Bilik rawatanFeyra membuka matanya akibat mendengar suara orang becerita.
" ehh korang semua buat apa kat sini ? asal ramai ramai ni tak de kelas ke ? " soalnya pelik sambil memandang ke arah rakan rakannya dan The epic.
" Cikgu ada meeting tu la kita orang lepak kat sini sekali nak tengok keadaan kau " balas Camelya. Feyra meng'o' kan saja.
" baby lapar ? nak makan tak ? ni ada bubur tadi Kak Fara bagi " soal Firash. Feyra ni kalau demam memang manja nak mampos dengan Firash. Sampai tak nak makan kalau bukan Firash yang suap.
" erm nak. Tapi nak Riey yang suap " balas Feyra manja.
" okey' meh sini Riey suap eh " Kata Firash dia layan kan seja la suda masak dengan perangai Feyra.
" Riey makan sekali tau mana aci kalau baby je yang makan bubur Riey tidak " kata Feyra lagi.
" yela yela Riey makan sekali ehh. dah dah makan ni dulu lepas tu makan ubat " tutur Firash.Aryan pandang mereka menyampah.
" alaa tak nak makan ubat " rengek Feyra. The epic dan Vibesgirls hanya memandang drama tak berbayar mereka berdua. Shafieq sudah lali dengan mereka jadi tidak hairan la.
" mana bole tak makan ubat. Macam mana baby nak sebuh kalau tak makan ubat ? " pujuk Firash lagi.
" erm yela baby makan ubat " jawab Feyra pasrah. Firash terus menyuap Feyra makan. Dia juga ikut makan sama menggunakan sudu yang sama.
Terus Aryan menegur " dah tak tahu halal haram ke ? " soalnya. Panas hati nya melihat adegan suap menyuap mereka.
" lah jeles ke bro ? lek aa kita orang masih tahu halal haram hukum hakam ni la " balas Firash selamba.
" kalau tau asal ---" belum sempat Aryan menghabiskan ayatnya lantas di potong oleh Shafieq.
" bro, bro, lek dulu dengar apa yang aku kata ni, dia orang tu sebenarnye adik beradik, Feyra tu kembar Firash kembar tak seiras." jelas Shafieq.
Serentak mereka semua yang ada di situ teriak " what ?!!"
Feyra, Firash dan Shafieq menutup telinga mereka.
" kalau ye pun terkejut tak paya la nak teriak bagai sakit telinga aku tau tak ? " kata Feyra.
" asal korang tak bagi tau kita orang awal awal dowh ?" soal Camelya.
" haah, patut la korang rapat semacam je, sampai curiga aku di buatnye tau. " sambung Nabil.
" dari mana kau tau ni Shafieq ? " soal Idham.
" Shafieq ngan Feyra cousin, tapi kita orang tak tau pulak yang si Firash ni kembar Feyra. " jawab Isya.
" what ?!!!" sekali lagi The epic teriak.
" ish korang nk dah dah la teriak tu silap hari bulan pekak juga aku tak lama. dah la muka korang buruk macam lepas tengok sajat jual bengkung je " kata Feyra lagi. Mereka semua tersengih macam kerang busuk.
" ape kena mengena ngan sajat dowh" kata Dyra lalu ketawa.
" wehh, sajat dah kawin en ? bapak gile ada juga yang nak ngan dia. kita yang normal ni pun still single huhu " kata Isya pula.
" haah dowhh, sad betul life kite :( " balas Dyra.
" apanya yang sedih, kau kan ada aku " sampuk Nabil gedik.
" haah, Isya kau kan ada aku, tak ye risau hehe " tutur Hakim.
" chial, chial, sial. Nampak sangat playboy nak mengayat orang. " kata Isya. Lantas Isya dan Dyra menjeling mereka dua tajam.
" perghh jelingan korang menusuk ke kalbu " kata Nabil di ikuti Hakim sambil memegang dada mereka.
" kalbu lubang hidung kepala mata tengkorak telinga mata kening taik kau ! " haa kau apabila Camelya dah menyampuk semua dia nak sebut.
" dah dah la tu ada la juga aku kasi kawin kat sini. aku nak tanya lagi ni jadi The Prince tu pulak apa korang ? Korang kan pernah hangout sesama. " soal Idham
" dia orang pun cousin aku, and Airil tu pulak cousin terrrsayangg di Feyra tu la sweet dia orng tu lain macam. " balas Shafieq. Mereka semua meng'o' kan sajaaa.
" korang semua dah tau kan so, keep it as secret aku tak nak orang lain tau hal ni. Kita orang bagitau ni pun sebab kita orang percaya sama korang jangan musnahkan kepercayaan kami kepada korang " tutur Feyra selepas habis makan bubur dan ubat.
" aip aip captain " balas mereka semua. Aryan hanya dia mendengar kenyataan tersebut.
'laa adik beradik rupanye haish asal la aku teremo tadi kan dah dapat malu, Aryan Aryan' desis hati Aryan.
kringgg
Bunyi loceng tanda waktu balik telah berbunyi lantas mereka semua mengemas barang masing masing dan terus ke parking lot dan menuju ke kereta mereka sendiri.
Feyra pula di papah oleh rakannya ke kereta nya Firash.Sesudah itu lantas kereta mereka berlapan meluncur laju di jalan raya untuk pulang ke rumah mereka semuaa.
TBC...
sorry pendek aye kurang idea hehe.
15 vote, 15 comment bru aye update nxt chpter 😘
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...