KRINGGGG!!!Bunyi jam loceng milik Feyra itu berbunyi nyaring. Feyra dengan malas membuka mata melihat jam tersebut.
7.00 am
" what !! arghhh dah la hari ni aku ikut Syafieq pegi sekolaa. baik aku cepat " bebel feyra pagi pagi. Dia terus berlari masuk ke dalam bilik air dan terus membersihkan dirinya.
Selepas beberapa minit mandi dia keluar hanya memakai bathrobe tersarung elok di tubuh nya. Dia terus bergerak ke walk in closet nya dan memakai baju.
Selesai memakai baju feyra menunaikan solat subuh. Walaupun dia tidak memakai tudung tapi dia tetap juga menunaikan ibadah. Cuma dia tak pakai tudung sebab belum cukup hidayah lagi.
Sesudah solat feyra memakai seragam sekolah putih milik nya dan di sarung kan blazer biru tua tanda sebagai murid biasa . Dia sudah meletak jawatan sebagai pengawas. Dia tak berminat nak jadi pengawas sebenarnya, tapi dia paksa oleh Syafieq.
Selesai bersiap dia turun ke bawah untuk sarapan. Dia meletakkan beg dan stoking nya di sofa ruang tamu lalu berlalu ke dapur. Kelihatan Syafieq dan Shyzrieq sudah berada di situ tengah sarapan. Mereka hanya makan roti jem. Feyra pulak makan creal campur susu full cream.
Suasana di ruang makan hnya senyap. Tiba tiba Feyra bersuara. "Fieq kau bawa kereta Lamborghini kau kan ?" soalnya
" haah asal ?"
" aku nak try drive bole ?" kata feyra sambil mengerlipkan matanya. Acah comel ! tapi memang comel pun.
" ehh tak bole kereta aku belum pernah ada sape sape pernah drive tau kecuali aku " balas Syafieq.
" alaaa bole laaa sekali jee please. Tak kan la ngan aku pun kau nak bekira ish !" rajuk feyra.
" hm yala yala . dah cepat makan aku tunggu kat ruang tamu." kata Syafieq beri kebenaran.
" yeyy sayang kau !" balas feyra teruja.
" e gedik !" Shyzrieq bersuara.
Feyra menjelirkan lidah nya ke arah Shyzrieq.
Habis saja makan mereka bergerak ke kereta. Feyra masuk ke dalam kereta Lamborghini kuning milik Syafieq lalu duduk di seat pemandu. Syafieq pula duduk di seat sebelah pemandu.
" drive carefully, jangan nak race guna car kesayangan aku ni " kata Syafieq.
feyra buat tak dengar lalu meluncur laju membelahi jalan raya yang renggang itu.
Syafieq menggeleng kan kepalanya. 'ish degil !' desis hatinya.
Pukul 8.15 am mereka sampai di kawasan sekolah. Turun saja mereka berdua dari kereta, banyak pelajar melihat ke arah mereka berdua. Pelajar sudah mula berbisik bisik.
' wahh sweet nye dia orang'
' eh dia orang tu couple ke '
' so sweet setahu aku Syafieq tu tak pernah layan perempuan'
' ye dowhh lagi lagi naik kereta nya. ni siap drive lagi'
' arghh hemsemnya Syafieq aku '
Banyak lagi la bisikan yang dapat mereka dengar tapi mereka buat pekak saja.
" Fieq kau terus nak naik kelas ke ? " soal feyra.
" tak kau naik dulu la aku nak betugas jap " balas nya. Feyra hanya buat simbol okey lalu beredar naik ke kelas.
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...