twenty four 🦋

1.1K 69 19
                                    


Petang

tingg tionggg tunggg tangg  ( bunyi loceng rumah )

Camelya menekan loceng yang berada dekat pintu masuk utama rumah Feyra. Apa bila mendengar ada orang menekan loceng rumah lantas Firash membuka pintu rumah.

" haa datang pun korang, ingat kan tak datang. Masuk la Feyra ada kat atas kejap aku panggil dia turun eh " sapa Firash. Lalu menjemput geng Feyra masuk dan duduk di ruang tamu. Setelah mereka melangkah masuk ke dalam Firash terus naik untuk memanggil Feyra.

Sampai saja di depan pintu rumah Feyra terus dia mengetok pintu tersebut.

tok tok tok

" baby, kawan kawan baby dah datang " kata Firash di luar pintu.

" kejap lagi baby turun " balas Feyra.

" okey, jangan lama lama tau " ujar firash lalu turun ke bawah.

Setelah melihat Firash turun dari tangga lantas Camelya menegurnya.

" mana Feyra ? " soalnya.

" kejap lagi dia turun " balas Firash lalu menuju ke dapur untuk minum.

Beberapa minit kemudian Feyra turun

" hai korang, dah lama ka korang tunggu ? " tegur Feyra.

" tak le baru je kita orang datang. " balas Isya sambil tersenyum manis.

" kau dah sihat ke beb ? " soal Camelya.

" dah okey sikit ni." kata Feyra. Lalu mereka bertiga bersembang. Besala kalau girl bejumpa ada je benda nak di gossip kan. hehehe.

Sedang mereka berborak sakan tiba tiba loceng rumah berbunyi. Mereka berempat memandang ke arah pintu.

" sape yang datang tu ? jap eh aku nak buka pintu dulu " kata Feyra.

Semasa membuka pintu alangkah terkejut nya dia melihat Shafieq dengan beruk beruk ntah dia kutip kat mana and bawa ke rumah dia. Mereka berdiri di luar rumah.

" Kenapa kau bawa empat ekor beruk datang rumah aku Fieq ? " soal Feyra bingung.

" hah ? beruk ? bila masa aku bawa beruk pulak ni ? " soal Shafieq blur.

" tuu " Feyra muncungkan mulut nya ke arah belakng Shafieq.

" perghh kejam dowh kau kata kita orang beruk huhu " kata Nabil acah acah sedih. Perghh drama diva betulss. HAHAHAHA

" haah, sedih nya hidup begini " sampuk Hakim. Haaa ni lagi satu .

Okey okey actually beruk beruk tu The Epic hehehe.

" dah dah la sape suru korang datang ni ? " soal Feyra bingung.

" haa sampai pun korang, lama aku tunggu tau " sampuk Firash yang tiba tiba muncul di belakang Feyra.

" kau ke ajak dia orang datang ni ? suka suki je !" marah Feyra

" laaa tak bole ke ? Riey bosan la duduk rumah sorang. Baby kan bawa geng baby so, Riey ajak la dia orang datag. hehehe " balas Firash tersengih sengih macam kerang busuk.

" yela. ehh tapi kan asal korang bawa beg beg ni ? jangan bilang kalau --- " belum sempat Feyra habis kan ayat nya lantas di potong oleh Shafieq.

" yess kita orang semua stay sini hehehe bole kan ? " kata Shafieq.

" no !!! sape kata bole eee , dah la datang tak di undang, pastu tetiba nak stay lagi !!" tutur Feyra geram.

" laaa bole la geng baby pun Riey dah suruh dia orang stay sekali tadi hehe " balas Firash.

" whatt?!?!? haishh terpaksalaa. hm yela yela." jawab Feyra pasrah. Tabah jela ada twin and cousin macam tu.

" haa kenapa tercegat lagi depan pintu tu masuk laaa ke nak aku heret sorang sorang masuk ? " soal Feyra.

" yela yela kita orang masuk la ni. Garang macam mak singa je " kutuk Aryan selamba.

" apa kau kata ?!!! " soal Feyra geram.

" tak de pape " balas Aryan selamba.

Feyra memjelingnya tajam lalu terus ke ruang tamu tempat kawan nya berada.

" asal dia orang ada dowhh ??" soal Dyra.

" haish abang aku ajak stay sekali. Haa korang asal tak bagitau aku korang stay sini ? " soal Feyra. Mereka bertiga tersengih sengih

" hehehe sorry la lupa nak bgitau " balas Isya.

" mana baju baju korang ? sampai bila korang duk sini ? " soal Feyra

" kat dalam kereta. ermm seminggu kot. Sebab cuti kan seminggu, mama dan papa aku outstation jadi aku bole stay lama lama " balas Camelya.

" haa sama la walid aku dan Isya pun outstation " balas Dyra di ikuti angkukan Isya.

" yeayy ada geng !!! " teriak Feyra terujaa. Tiba tiba loceng berbunyi lagi.

" haish sape pulak datang lagi niii " ujar Feyra malas lalu menuju ke pintu. Lantas pintu dia buka. Tergamam dia melihat gerangan tersebut.

" Vivi !!!! " lantas dia memeluk erat sahabatnya dari Italy itu. Gadis berdarah kacukan itu membalas pelukan Feyra.

" i miss you so much, how do you know my house is here? and why didn't you tell me you wanted to come to Malaysia? " soal Feyra bertubi tubi.

" woo, relax, relax okey ? one by one. Okay I know your house is here because your mummy told me. And I didn't tell u becouse I want to make a surprise for my dear friend. " balas Vivi.

" eee jahat tau ! " balas Feyra.

" err sape tu Feyra ? " soal Camelya.

" ouh ni best friend aku waktu kat italy dulu " balas Feyra.

" hello ? I'm Vivi Carina. just call me Vivi. " sapa Vivi lalu menghulurkan tangan nya ke arah Camelya, Dyra dan Isya ingin bersalaman.

" hai, aku Dyra, ini Isya dan yang menegur tadi tu pulak Camelya. " balas Dyra lalu membalas huluran Vivi. Mereka tersenyum manis.

" eh jum la masuk " kata Feyra lalu mereka berlima menuju ke arah ruang tamu.

Mereka berlima bersembang sembang. Sekejap saja mereka sudah rapat dengan Vivi. Biasala Vivi ni jenis nya peramah and geng masuk air jugak 😂😂





















TBC...

ASD Highschool Where stories live. Discover now