Setelah bejam- jam berada di kapal terbang , akhirnya tiba juga di bumi Malaysia. Bagasinya di tarik keluar dari balai pelepasan. Tangan nya di depakan , udara yang segar di hirup.
"I'M BACK MALAYSIA !!" kata Feyra riang.
erk elee waktu kat italy suru datang sini bukan main lagi kau berdrama air mata ye - author
eishh sibuk je la author ni sambung cepat baru nak be felling- feyra
ishh mngada yela !- author
oke oke back to the story
Cermin mata hitam nya di turunkan dan mata nya meliar mencari kelibat seseorang. Akhirnya mata nya terhenti pada seorang lelaki yang memakai baju t-shirt polo warna navy blue serta jeans hitam nya. Tidak lupa juga kasut Adidas dan cermin mata hitam jenama rayban. Lelaki tersebut melihat ke arah nya.
'Apsal lelaki tu macam familiar je.' gumam Feyra
Ehhh kejapp!!!!
Dia melihat lelaki itu kembali dan dia seperti kena renjatan elektrik menjerit sambil berlari ke arah lelaki itu.
"Achikk !!!!!" teriak feyra kuat. Orang sekeliling mendang nya tidak di hirau kan. Kesah apa yang penting sekarang dia rindu sama abng nya yang sorang ni.
"Ehhh baby apsal jerit² macam histeria ni tak malu ke ? ish³ tak pernah nak berubah ." bebel Shyzrieq kepada adik bongsunya.
Feyra hanya tersengih kemudian dia peluk Shyzrieq erat. Nak lepas rindu. Lama kot dia orang tak jumpa.
"ehh dah² la tu buat drama kat sini sakit mata aku tau tak." sampuk satu suara.
Feyra tersentak mendengar suara tersebut. Dia bepaling matanya terbuntang.
" Ohh god !!! Syafieq i miss you so muchh !!" jerit Feyra kembali kemudia dia peluk tubuh tegap itu. Syafieq membalas pelukan Feyra nak melepas rindu juga hehe. Mata Shyzrieq terbuntang luas. Macam nak tekeluar pun ada . hahhaa. oke oke gurau.
"Ehh korang ni tak malu kee berpeluk ? Public kot?" kata Shyzrieq selamba.
"Eleee cakap la kalau jeles ." kata Feyra dan syafieq serentak.
Shyzrieq buat rolling eyes. "Fikir sweet ke cakap serentak ? nak aku kawin kan ? " usik Shyzrieq.
"ee ke situ pulak diaa dah la tau tak Feyra penat ni! feyra nak balik berehat." kata Feyra. Sebenarnya dia malu sebab achik dia cakap macam tu. Muka dia blushing teruk dah ni . Dah la dia terpeluk syafieq tadi.
" ekelehhh ada orang blushing laa tadi dia yang dok peluk orang " sakat Syafieq pula.
"Eeee dah laa tak nak kawan korang. Feyra nak merajuk !" kata feyra kemudian pergi dari situ.
" alololo baby achik jan la majokkk nanti tak comel dahhh." pujuk Shyzrieq.
Feyra hanya buat dunno je kemudian sambung jalan. Syafieq hanya menggeleng kan saja kepala nya.
" Baby nak tinggal kat mana ni ?" soal Shyzrieq setiba nya di kereta.
" Villa baby la. Mummy dah hantar maid dari italy dah kat sana " kata Feyra kemudian tidur di seat belakang. Mereka berdua hanya menggeleng seja.
Villa Feyra.
"Baby bangun dah sampai ni " kejut Shyzrieq lembut. Feyra dalam keadaan mamai berjalan masuk ke Villa 4 tingkat itu. Bagasi nya dia biar achik nya yang angkat.
" Feyra nanti malam mama ajak datang makan malam kat rumah aku. Semua nya ada nanti. " kata syafieq.
"Okey dah la Feyra nak tido penat. byee syafieq. bye Achik " kata feyra.
