56

77 3 2
                                    

- A haditerv a következő. - suttogtam magam elé. Hajnal volt, és egy utolsó dolgot muszáj voltam megtenni, míg van rá esély. - Megnyered a bronzmeccset valahogy. Nem szimplán valahogy, ügyesen. A döntőt is. Bajnokká avatnak, és az első adandó alkalommal Chat Blanc-kal és Lokival együtt eltűnünk Asgardból.
A hálókörletemet elhagyva lopakodtam a gyógyítók szárnya felé. El kell intézzem Avron gyógyítását, mielőtt értem jött volna az einherjar, hogy magával vigyen a próbára. A folyosók kongtak az ürességtől. Mindenki utolsó békés álmát alussza egy új kor beköszönte előtt. Három nap vigadozással fogják nyitni az új bajnok korszakát, mesélte nekem Thor, mikor a kajibában voltunk. Szívesebben lennék újra ott, tűnődtem, majd a hajnali csendben elértem úticélom. Hang nélkül benyitottam a körletbe. Körbekémleltem.
Avron volt egyedül a gyengélkedőn. A többi helyen a gyógyítók takarosan beágyaztak, az éjjeli szekrényekre különböző apróságokat készítettek be. A mai próba elesettjeinek.
- Ficsúr? - susogtam, s közelebb osontam az ágyához. A kettős holdak fénye kísértetiesen sápasztotta a férfi bőrét. - Avron, ébren vagy?
- Roxa, te vagy az? - felvontam a szemöldököm.
- Nem talált.
Felém fordította fejét, s szívem összeszorult.
Arcát apró narancssárga kelések pettyezték, némelyikből undorító genny folyt. A kelések folytatódtak nyakán, s vélhetően az egész testén. Elővette kezét a fehér takaró alól, köhögött egy sort.
- Élsz, galambom. Örülök. - Kézfején szintén kiütések. Nem tudtam, mit kéne válaszoljak, hogy értessem meg vele, mi történt. - Ma van a nagy nap, ugye?
- Igen. - vigyázva, hogy ne érjek hozzá, az ágya mellett hagyott székre telepedtem. Korábban Roxanne ülhetett rajta.
- Avron, bocsáss meg, hogy nem vigyáztam rád...
- Nekem kellett rád vigyázni, kislány. - röhögése köhögésbe fulladt. - Jöttél elbúcsúzni?
- Nem, Avron... Nem elbúcsúzni. - a férfi tekinte kitisztult. - Megtalálták a gyógymódot. Fel fogsz épülni.
- Képtelenség. - mormogta. - Láttam, mi lesz a vége. Ha kegyes vagy hozzám, és tényleg a barátodnak tartasz minden után, megölsz mielőtt draugrként végzem én is.
- Hallgass meg. Kérlek. - hogy szavaimnak nyomatékot adjak, felemeltem tenyerem, s egy elegáns mozdulattal életre hívtam a tüzet. A férfi szeme elkerekedett.
- Odinra, Empera... Mit tettél?
- A második próbán, emlékszel, hol jártunk? -  hangom bizonytalanságról
- Igen. A királyi fegyverraktár. - hangja kezdett elhalni. A szekrényéhez nyúltam, s a kikészített vizet közelebb toltam hozzá. - De mind kijutottunk anélkül, hogy... - felemeltem poharát, s odatartottam ajkához. -... kísértésbe estünk volna, nem igaz?
- Megtámadtak engem, mikor már a lépcsőnél voltam. Egy alakváltó. - megráztam a fejem. A próba vége elmosódott foltokként ragadt meg emlékezetemben. - Baleset történt, s az ott álló oszlop tetején lévő parázstartó rám borult.
Avron elképedten nézett rám. Folytattam.
- Mire magamhoz tértem, már máshol voltam, s teljesítettem a próbát. Valamint képes voltam erre. - a kezemen futkosó lángok egyesültek egy gömbbé. Fénye összekeveredett a hajnal első sugaraival. Fogyott az időm. - A lényeg, hogy meg tudlak vele gyógyítani. De ha esetleg elvesztem a próbát...
- Nem, erre nincs esély. - szúrta közbe a férfi.
-... Most még meg tudlak gyógyítani. - Nem akartam bevallani, hogy ötletem se volt, hol kezdjek hozzá, valamint azt se tudtam, működni fog-e egyáltalán. Csak éreztem, hogy van rá esély, bele kellett kapaszkodjak, mint hajótörött az uszadékfába. - Bízz bennem, ahogy az első próbán én bíztam benned, mikor azt a nyilat eleresztetted. Kérlek, Avron!
A férfi hezitált pár percig, majd bólintott, lehunyta pilláit. Egyre világosabb lett a gyógyítók körletében.
- Ne ijedj meg, mikor úgy érzed, hogy élve elégetlek. Megpróbálom az idegen részeket felkutatni, s kifüstölni. - összeérintettem a két tenyerem, s imádkozni kezdtem.

" Nornák, ha hallottok, ha eljut hozzátok segélykiáltásom, vezessétek kezem, hogy barátom életét megmenthessem! Mutassatok utat, miképp gyógyíthatnám meg, s pusztíthatnám el a benne élő kórt!"

The Beginning of the End - A Végzet Kezdete ((Befejezés Közeleg))Asgard MCU Ff. Donde viven las historias. Descúbrelo ahora