Section 42

93 6 9
                                    

صلوا علي النبي واذكروا الله❤.
.
.
اوقات الإنسان بيجي عليه فترة بيكون متقلب المزاج هادي ومرة واحدة غضبان زي البحر بس ممكن اللي يتعامل مع الإنسان ده يلاقيه جميل جدا ظاهريا بس لو تعمقت فيه هتلاقيه بقي خطر ولازم تطلع علطول من علاقتك معاه بس بردو ده بيعتمد علي تدريبك في التعامل معاه زي السباحة هي التعامل معاه صعب في الاول بس بعد كده هتتعود وتحبه جدا ومش هتقدر تستغني عنه والخطر اللي جواه بيكون غصبن عنه عشان هو فطرته كده بس هو جميل اوي بس في ناس مش بتقدر ده وتقول ايه اللي هيتعبني وادخل حياة مع حد ممكن اكتبها تضحيات وتنازلات عشان هو حساس زيادة عن اللزوم و زي الاطفال ولازم تفضل تصالح فيه ولازم تعمله حاجات كبيرة عشان تثبتله انك باقي عليه مش زي بقيت البشر وقليل جدا من البشر اللي هيفهم الشخصية دي وممكن تلاقي في الشخصية دي كل النقاء وكل الصفاء والعزوبة وممكن تلاقي فيها العكر كأنك مثلا بتاكل حاجة الملح فيها زيادة ومش قادر تاكلها بس يمكن كانت زمان الشخصية دي نقائها وصفائها وجمالها الداخلي وطهارته لم يلوث من البشر كالان لأنه تلوث منهم بالحقد والغل والظلم ولكن لم يتجه الي اتجاههم بل ماتت فيه اشياء لن تحيى مرة اخري
.
*_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_* *_*
.
في جانبها وقال بهدوء وهو يملس علي شعرها...اكسيري انا ليا ادخل في كل حاجه في حياتك بمزاجك او غصب عنك ها ونا قولتلك كدا من شويه..
المهم اللي حبيت نتكلم فيه هو انو خلاص دا هيبق بيتنا وهنعيش هنا...

نظرت له بأستنكار وقامت من بين احضانه وقالت بسخريه وهي ترفع حاجبيها... لا والله دا بمزاجك يعني تقولي هنسيب بعض ونتطلق اقول اوك تقول نرجع اقول اوك انت بتحلم يااسيد انا مستحيل ارجعلك خلاص حكيتنا اللي لسه مبدأتش خلصت انسي رجعونا انت مش هتكسر فيا وتمشيني علي مزاجك وخلص الكلام بيني وبينك متبقاش اناني واه صح علي السيره شوفت مين اللي اناني انا ولا انت انت للاسف اللي اناني وحالا انا عاوزه اروح شغلي لو سمحتي خرجني من هنا.

نظر لها ببرود وقال... بعد امتحاناتك هنيجي نعيش هنا انا وانتي بس..
نظرت له بأستغراب واستنكار... انت اي مبتحسش مفيش دم بعد كل اللي قولتوا انت عارف انا ماشيه انا!!
نظر لها بغضب فهي تعتبر تهينه الان وقام من مكانه فجأه وامسك زراعها بشده وقال من تحت اسنانه بغضب... انا مش هعقبك علي اللي قولتيه الوقت بس لما تخلصي امتحناتك واجيبك هنا هعرف اتصرف معاكي ياكسير عشان اظاهر انك متربتيش كويس..

ثم تركها وخرج وقال وهو يسير للخارج يلا عشان اوصلك..
تأففت بغضب وضيق وذهبت وهي تفكر كيف ستبتعد عنه قبل انتهاء الاختبارات.
صعدت في السياره وربطت حزام الامان وهو انطلق دون ان ينطق بكلمه..

*_* *_* *_* *_*
رؤوف بقلق وغضب... ايوا يانور اكسير معاكي؟!
نور بأستغراب وهي ترد عليه في الهاتف... لا اكسير المفروض تكون عندك قبل ساعه ونص؟!
رؤوف وقد تنهد براحه عندما رأها تنزل من سيارت اسيد واستوعب انها كانت مع اسيد... نووووور انتي مش هتتخيلي في اي الوقت؟!
نور.... اي في اي؟!
رؤوف وهو يفتح عينيه علي وسعهوما.. اكسير جايه من اسيييييد..
نور بدهشه... احلف!! اصلا احنا شوفناه انهاردا بس متوقعتش انها تكون معاه..
رؤوف بأستغراب... مش فاهم ارجو التوضيح..
نور وسردت له عما حدث اليوم في الجامعه...
رؤوف... طب اقفلي اما اشوف كانت معاه فين..
نور بفضوول.. ابق اعمل اتصال جماعي عشان عاوزه اعرف..
رؤوف وهو ينهي المكالمه.. طيب طيب اقفلي.
اغلق معها ونظر لاكسير الذي دلفت بعصبيه ولم تنتبه له واسيد الذي رحل مسرعا بعد نزولها مباشرتآ..
دخل عليها وهي تجلس في غرفة الملابس...
رؤوف بأستغراب... في اي ياحجه دخله وعفريت الدنيا بتطنط في وشك كدا؟!
اكسير بعصبيه وهي تتحدث وتلوح بيدها في الهواء... الحيوااان مفكرني لعبه في ايدوا هننفصل هنرجع هننفصل هنرجع مفكرني هسمع كلاموا بقولك اي فكر معايا في فكره عشان ابعد عنو قبل الاختبارات ماتخلص بسرعه... كانت تتكلم بعشوائيه ولم يفهم منها شئ...

«دمعة شتا Teardrop» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن