ten 🦋

1.3K 91 2
                                    


disipline room

Camelya, Dyra, Isya, Denia, Farah dan Fiska merungut tak puas hari sebab kena seret sekali. Kata mamat pengawas tu sebab mereka semua pengawas tapi tak leraikan pergaduhan leader mereka.

" again hana ? awak ni apsal eh ? pengawas je tapi suka sangat buat hal. Apa lagi masalah kali ni ?" kata cikgu Rizal a.k.a Cikgu disiplin.

" minah ni la first cari pasal." kata hana lalu tunjuk ke arah feyra.

Mata feyra mebulat. " ehh aku pulak yang kau tiba tiba datang tempat aku terpekik pekik asal.

" hey you yang nak rapat rapat ngan baby Aryan I asal ?" kata Hana gedik.

" hoii sapa baby kau hah ?!" kata Aryan kasar. Mulut Hana muncung sedepa. Cikgu Rizal menggeleng kan kepalanya.

" haih awak ni Hana, pening cikgu nak layan perangai awak yang tak matang ni. Pasal lelaki pun nak begaduh. Ish ish ish." kata Cikgu Rizal.

" Tapi cikgu dia ada tampar I tadi sakit tau ." adu Hana.

" She slapped me first." kata Feyra datar apabila cikgu Rizal memandang nya.

" hm Feyra awak nak dia di denda apa ?" tanya Cikgu Rizal membuat kan semua yang ada di bilik tu terkejut kecuali Syafieq dan Feyra.

Feyra senyum kemenangan ke arah Hana. " What ?!! asal cikgu tanya dia pulak ?! ish dia bukan pengawas pun !" bantah Hana di ikuti geng nya

" awak yang cari fasal dengan dia . So, pandai pandai la tanggung ye ?" balas Cikgu Rizal. The epic dan Vibesgirl's yang lain curiga.

" hmm lucut jawatan dia dan geng nya sebagai pengawas dan cuci tandas perempuan selama sebulan. that's all. no excuse. bye!" kata Feyra selamba lalu keluar dari bilik disiplin selamba badak. Semua yang berada di situ terlompong. Biar betul dia ni ?

" WHAT ?!!! APA NI CIKGU MANA BOLE DIA SUKA SUKI JE NAK LUCUT JAWATAN KITA ORANG !" bantah The Wannababes sekesar keras nya.

" dia dah cakap 'no excuse' so cikgu tak bole buat apa apa dah. Pandai buat pandai tanggung . dah semua boleh keluar. " kata Cikgu Rizal selamba . Mereka semua hanya akur.

The epic dan Syafieq POV

Sebaik saja keluar dari bilik disiplin Nabil tiba tiba bersuara.

" uish mamak gile la feyra tu bole lucut jawatan sesuka hati dia je." katanya teruja.

" ehh kau ni selalu nya orang cakap 'bapak gile' kau lak 'mamak gile' " kata idham sambil meluku kepala Nabil.

" ish suka hati aku la ! mulut aku bukan mulut kau. Nak sibuk asal ?!" kata Nabil cemberut.

" ish dah dah la tu je pun nak gaduh ke ?" kata Syafieq sambil menggeleng kan kepala nya.

" hm tapi kan betul la apa yang Nabil cakap tu. Aku pelik la kenapa dia bole lucut kan jawatan sesuka hati dia. Cikgu pun ikut je cakap dia. Siap tnya lagi denda apa yang dia nak. Dah la bukan pengawas. Aku yang Ketua Pengawas ni pun tak bole nak lucut jawatan orng tau. " kata Aryan pelik plus curiga.

" haah kan. Syafieq takkan kau tak tau apa apa pasal si Feyra tu ? korang dua kan rapat siap pegi sekola sama sama lagi " tanya Hakim.

" ntah la aku pun tak tau. Dah jom la masuk kelas." balas Syafieq lalu beredar dari situ. Sengaja nak mengelak dari soalan dia orang.

The epic pandang dia curiga hingga kelibat Syafieq hilang dari pandangan.

" hm something fishy. Aku rasa dia ada sorok kan sesuatu dari kita." kata Idham

" aku pun rasa macam tu. dah la jom masuk kelas." kata Aryan. Lalu mereka berlima beredar dari situ.

end pov

Sampai saja di kelas hakim ketuk pintu.

tok tok tokk

Semua murid memandang ke arah pintu.

"sorry lambat cikgu. Kami dari bilik disiplin"

Cikgu yang mengajar subject chemistry itu hanya mengangkuk kan kepala nya membenar kan mereka masuk.

Pembelajaran bejalan lancar sehingga bunyi loceng tanda rehat. Semua murid tergesa gesa ke cafeteria untuk makan.

Sampai saja Vibesgirl's di cafeteria mereka terus pegi membeli makanan. Selesai membeli makanan mereka duduk dan terus makan.

Suasana di cafeteria riuh rendah dengan suara pelajar.

" feyra kita orang nak tanya kau someting bole tak ?" tiba tiba isya bersuara.

" hm tanya je la. Sejak bila korang nak minta izin sebelum betanya ni. Selalu nya main terjah je. " balas Feyra.

" err hehehe. Sebenarnya kita orang nak tau full name kau and pasal kat bilik disiplin tadi." tanya dyra.

Selepas saja dyra menghabis kan soalan nya Feyra terus tersedak.

uhukk uhukk uhukk.

" weh weh kau okey tak ni ?" soal Camelya sambil menghulurkan air mineral ke arah Feyra.

Feyra hanya mengangkuk kan kepalnya tanda okey.

" asal korang nak tau ?" soal Feyra selepas berasa lega.

" Sebab kita orang pelik je asal kau tak bagitau full name kau and lagi lagi fasal di bilik disiplin Cikgu Rizal ikut je arahan kau. And kau boleh lucut jawatan geng minah sotong senang je Ketua Pengawas pu  tak bole lucut jawatan orng tau." kata Camelya.

" ermm oke la aku licut jawatan geng minah sotong tu dari pada aku buang sekolah heheh. Hujung minggu nanti datang rumah aku and di sana aku explain semuanya. Nanti aku share location." putus Feyra. Mereka bertiga hanya mengangkuk kan kepala mereka tanda okey.


sorry chapter kali ni pendek and agak hambar huhuhu i know maafkan ayee 🥺🥺 jangan lupa tekan tanda bintang tau hehe 🤪!

to be continue....

ASD Highschool Where stories live. Discover now