Section 41

87 4 2
                                    

صلوا علي النبي واذكروا الله ♥.
.
.
.
.هّلَوٌسِآتٌ َ
آيَهّآ آلَبًعٌيَدٍ عٌنِيَ..
آلَبًعٌيَدٍ کْثًيَرآً.. کْشُئ لَآ يَريَ
وٌآلَقُريَبً مًنِيَ..
آلَقُريَبً جّدٍآً کْمًلَمًسِ يَدٍيَ
آيَهّآ آلَعٌآلَقُ وٌسِطِ آلَطِريَقُ
آلَعٌآلَقُ بًيَنِ مًآضييََ وٌمًسِتٌقُبًلَيَ
آلَعٌآلَقُ بًيَنِ حًلَمًيَ وٌحًقُيَقُتٌيَ
لَآ آنِتٌ تٌرحًلَ.. فُآنِسِآکْ
وٌلَآ آنِتٌ تٌقُتٌربً.. فُآعٌشُقُکْ
→_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→ →_→
.
عقدت زراعيها امام صدرها وهو اكمل قياده ولاااكن انتبهت ان هذا ليس بطريق عملها.....
اكسير بعصبيه... اسييييد وقف انت رايح فين انت وخدني علي فين دا مش طريق شغلي!
اسيد ببرود... عارف
اكسير بضيق.... ولما انت عارف جيت من الطريق دا لي..
اسيد وهو علي نفس بروده وهدوءه... اممم لما قولتي انك مش هتيجي تقبلني صدقت لان عارف انك عنيده فاببساطه.. رفع كتفيه بلا مباله واكمل.. هخدك نقعد في مكان هادي عشان نعرف نتكلم..
اكسير وهي تحاول ان تمنع نفسها من ان تقتله قالت وهي تصر علي اسنانها... اسييييييد وقف الزفته دي انا عاوزه اروح الشغل هتطرد بسببك..
اسيد... عادي الشركه موجوده لو اتطردتي ابق تعالي اشتغلي في الشركه
اكسير وهي ترجع لوضعها كما كانت تجلس وتنفست بعمق وصمتت اصبح الجو هادئ جدا طلوا نصف ساعه في الطريق وهي فقط تنفخ الهواء كل دقيقه.... اوووف لا كدا كتير هنوصل امته ولا احنا فين اصلا..
اسيد وهو يوقف السياره بجانب فيلا متوسطة الحجم ولاكن اقل مايقال عنها راقيه وجميله... نظرت اكسير حولها وهي تحاول ان تستوعب اين هم عقدت حاجبيها عندما وجدت انه لا يوجد غير هذه الفيلا في هذا المكان  فقط الحراس يقفون امامها...
اكسير وهي تضيق اعينها وتقول بشده..... انت عاوز تتغرغر بيا لا مانت تقولي عشان انا مش هسكت علي المهزله دي...
اسيد بأستغراب وهو يرفع حاجبيه... اتغرغر بيكي يابنتي انتي مراتي اتغرغر اي بق....
اكسير وهي تضرب تابلون السياره... قولتلك مليون مرا انااااا مشش مرااااااااتك.. قالتها بصوت عالي مماجعل الاخر يضع بديه علي اذنه...
. وطي صوتك شويه  طرشتيني اي قولت حاجه غلط ما دي الحقيقه؟!
..نظرت له بعصبيه شديده وحده...انت بتهزر صح انت السبب اصلا وبعدين انت هتبعت ورقة طلاقي علي البيت فاهم يعني مش مراتك واكيد مش هعيش معاك ونا مش متقبله دا فايريت ترضي بالوااااقع اللي انت فرضتوا مش انا واتحمل مسؤوليه افعالك...قالتها وهي تشد علي كل كلمه تقولها..
..ونا بدل مااخليها اخطأء انا هصلحها عادي جدا..قالها ببرود شديد.
..رفعت حاجبها الايسر بأستنكار وقالت....طب تمام وانا مش هنزل من العربيه ياسيد وريني بق هتعمل اي دا غير ان دا بيت مش مكان نتقابل فيه..
..هتفرق؟!
..نظرت له بدهشه..طبعا هتفرق مينفعش احنا الاتنين في مكان واحد لوحدينا دا غير مينفعش تبق مع طليقتك..
..بس انا مطلقتكيش..
..منتا هتطلقني..
...علي جثتي..
..هنشوف مين في الاخر اللي هتبق علي جثتوا ولا ورايا شغل لف زي الشاطر عشان متأخرش..
..للاسف مفيش شغل انهاردا..
...يعني اي مفيش شغل انهاردا انت اتجننت انت عارف انا هنزل انا واروح متشكره..
كادت تفتح الباب ولاكن امسكها سريعا من زراعها وقال وهو يصر علي اسنانه...فكري بس فكري مجرد تفكير انك تمشي..
ضحكت بسخريه وفتحت باب السياره مسرعه وركضت..ادهش اسيد من حركتها مما جعلته يستشيط غضبا ونزل ورائها وهو يركض...
..اكسير اقفي بقولك خلينا نتكلم..
..ابعد عني احسنلك ومتجريش ورايا..اااااه تكعبلت في حجر ووقعت وجرحت يديها...
..وقف اسيد يلهث بشده وقال بغضب...شوفتي حصلك اي قومي خلينا نروح..
..قالت بصراخ...سيب ايدي يااسيد ملكش دعوه بيا انا معتش متقبلاك معتش بحبك ابعد عني وسيبني في حال انت مش كنت عاوز كدا خلاص انت اتمنيت وطلبت ونولتها سيبني اعيش حياتي بق..
..اقترب من اذنها وقال وانفاسه تلفح رقبتها مما جعلت قشعريره تسري في جسده..اكسيييير اسمعيني كويس واحفظي الكلام اللي هقولوا دا وخليه حلقه في ودنك انتي مش هتعيشي من غيري ولا انا بمزاجك او غصب عنك انتي بتاعتي انا وبس وحياتك معايا انا وبس انتي فاهمه..
نظرت له اكسير وقلبها ينبض بخوف بسبب لهجته ومنظره فهو اصبح مخيف حتي اصبح مخيف اكثر من ادم..جذبها من ذراعها وجرها خلفه..
...ادمعت اعينها وقالت وهي تحاول التملص من يديه...اسيييد سيبني امشي ابوس ايدك انا مش عاوزه افضل معاك انا عاوزه اروح سيبني ارجوك وشوف حياتك وانا اشوف حياتي..
..قال بصوت عالي وغاضب وهو يشد علي ذراعها....اسكتيييييي بقققق مبتزهقيش انا قولت اللي عندي وخلينا من الاحسن نقعد ونتكلم بهدوء عشان الدنيا تبق حلوه وتخلصي امتحاناتك وتيجي تعيشي معايا هنا دا هيبق بيتنا اصلا...
اكسير بعند وعصبيه مماثله...انت بتحلم مستحيل اعيش معاك..
اسكتها بصفعه دوي صوتها المكان..نظرت له بصدمه شديده هي لم تتوقع منه هكذا نظر لها بشده واصبحت عيناه مثل الظلام...متختبريش صبري اكتر من كدا يااكسيري ثم اقترب منها وازال يديها التي تضعها علي مكان الصفعه واخذ يملس عليها كان شكله مخيف جدا لدرجه انها كادت تتبول علي نفسها دموعها نزلت دون اراده منها مسحها بأبهامه وقال في اذنه بفحيح وصوت منخفض جدا تقشعر له الابدان...اششششش متعيطيش عشان قلبي بيوجعني لما بشوفك بتعيطي يلا امشي معايا بهدوء خلينا نتكلم ثم ابعد خصلات شعرها المتمرد علي وجهها بفعل هذع الصفعه وسحبها خلفه مشيت معه بهدوء وخوف ابتلعت ريقها عندما رأت عروقه بارزه بشده ووجهه الذي اصبح مثل الدم بسبب عصبيته وصلوا الي المنزل وادخله واقفل باب الفيلا..