"Okey bye."
Kemudian Syafieq dan Shyzrieq balik ke rumah mereka.
MALAM
"Assalamualaikum, mama papa Feyra datang ni." jerit feyra di ruang tamu.
"ehh sampai dah pun. Makin cantik laa feyra ni." puji Tengku Sarah.
"Ehh mana da biasa jela . Btw mama sihat tak ?" kata feyra sambil salam Tengku Sarah . Hidung nya kembang semangkuk dah kena puji. Sapa je tak bangga kena puji kan kan.
"Sihat je Alhamdulillah. Jomla pegi dapur mama dah siap masak tu. semua dah pun ada sekali kat dapur tu. Tinggal tunggu feyra je lagi ni." kata Tengku Sarah.
" Jom !"
Sampai saja di dapur feyra bersuara
"Wahhh sedap nyee bauuu !! Lama dah tak makan makanan orang melayu ! meleleh air liur tengok. " kata feyra teruja.
"Ya Allah budak ni buat ummi terkejut je !" mata Tengku Maria.
"Hehe sorry ummi. Feyra exited je tadi " kata feyra selamba.
"dah jom makan."
Mereka makan dengan senyap hanya kedengaran sudu dan garfu seja berlaga. Tiba' Feyra bersuara.
"Ummi, daddy dah bagi tau ummi ke yang syarat feyra kalau sekola kat sana ?" tanya nya.
"ouh pasal tu. Dah." jawab tengku maria.
"Syarat ape tu ?"
FLASHBACK
"hm yela tapi ada syarat. " kata nya.
"ape dia ?" soal Tengku Shyzlee. Amboii anak dia ni main syarat' lagi.
"Baby nak rahsia kan identiti Baby yang sebenarnya . Biar Baby sendiri nanti yang akan bagitau dalam masa yang sesuai. Kalau dia orang tau Baby owner sekolah tu tak best la nanti. Lagi pun Baby nak tengok macam mana perangai budak kat sekolah tu .Baby nak tengok sape yang ikhlas bekawan ngan Baby tanpa pandang harta." kata feyra.
"Okey daddy akan bagitau ummi pasal hal ni. Tapi Baby yakin ke nak buat macam tu ? nanti ada murid yang buli Baby macam mana?" kata Tengku Shyzlee risau.
"Alaa daddy tak paya laa nak risau sangat kita tengok sampai mana permainan diaorang semua. Baby nak tengok macam mana reaksi mereka semua kalau tau hal yang sebenar. " kata Fayra.
END FLASHBACK
"Ouh jadi sekarang ni kau tak nak bagi tau identiti kau yang sebenarnya ? " tanya syafieq. Feyra hanya mengangkuk.
"Jadi kalau kita terserempak kat sekola buat tak kenal ye " kata feyra.
" aku tak janji ye hehe" kata syafieq tersengih.
"Feyra pegi skola esok drive sendiri ke ?" tanya Tengku Maria.
" Ermm iya, tapi feyra datang lambat bole kan ? hehe." tanya feyra.
"Tak pe tapi jangan je kena tangkap pengawas sudah." kata Tengku Maria.
"Tak pe syafieq kan ade nanti syafieq jaga gate esok pagi. Bole backup princess sorang ni" sampuk syafieq.
"Awas kalau kau tak backup aku nnti ye !" feyra renung syafieq tajam Tapi dia buat dunno je.
Selesai saja makan malam di rumah Syafieq, Feyra terus minta diri ingin pulang ke rumah.
Villa Feyra
Sampai saja di rumah Feyra terus rebahkan diri nya di atas katil.
Baru beberapa minit baring feyra terus terlelap kerana terlalu penat.
hai readers sorry kalau chapter ni hambar. ya ielaa tahu 🥱 So jangan kecam ye. Support me.
Don't forget to Vote and Comments bnyak² hehe 🖤🖤🖤
TBC.
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...