five 🦋

1.5K 86 0
                                    

Duduk saja Feyra di tempat nya dia terus di serang dengan perbagai soalan dari bestie nya.

"wehh kau cakap apa ngan Syafieq tadi " - Camelya

" apsal kau sergah dia tiba tiba" - Dyra.

" apsal kau cakap bahasa pelik ?" - Isya.

" kau tau tak kau sergah ngan budak hot sekola ni tak de sape berani naik suara ngan dia!!" - Camelya

" first time dowhh aku tengok Syafieq tersengih macam tu lucu aku rasa HAHAHA " - Dyra.

" kau ada perasaan ngan Syafieq ke ?!! ohh myy --- " -

" oke stop soal aku bole tak ? dah aku penat! tak ingin le aku ngan mamat playboy tu dah la muka macam beruk kat hutan tu " kata Feyra.

Vibesgirl's terus melepas kan tawa mereka sebab Feyra cakap muka Syafieq macam beruk.

KRINGGGG

Bunyi saja loceng tanda waktu balik semua murid tergesa gesa keluar dari kelas kerana tidak sabar ingin pulang ke rumah masing'.

Vibesgirl's berjalan beriringan ke parking lot student. Tiba tiba ada sorang lelaki menegur mereka dari belakang. oke sebenarnya bukan seorang tapi 5 orang.

" hai " kata mereka berlima.

" assalamualaikum " perli Vibesgirl's.

" amboii perli nampak. hehe sorry la. Assalamualaikum. " balas Nabil.

" Waalaikumsalam. "

" hah kenapa kamu tegur kami ni tak pernah pernah pun nak tegur sapa. Lupa makan ubat ? ke ada wayar otak terputus ?" balas Camelya.

" Orang nak tegur pun tak bole ?" balas idham selamba.

" ehh dah dah laa apa korang nak sebenarnya ni ? kita orang nak balik ni " potong feyra.

" ntah laa kami pun tak tau Syafieq yang ajak kita orang. Dia kata nak cakap something ngan Feyra. " balas hakim.

" ouhh cakap la awal awal " balas Dyra.

" korang balik la dulu aku tak curi juga kawan korang ni aku nak bagi tau something je." kata Syafieq.

"okeyy chau lu pape roger." kata isya lalu mereka beredar dari situ. Sekarang tinggal Syafieq dan Feyra saja di situ.

" hahh kau nak cakap apa ngan aku ni ? cepat la aku nak balik ni " kata Feyra selepas beberapa lama senyap.

" petang ni kau free tak ?" soal Syafieq.

" asal tanya kau nak ajak hang out ke ? aku oke jee but your treat hehe. Aku kan dah lama tak balik malaysia. Lama dah tak hang out ngan kau hehe." balas Feyra.

" okey good. Sharp pukul 3 nanti aku datang rumah kau. " balas Syafieq.

" okey "

" ehh tapi bukan kita dua je. Ada lagi orang lain join " kata Syafieq.

" who ? kalau geng mamat pengawas kerek tu aku tak jadi nak join " laju saja feyra cakap.

" alaa bukan laa nii kau mesti suka punya kalau diaorang ada " balas Syafieq sambil tersenyum.

" pape je laa byee. aku nak balik dah ni. jumpa nanti. ti amo hehe. " kata feyra sambil tersengih.

" bye. ti voglio bene anche mia amata cugina." balas Syafieq lalu tersenyum manis. Dia terus bergerak ke motor kuasa tinggi nya.

SKIP.

3.00 PM

pon!! pon !! ponnn!!! (bunyi hon kereta )

Feyra terus berlari keluar dari rumah nya terus masuk ke dalam kereta Bugatti putih milik Syafieq.

Feyra hanya menggunakan baju Gucci lengan pendek serta seluar jeans lusuh. Dia memakai kasut Gucci putih dan sling bag kecil warna putih.

Syafieq pula memakai baju t-shirt putih serta seluar jeans. dia memakai kasut Adidas warna putih. dia nampak sangat hensem sekali.

" hy my lovely cousin. You look so pretty today. Tergugat iman hehe." sapa Syafieq.

" alaa hari ni je ke aku cantik ? hm? " soal feyra sambil mulut muncung. ele mengada !

" alololo my baby sorang ni hari' cantik . tak mau muncung' cam ni aku kiss kang. " balas Syafieq selamba lalu berhenti sebaik saja lampu isyarat bertukar warna merah.

" kalau kau kiss aku lempang kau sat gi kang. Suka sangat ambil kesempatan patut la single muahahhaa" balas feyra sambil ketawa.

Syafieq jeling Feyra tajam. Feyra hanya buat dunno. Keadaan dalam kereta menjadi senyap.

Beberapa minit kemudian, mereka tiba di hadapan mall. Mereka berdua keluar dari kereta bersama sama. Banyak mata mata memerhati mereka. Biasa la dua dua instafamous. Feyra dan Syafieq hanya jalan selamba mengabaikan mata mata yang memerhati mereka.

" Fieq kita nak pergi mane ni" soal Feyra.

" Jom pegi Starbucks ada orang tunggu." balas Syafieq sambil pegang tangan Feyra sampai depan Starbucks.

Masuk saja dalam kedai mata kami terpancak ke arah lima orang lelaki yang amat familiar.

Semua lelaki itu melambai ke arah kami sambil tersenyum. Tiba tiba ada suara sumbang teriak memengitkan telinga.

" Babyy !!! " jerit lelaki tersebut. Dasar tak tahu malu betul. Semua pelanggan di situ pandang dia pelik. Hotstuff teriak dalam Starbucks macam tarzan. Nasib la sekarang tak terlalu ramai orang.

" Kalau ya pun teruja tengok aku tak paya la triak macam tarzan. Buat malu je ish." kata feyra sebaik saja sampai di meja mereka berkumpul.

" ermm !! sweet nampak" tegur seseorang sambil mata tegok tangan feyra dan Syafieq yang masi berpegangan tangan.

" ehh hehehe tak perasan pulak " balas Syafieq sambil tersengih.

" ehh hai Airil long time no see." kata feyra. Saja nak tukar topik haha. Nak cover malu.

" ele nak tukar topik la tu. Btw miss you baby." kata Izan.

" Miss you too bro. Baby rindu korang semua lama tau tak jumpa dah 2 tahun hm. Dah la baby jarang balik malaysia. " balas Feyra.

" we miss you three" balas Alex selamba.

" eleh dah laa sesi jejak kasih kat sini. Baby ngan Syafieq tak nak duduk ke ?" potong Shyzrieq.

" ish achik tu cakap la kalau jeles. Tak pernah nak tegok baby bahagia." kata feyra lalu duduk sebelah Shyzrieq.

" Selepas minum kita tengok wayang nak tak" kata Izmeer memecah kesunyian.

" Aku on jee lepas tengok wayang kita makan, main boling, ice-skating, shopping kejap and last kita makan ice cream. Dah lama dah kita tak hangout sesama kan ?" balas Feyra teruja.

" waih kau dik teruja sangat nak hangout sampai banyak tempat nak pegi. Achik tau la kau jarang kat Malaysia. Kau ingat juga dik esok kau masi sekolah kan ? Nanti kau bangun lambat pastu dtng sekola lewat cam mane ? " kata Shyzrieq terkejut.

" alaaa relek lee aku ada PKP yang bole backup kan hehe lagi pun tu sekola aku juga datang lambat macam mana pun tak kena buang " balas feyra selamba.

Mereka semua pandang feyra dengan mata membuntang. Selamba badak je dia cakap.

Sesudah tengok wayang, mereka bertujuh terus masuk ke restaurant lalu makan dan seterusnya jalan seperti yang di cakapkan feyra. Mereka ikut saja kemahuannya sebab lama sngat tak hangout cousin macam ni.

Tepat pukul 10 malam mereka semua sampai di rumah masing masing. Feyra yang kepenatan terus mandi dan tidur.





















to be continue...

ASD Highschool Where stories live. Discover now