ادخلي اقعد اما اجيبلك حاجه تشربيها تهدي اعصابك..قال ببرود وهو يشير للمجلس الموجود في منتصف البيت تحركت وجلست وهي تفرك يديها انتظرت حتي دخل المطبخ وبحثت عن هاتفها في الحقيبه حتي وجدته فتحته وكادت تبعث رساله لرؤوف ولاكن فاجأها اسيد وهو يأخذ الهاتف منها ويغلقه ويضعه علي الطاوله الموجوده وجلس بجانبها...امممم كنتي هتتصلي عليه تقوليلوا اي ياحبيبتي ووضع يده علي كتفيها ابعدت كتفيها عن يده ووقفت وقالت...ملكش دعوه كنت هبعت اي والوقت انا عاوزه امشي بهدوء وجاءت لتمسك هاتفها امسك معصمها مرا واحده وجذبها له حتي وقعت بين احضانه نظر لها بهدوء وشدد علي خصرها عندما حاولت التملص والابتعاد وقال...تؤ تؤ انتي مكانك هنا دايما ثم تحولت نظراته لنظره مخيفه جدا وقال...اممم اي بق موضوع مليش دعوه دا وجد جسدها يرتجف ارتجاف بسيط وقالت وهي تتصنع القوه...قولت ملكش دعوه يعني انا حره اقول لي اللي انا عاوزاه وابعد عني..تأوهت بألم عندما قرصها في جانبها وقال بهدوء وهو يملس علي شعرها...اكسيري انا ليا ادخل في كل حاجه في حياتك بمزاجك او غصب عنك ها ونا قولتلك كدا من شويه..
المهم اللي حبيت نتكلم فيه هوووووو...
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
نكمل البارت الجاي ياحلوييين..
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
ثق بنفسك..
لا داعي للانكسار أمام المرآة.. من جديد.
فإن لكل منا بداخله كنز.. ولكن البعض ما زال يبحث عنه.. وهنالك من لم يحاول بعد.
أعلم أن الأمر مؤلم ولكن جلوسك مكانك لن يزيد إلا من معاناتك..
فلن يرفع أحد عنك معاناتك .. سواك.
ابحث عن شغفك في الحياة.. وابدأ من جديد.
ولا بد أن تعي بأن الإرادة والعزيمة ليست كالصاروخ الذي سيدفعك لخط النهاية ولكنها كالوقود, كلما زادت قصُرت مدة وصولك لهدفك..
أما نوع المركبة سواء كانت صاروخ أو سيارة أو حتى زورق فسيعتمد على إمكانياتك في الحياة..
وأما خط النهاية فهو ما تحدده أنت منذ البداية..
فاحذر اختياره بمسافة بعيدة جداً حتى لا تستنفذ كل ما تملك ولا تصل لشيء ولا تضعه بمسافة قريبة فتهدر ما تملكه وتندم على ذلك فيما بعد..
ولا تنسي من يدعموك في منتصف الطريق بل اذهب إليهم ليعيدوا ملء بعض الوقود ويسدوا أي أثقاب موجودة.
إن المشوار طويل فلا تنسى أخذ استراحة من وقت لآخر.
وربما تعود لتنظر أمام المرآة من جديد.
فتجد ملامحك قد تغيرت..
.
* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*

شيييير...
.
دعمممم...
.
كومنت لذيذ ذيكواااا كدا💙💙
.
((ظلام))

«دمعة شتا Teardrop» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن