Lepas saja tamat matapelajaran yang terakhir semua murid bergegas pergi ke bilik persalinan kerana ada latihan sukan tahunan.
" weh, korang rumah sukan apa ? " soal Feyra kepada sahabat nya. Dia dengan Vivi kan murid baru, mesti la tidak tahu kan.
" aku dengan Lya rumah sukan Mat Kilau. Isya pulak rumah sukan Dato' Bahaman." jawab Dyra.
" asal pelik nama rumah sukan korang ni ? tak de warna ke ? selalu nya rumah sukan ikut warna bukan nama nama orang zaman dulu. " soal Vivi pelik.
" kat sekolah ni pelik sikit nama rumah sukan dia, lain daripada yang lain. Mat Kilau, rumah sukan purple, Dato'Bahaman, kelabu, Tok Janggut, orange and last Maharajalela, merah. " terang Isya.
" ouh "
" jadi korang bedua ni rumah sukan apa ? " soal Lya setelah lama mendiamkan diri.
" kitaorng rumah sukan Dato'Bahaman ngan Isya hehe. " balas Feyra
" ouh, jom bet rumah sukan apa yang akan dapat banyak pingat and johan. " ujar Lya bersemangat.
" hahh ! jom laa sapa kalah kena belanja makan " kata Dyra pula teruja.
" okey setuju ! " kata mereka serentak. Lantas mereka semua tertawa. Apa yang lucu pun tak tau la. Semua murid yang berada di situ memandang mereka pelik.
.....
" okey hari ni cikgu nak lantik pengerusi dan naib pengerusi bagi rumah sukan Dato'Bahaman ya. Jadi ada sapa sapa nak bagi cadangan ? " soal Cikgu Nik yang merupakan guru penasihat bagi rumah sukan Dato'Bahaman.
Lantas seorang murid lelaki mengangkat tangan.
" saya ingin nak senior Aryan menjadi pengerusi. " kata pelajar tersebut.
" okey Aryan sila maju ke hadapan. Lagi ? ada lagi yang nak bagi recommend ?" soal Cikgu Nik.
" saya nak Firash cikgu ! " kata seorang pelajar perempuan.
" okey Firash maju ke depan sini. Sekarang cikgu akan tutup cadangan ya. Sapa yang nak mengundi bole angkat tangan. " kata Cikgu Nik lagi.
" Aryan dan Firash bole tutup mata. Jangan buka tau " Aryan dan Firash hanya menurut sahaja .
" sapa nak Aryan jadi pengerusi bole angkat tangan " soal Cikgu Nik ramai pelajar perempuan yang angkat tangan.
" okey seterusnya, siapa nak undi Firash menjadi pengerusi ?" soalnya lagi. Hampir semua pelajar di situ mengangkat tangan termasuk Feyra and the geng. Takkan la dia nak undi mamat kerek tu pulak kan ? hehe.
" baiklah, semua turun tangan, majority semua undi Firash jadi pengerusi ya ? jadi automatic Firash lah yang jadi pengerusi bagi rumah sukan Dato'Bahaman ni. Korang berdua boleh buka mata sekarang. " arah Cikgu Nik. Aryan dan Firash membuka mata mereka.
" baiklah, bagi naib pengerusi pulak ada yang nak bagi cadangan ? " soal Cikgu Nik lagi.
Tiba tiba seorang perempuan berdiri lalu berkata " cikgu i nak volunteer jadi naib pengerusi " kata pelajar perempuan tersebut tergedik gedik macam sotong tiada tulang. Sapa lagi kalau bukan Hanna.
" okey Hanna bole maju ke depan " kata Cikgu Nik teragak agak. Yela kalau dia jadi naib pengerusi tak ke rosak rumah sukan tu nanti. Dah la bediri sikit kat panas pun tak boleh ada hati nak jadi naib pengerusi.
Tiba tiba Isya yang duduk di sebelah Feyra mengangkat tangan.
" Cikgu saya nak Feyra jadi naib pengerusi, dia boleh kena harap, bertanggungjawab tak menggeletis sana sini ngan lelaki, lagi pun dia athlete kat sekolah lama dia. Ouh lagi pun Firash ngan Feyra ni rapat cikgu jadi senang la diaorang bekerja sama nanti urus rumah sukan kita. " ujar Isya panjang lebar. Sempat lagi dia sindir Hanna. Vivi di sebelah nya menahan tawa. Menyempat lagi dia menyundir.
" baiklah Feyra sini maju kat depan " kata Cikgu Nik.
Feyra lantas berdiri lalu maju ke hadapan. Hanna yang sudah memang berdiri di hadapan sempat menjeling Feyra. Dia ni memang menjeling ja kerja, juling nanti baru tau !
" sapa nak vote Hanna untuk jadi naib pengerusi angkat tangan " kata Cikgu Nik.
Fiska yang merupakan best preng polober minah sotong ughh-- i mean best friend forever Hanna mengangkat tangan. Hanya dia seorang saja yang angkat tangan. Kesihan.
" oky turun tangan, siapa nak vote Feyra untuk jadi naib pengerusi ?" tanya Cikgu Nik lagi.
Semua pelajar yang berada di situ termasuk Firash mengangkat tangan nya.
"baiklah automatic Feyra akan menjadi naib pengerusi memandang kan semua murid kat sini vote dia. Jadi cikgu nak korang semua mesti hormat dan patuh pada pengerusi and naib pengerusi ni. Jangan ada yang mengada nak melawan. " terang Cikgu Nik.
" okey cikgu "
TBC.....
sorry lambat update sebab author baru je sembuh dari demam almost 5 days, ni pun still rasa pening' sikit and masi selesema and batuk hehe. This is my first do demam lama, selalu nya sehari je demam esok nya dah sembuh nasib jela tak positive covid ;) but i still struggle to update this chapter untuk korang :3 enjoy reading ><
YOU ARE READING
ASD Highschool
Ngẫu nhiên-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...