Avron magányosan rótta a folyosókat, míg a továbbjutó bajnokok ebédje zajlott. Minden étvágya elment világgá, mióta szemtanúja volt a ván katona halálának, és az otthonában lezajlott vérengzésnek. Őrületes állapotban futott szembe Thorral, Sif-fel és Emperával.
- Ha minden rendben, csatlakozz a többiekhez... Szervusz, Avron! - köszöntötte a koronaherceg. - Gratulálok!
Empera bajnoktársa nyakába borult. Látszólag nem találkoztak a tegnap reggeli incidens óta.
- Senki nem hajlandó válaszolni nekem! - fakadt ki a fiatal férfi. - Senki, Odinra mondom! - Sif és Thor összenézett. A harcosnő Avron vállára tette kezét.
- Minden rendben lesz, Avron úrfi. - Thor megfogta másik vállát. - Bármilyen aggasztóan is néztek ki a Bifröstben látottak, Asgard ura a helyzetnek.
- Nem érdekel, mit ural Asgard! - tépte ki magát a bajnok. Empera Thor felé húzódott, szeme homályosan csillogott. - Válaszokat akarok! Ki a felelős? Hol van a családom? Az öcsém, az öcsém életben van?
A viharok istene megköszörülte torkát.
- Az információ nem publikus.
- Én nem a nép vagyok, herceg! - csattant fel a ván. - Tudnom kell, mi történt a saját véremmel!
- Nyugodjon le, Avron úrfi, különben kénytelen lesz elvonulni! - emelte fel hangját Lady Sif. - Tájékoztatjuk a további fejleményekről. Thor, menjünk. - a parancsnok hátat fordított a bajnokoknak, és távozott.
- Vörhenyes, vigyázz magadra! - szorította meg Empera oldalát, és homlokon puszilta. A lány mintha észre sem vette volna, maga elé meredt. Avronhoz fordult. - Sajnálom, de a király parancsát nem szeghetjük meg. Hiába vagy érintett az ügyben, herceg.
Avron egyből bajnoktársára nézett, de a midgardi cipőjét bámulta, szemhéja félig leeresztve.
- Soha többé ne hívj így. - szűrte ki fogai között Avron. - Sosem viseltem ezt a címet, soha nem is fogom.
Thor megvonta vállát, és markában Mjölnirrel Lady Sif után eredt.
- Empera... - fordult a lányhoz. - Empera?
- Itt vagyok. - egy csapásra kitisztult tekintete. Avron visszahőkölt a szempárból sütő eltökéltségtől. - Ficsúr, hatalmas pácban vagyunk.
- Éhes vagy? - Empera megrázta fejét. - Rendben. Találkozzunk itt egy óra múlva. A hátsó parkban mindent elmesélek, de először meg kell találjam Chat Blanc-ot. - Avron Sif-ék után indult.A délután végére én hamarabb találtam meg Chat-ot. Pontosabban a szobámban ült, szívbaj nélkül falatozott az otthagyott ebédemből.
- Gratulálok Pyra!- pattant fel és szorosan megölelt. Akác- és sültcsirke érdekes egyvelege lengte körbe.
- Chat? Mikor értél vissza?
- Tíz perce.
- Avron is továbbjutott, de becsavarodott. - megráztam fejem. - Én sem vagyok rendben, de ez nem lényeg.
A neko orra kitágult. Körbeszimatolt, majd leültünk az ágyamra, és a gyümölcsökkosárban maradtakat az ölembe nyomta.
- Megváltozott a szagod. - jelentette ki Chat.
- Tudom. - bólintottam. - Amit most elmondok, szigorúan kettőnk, illetve Lokival együtt hármunk közt kell maradjon. - a neko összehúzta szemöldökét. - Előbb viszont mondd el, mi volt Kristajfellben!
- Rövidre veszem : az összes Asgardba települt ván be van osztva a felső szintek celláiba, hatalmas a nyomorgás, mert nincs elég férőhely. Lejjebb a birodalmi bűnösök már fogukat fenik az új lakókra. Ne tudd meg, milyen ősi és undorító lények lakoznak odalent... - Chat Blanc-ot kirázta a hideg. - Nekem is ott lenne a helyem.
- Idióta! - vágtam hozzá egy szőlőszemet.
- Mijááúú!
Elnevettem magam. Sosem hallottam nyávogni még a nekot.
- Empera, te jössz. - hasított pupillája emberien kerek volt a félhomályban.
- A második próbán történt valami, amit nem tudok, nem lehet megmagyarázni.
- Folytasd! - biztatott.
- Jártál már a fegyverraktárban? - igenlő válasz. - Tudod, mit tárolnak ott? - szintén bólintás. - A feladatunk az lett volna, hogy egyszerűen kisétáljunk a raktáron keresztül anélkül, hogy bármilyen hatalom vagy erő megkísérésének engedjünk.
- Empera, mi a szart műveltél!? - pattant fel a neko. - Hisz teljesítetted a próbát, nem?
-Dehogynem! - vágtam rá hezitálás nélkül. - Hiszen itt vagyok, és nem hurcolt el az einherjar. - gyorsan elhadartam, mi történt. Chat arca egyre szürkült, majd szőrzetéhez hasonlóan kifehéredett. Ott fejeztem be, hogy összefutottunk Avronnal idefeléjövet.
A neko fel-alá kezdett járkálni a szobában. Lépései zajtalansága csak mélyítette a csendet.
- Mutasd meg! - szólalt meg végre. - Lehetetlenségeket beszélsz... Mutasd meg!
Kiszáradt a torkom. Alig kellett koncentráljak, hogy ujjhegyeim tetején apró lángok fakadjanak.
- Pyra... - A neko sárga szemében visszatükröződött a mágikus tűz. Közelebb tolta pofáját. - Pyra, ez ellentmond az összes kánonnak a mágiáról az asgardi kánon szerint.
- Van más is? - nem tudtam elnyomni a büszke mosolyt, ahogy a tüzet néztem. Valahogy a részem volt; éreztem az apró hullámokat, a felfelé kapaszkodó lángnyelveket, a bizsergető meleget. New York óta minden álomnak tűnt csupán,de ez... ez valóságos volt.
- Elpusztult. A többi könyvtár régebben, de a vanaheimi volt az utolsó az asgardi mellett. - kikapcsoltam a tüzet.
- Hogyan tovább, Chat? - felálltam és az ablakhoz sétáltam. - Nem ismerem, kik ellen harcolunk. De Loki látomásában...
- Ne törődj vele most, Pyra! - lépett oda hozzám. - Loki, Frigga, Thor... Tudják mit csinálnak. Istenek. - nem tettem szóvá a kételkedő hanglejtést. - Akit láttál, egy rég eltemetett ellenség. Visszatérte rendkívül aggasztó, de nem számodra.
- Hiszen ha győzök...
- Majd aggódunk akkor miatta, rendben? - karmos mancsai közé fogta kezem. - A feladatod, hogy nyerj és hogy titokban maradjon az új... Khm... Képességed, érhető? - helyeslő bólogatás. - Ami számomra aggasztó, és remélem, hogy Loki is meg tudja erősíteni, hogy valahogy minden összefügg.
- Mire gondolsz?
- Az előző bajnok eltűnése az új bajnoksághoz, Loki New York-i támadása meg idekerülésedhez vezetett. Gondolod, hogy véletlen lenne az egész? - felvontam szemöldököm. - Az Yggdrasil levelei hullani kezdenek az együttállás előtti évben. Feltűnik egy tündér és ez a furcsa kór, a holtak életre kelnek... A tetejébe pedig Malekith is életben van.
- A sötét tündék fejedelme? - szörnyedtem el. - Ő volt ott a látomásban? - Chat füle lekonyult.
- A leírásod alapján, igen.
Emlékszem a könyvtári leckéimre Frigga királynéval a bajnokság előttről. A sötét tündék ellen vívott háborúkról, és a lezárásról: örök álomra ítélve, sötétségbe lettek száműzve, a Ginnungagapon túlra, halottjaikat Helheim legmélyebb szegleteiben őrzik. Ha uralkodójuk felébredt, és megkaparintja a kórt...
- Empera, állj le a komplikálással, kérlek! - tárta szét karját Chat. - Nincs még ruhád a bálra, holott ma este lesz!?
- Bál? Már megint? - gyors témaváltás.
- Nem pont így reagálnak az asgardi hölgyek, ha a palota bált tart! - nevetett fel teljes fogsorát kivirítva. - Van kedved újabb kört tenni Merva mamához, hátha akad nála egy gönc, amit nem sajnál!
Eszembe jutott az alacsony néni és lenge segítője. Kifejezetten jól szórakoztam a múltkor, úgyhogy beleegyeztem a kiruccanásba.
Teljesen megfeledkezve az Avronnak ígért találkáról.Roxanne dühösen fésülgette gubancait a szalon egyik sarkában álló tükrös asztalka előtt. Nyx és Bryse vidáman csiviteltek a háttérben és az este programrját beszélték át. Roxanne is szeretett volna becsatlakozni, ám belülről ette a méreg a lépcsőn történtek óta.
- Frigga asszonykánk igazán megérdemelne egy hosszúhétvégét, ha vége a bajnokságnak! - dobta be Bryse. - A szeme alatti karikák lassan varázslattal sem maszkírozhatóak el!
- Elfoglalt, és ellentétben veletek, nekem is rengeteg dolgom van a konyhán! - Nyx aranyékszerek garmadájából szemezgetett, míg a fiatalabb szolgálólány haját fonta.
- Hallottál bármi érdekeset? - nézett rá a tükörben Roxanne. A percről - percre egzotikusabban festő Nyx kacsintott egyet. - Ki vele, édesem!
- Roxa, eddig meg sem mukkantál, most meg pletykáért kuncsorogsz? - húga válla fölött hátranevetett.
- Nem kuncsorgok, Brysie, csupán érdeklődtem. - morogta vissza orra alatt. Egy aranyfésűt tűzött hajába tarkójánál, s óvatos simításokkal elrendezte a szabadon hagyott fürtöket.
- Úgy beszélsz, mint Loki herceg! - szúrta közbe Nyx, s kiérdemelt egy nyelvnyújtást Roxanne - tól. Bryse tenyerébe nevetett. - Hogy is vagytok mostanság?
Roxanne a púderes dobozkáért és ecsetjéért nyúlt.
- Na, tessék szépen válaszolni, nővérkém! - Az igazat megvallva sehogy, gondolta Roxanne. Elküldetetett a midgardi szajhájáért, út közben összeszólalkoztunk, felpofoztam a csajt, és a herceg azóta felém sem néz.
- Múltkor még nem volt ennyire rossz a helyzet? - Nyx kiolvasta szeméből a választ. Mindhárman tisztában voltak a románc reménytelenségével. - Ne aggódj, ma este mi is besegítünk!
- Be bizony! - kontrázott rá Bryse, és hátulról megölelte nővérét. - Viszont ezt kölcsönkérném! - súgta, és lenyúlta Roxanne szemceruzáját.
A szolgálólányok vidám készülődése sokáig eltartott, mikor mindannyian készenálltak ruhát választani, folytatták a beszélgetést.
- És a döntős Avron úrfi? - rebegtette pilláit Bryse.
- Mi van vele?
- Dongaurmari tanácsos bajnoka! - füttyentett Nyx. - Roxa-Roxa, nem hittem volna hogy ekkora az étvágyad? - a feléje repülő párna halgattatta el. - Mellesleg ha pletyka, róla tudok pár szaftos részletet...
Roxanne hátrasandított. A kezében fekvő selymes, ciklámen és málnarózsaszín színekben játszó ruhát kifejezetten erre a bálra készítette.
- Nem érdekel? - kérdezte a sötétkék és lila kétrészest lóbáló Nyx. - Fura vagy...
- Engem érdekel! Gyerünk, Nyx, mondjad már! - sürgette Bryse. - Ez jó lesz? - halványlila és barackos árnyalatokban pompázó ruhácskája a hajnali fényekre emlékeztette Roxanne-t. A két idősebb lány bólintott.
- Szóval, az ifjú ván úrfiról azt rebesgetik, hogy szökevény! Rengeteg tartozása van a ván királyi palota felé, sőt...
- Sőt? - Roxanne próbált minél érdektelenebbnek tűnni.
- Sőt, ő maga is a királyi udvar része! - fejezte be Nyx. - A vadabb verzió, hogy ő az eltűnt középső királyfi, a lágyabb pedig, hogy a kisherceg testőrkapitánya, illetve valaki szerint az elhunyt királyné eltitkolt szeretője...
A lányok kétrét görnyedtek a röhögéstől.
- Miket nem összehordotok ti a konyhán, drága Nyx! - Roxanne esküdni mert volna, hogy könnyezni kezdett a kacagástól. - Abszurdum!
- Képzeljétek, milyen botrány törne ki, ha kiderül, hogy tényleg ő a királyfi! - nyögte ki két kacaj között Bryse. - S hogy a királyfi drága nővéremmel kurficol!
- Brysie!?
- Ne Is tagadd, Roxa! - mondta kaján vigyorral Nyx. - Ne is tagadd!
- Elmentek a búsba, lányok!
Átöltöztek, s az utolsó simítások végeztével elindultak a bálterem felé.
ESTÁS LEYENDO
The Beginning of the End - A Végzet Kezdete ((Befejezés Közeleg))Asgard MCU Ff.
FanficAz Empera - trilógia első kötete. Emperát a New York-i csata során hozott meggondolatlan döntések sora juttatta asgardi cellájába, ahonnan csak egy végzetes alku árán juthat ki. Gyűlölettel, fájdalommal telve küzd érzelmei ellen, és nyaka fölött c...