Lepas makan malam Vivi terus menerpa masuk bilik Feyra.
" kau okey tak ni ?" soal Vivi kepada Feyra yang sedang duduk termenung di atas katil.
" hah ? sejak bila kau masuk ni ? " tanya Feyra blur.
" baru je. Kau yang tak perasan sebab asyik termenung je kerja. " balas Vivi. Feyra hanya senyap.
" kau okey tak ni ? ada masalah ke ? cubu share ngan aku. " ujar Vivi lembut.
" aku rindu dia Vi " kata Feyra sambil memandang ke arah Vivi. Air matanya sudah bertakung di tubir mata.
" shh sokey kalau nak nangis, nangis je aku ada di sini dengan kau. Lepas kan semuanya. Tak perlu tahan. Aku akan setia di samping kau jangan risau. Kita kan Sahabat dunia akhirat ? susah senang kita sama sama " kata Vivi lagi lalu memeluk Feyra. Terus pecah tangisan Feyra di dalam pelukan Vivi. Malam itu Feyra meluah kn segalanya kepada Vivi. Vivi juga turut menangis mendengar luahan sahabatnya.
Lepas penat menangis Feyra dan Vivi terus tertidur.
.....
Pagi
" Feyra mana ? " soal Firash kepada Vivi yang baru saja turun.
" kat atas masi tidur lagi sebab dia demam. " balas Vivi. Firash dan Achik yang sedang bersarapan terkejut.
" Feyra demam ?! macam mana dia boleh tiba tiba demam pulak ni ? bukan kemarin elok je ke ? " soal Achik pula.
" ni mesti pasal semalam kan ? " soal Farish pulak. Vivi memandang ke arash nya.
" macam mana kau tau pasal semalam ? kau intai eh ? " soal Vivi.
" tak, aku tak intai kebetulan aku lalu kat situ jadi terdengar la apa yang korang cerita. " balas Firash. Vivi hanya menganggkuk.
" semalam ? kenapa semalam ? " soal Achik pelik.
" Feyra kata dia rindu dengan 'dia' " kata Firash. Achik yang mendengar terus mengeluh.
' achik harap kau tabah dik ' monolog hatinya.
FLASHBACK
Sedang firash rancak bermain telefon pintarnya tiba tiba dia dengar satu suara.
' aik ? bunyi apa tu ? macam bunyi dari bilik Feyra je ' kataya dalam hati.
Lalu dia berjalan medekati bilik feyra. Tiba tiba dia mendengar feyra bersuara. Akibat pintu bilik feyra tidak tertutup rapat dia dapat mendengar setiap butir percakapan mereka dengan jelas.
" aku rindu dia Vi " kata Feyra sambil menahan tangisnya.
''shh sokey kalau nak nangis, nangis je aku ada di sini dengan kau. Lepas kan semuanya. Tak perlu tahan. Aku akan setia di samping kau jangan risau. Kita kan Sahabat dunia akhirat ? susah senang kita sama sama " balas Vivi lalu memeluk Feyra. Terus pecah tangisan Feyra di dalam pelukan Vivi.
' untung kau dik dapat kawan macam Vivi yang selalu ada untuk kau tak kira susah atau senang. Aku harap kau tabah menjalani ujian yang Allah beri pada kau. Semoga kau dapat lupakan dan redhakan pemergian 'dia' ' monolog firash dalam hati lalu beredar dari situ dan menuju ke biliknya.
END FLASHBACK
Vivi pergi ke sekolah menaiki kereta sports Feyra. Kereta nya belum sampai lagi ke Malaysia, kata daddynya nanti dalam masa terdekat tu sampai la, jadi terpaksa la dia menumpang kereta Feyra. Di sebabkan Feyra sakit, Vivi hanya seorang diri saja berjalan menuju ke kelas.
Sampai saja di kelas rakan rakannya memandang nya pelik.
" aik sorang je ke ? Feyra mana ? " soal Dyra pelik. Ye la selalu kan datang bedua. Hari ni tiba tiba pulak datang sorang.
" Feyra sakit, demam " balas Vivi lalu duduk ke tempat duduknya. Baru saja mereka ingin membuka mulut, tiba tiba guru matapelajaran permata masuk ke kelas. Terus mereka membatalkan niat ingin bersuara.
.....
Bunyi saja loceng menandakan waktu rehat semua pelajar berpusu pusu keluar dari kelas lalu menuju ke cafeteria.
" weh lepas balik sekolah ni kita lawat Feyra kat rumah dia jom " ajak Lya setelah mereka habis membeli makanan. Isya dan Dyra mengangkuk setuju.
" kita orang pun nak join sekali boleh tak ? " sampuk satu suara. Mereka memandang suara sumbang tersebut. Hehehe jkjk.
" sibuk je korang ni " balas Isya lalu menjeling mereka.
" ala kita orang nak jenguk Firash sekali, rindu pulak dengan dia sehari tak sekolah " kata Nabil.
" eleh asalan kau je tu nak ikut. Asal Firash tu partner gay kau ke tak tahan kalau sehari tak jumpa dia ? mengada. " balas Dyra lalu menyuap makanan ke dalam mulutnya.
" suka hati aku la nak rindu dia pun. Asal kau jeles ke ?" balas Nabil lagi.
" takda masa aku nak jeles " kata Dyra lalu menjeling Nabil menyampah.
" ih dah dah laa tu begaduh. Aku bagi kawin kang baru tau ! " sampuk Hakim. Mereka berdua hanya buat dunno je.
TBC..
hii ! sorry lama tak update. enjoyy :33
08.02.22
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...