسيد وهو يتنهد ويقول بحزن مصتنع...والله ياعصوم كان علي عيني بس اكسير لسه متعرفش بالموضوع اول ماتعرف اوعدك هي اللي هتيجي تخرجك من هنا يلا هسيبك ترتاح بق الوقت..
عاصم...لا لا ارجوك لا..
تركه اسيد واغلق الباب خلفه والباب الاخر ايضا وقال للحارس الواقف...متفتحلوش لو حصل اي فاهم ممنوع اكل او مايه تدخلوا..
الحارس بطاعه...تحت امر سعادتك..
هز له اسيد رأسه بمعني...تمام..
.......
احمد بخبث...اي يانوري تعالي بس هقولك كلمه...
نوهان بدلع...بس ياحمد انت تعبان الوقت وبعدين ياراجل انت كبرت خلاص بق..
احمد وهو يرفع لها حاجبه...كبرت؟؟! انا هوريكي انا كبرت ازاي تعالي هنا...
ظلوا يركضون في الغرفه وكأنهم مراااهقون..
اسيد كان مار بجانب غرفتهم...ابتسم بخبث ثم دق الباب....
نورهان وهي تجلس سريعا وقول...شوفت ياحمد عمايلك اهي ازعجتهم قالتها بهمس...
احمد...هو احنا بنعمل حاجه حرام ابعدي كدا اما اقوم افتح..
هزت نورهان رأسها بيأس من تصرفات زوجها منذ ان كان في شبابه وهو هكذا..
فتح احمد الباب وجد اسيد بنظر له ويبتسم بخبث وجاء لينظر بالدخل وقف احمد وقال....خير في اي؟!
اسيد بخبث...لا ولا حاجه ياحج بس سمعت اصوات شقاوه ابقي وطوا اصواتكم شويه ياعصافير الحب ثم لمح نورهان وغمز لها...
احمد بضيق...اطلع ياض من هنا روح لمراتك اجري ونا حر دا بيتي..
اسيد بضحكه...اه طبعاههههههه انا طالع وبراحه انت راجل كبير وعامل عمليه من فتره هههه..
احمد وهو يجلع الشبشب من قدمه....ركض اسيد وهو ممسك بالطعام وهو يضحك خلاص خلاص...
احمد...مش بيجوا غير بالعين الحمرا قالها وهو يقفل الباب...ثم ابتسم مرا اخري بخبث ونظر لنورهان الذي اصتنعت النوم...........
خالد...روحو انتوا ونا هفضل انا وميرهان...
راسل..طب ماتخلينا احنا معاه وروحوا انتوا..
رؤوف..ايوا صح...روحوا انتوا وارتاحوا واحنا معاه اهو اول مايفوق هنجيبوا ونيجي....
خالد...تمام ماشي خلوا بالكوا من نفسكوا..
ابتسم راسل ورؤوف بمعني حسنا...
ذهب ميرهان وخالد للمنزل بعد مافتح الحراس الباب لهم دلفوا وجدوا المنزل هااادئ جدا علموا ان الجميع قد نام..
دلفوا غرفتهم جلست ميرهان وهي تضع وجهها بين يديها وهي تبكي...
خالد وهو يتنهد ذهب عندها وجلس القرفصاء امامها وقال... ياحبيبتي انتي مشيله نفسك الذنب لي مش ذنبك انك طيبه وبناتك زيك دول ناس مريضه مش عاوزك تأنبي ضميرك...
ميرهان وهي تشهق... بس لو مكنش ادانا الورث مكنش حصل دا...
خالد بأبتسامه تبعث الامان للقلب... حتي ولو ربنا اللي مقدر ان دا يحصل دا اختبار منو عشان يشوفوا صبرنا هيوصل لحد فين وهنتحمل ولا لاء...
ميرهان وهي ترتمي في احضانه... انا مش عارفه من غيرك كنت عملت اي انت اماني وملجأي اوعي تبعد عني وتسبني...
ضحك خالد وقال... اوعدك عمري مايفرق بينا غير الموت ياروحي يلا بق عشان ننام..
ومتقلقيش الاولاد هيخلوا بالهم من عمي...
هزت رأسها بمعني حسناا وتجهزوا لكي يناموا...
....
رؤوف بتحدي وهم يجلسون امام غرفة الجد حتي لايزعجوه.... تلعب.؟!
راسل بنفس التحدي... العب واللي يخسر يدني التاني الف جنيه..
رؤوف بنفس نبره التحدي... موااافق..
راسل... يلا... امسكوا زراعي بعضهم ليلعبوا لعبة الذرع والاقوي ينزل يد الثاني ارضا....
رؤوف بغيظ... ايدك يابا متترفعش عن الارض..
راسل.... انت اللي بترفع ايدك..
رؤوف... ماشي ماشي...
راسل بفرح ونظرة نصر.... اووووووووه كسب ايدك علي الالف جنيه يابا...
رؤوف بنظرة غيظ.... لما نروح هدهملك مش في جيبي الوقت..
راسل بسخريه... امممم وتستغفلني ومش تدهيهم ليا زي وقت البلايستيشن...
رؤوف... عيب عليك هدهملك بس اما نروح..
راسل... تمام تعالي نلعب بابجي.... امسكوا هواتفهم وظلوا يلعبوا ويضربوا الاعداء في اللعبه...
رؤوووف بحماس وهو يقفز من مكانه... النصر لناااا..
راسل بضحكه... وطي صوتك يابني احنا في المستشفي مش في بيت ابوك...
رؤوف بضحكه... نسيت الحماس خدني تعالي ندخل نرتاح تعبت..
دخلوا الغرفه وارتمي كل واحد منهم علي اريكه وغاصوا في النوم العميق....
أنت تقرأ
«دمعة شتا Teardrop»
Acciónفي الأسبوع الاول من فراقنا : كنت أتابع صفحتك الشخصيه بحسابٍ مزيف، أرسلت لك مئه وعشرون رساله، وتحدثت مع أصدقائك لنتقابل، كنت أصلي فقط من أجل أن يعود كلُّ شئٍ علي ما يرام، كنت فِي أمس الحاجه لرؤيتك، لسماع صوتك، كنت استيقظ لأطلبَك علي الهاتف، ناسية تما...