twenty three 🦋

1.2K 79 5
                                    


HAPPY 3K READS ! ❤✨

Sampai saja di rumah Firash terus mengangkat Feyra ke dalam biliknya untuk berehat.

" Feyra mana ? asal tak turun makan ? " soal mummy nya kepada Firash.

" kat atas dia demam. Tapi dia suda makan bubur tadi kat sekola. " balas Firash lalu menyuap kan nasi berlauk ayam masak mereh ke dalam mulut nya.

" ouh dia dah makan ubat ke ? " soal daddy nya pula  risau.

" dahh lepas makan ubat dia terus tidur. Demam nya pun suda sedikit kebah " balas Firash lagi.

Tengku Shyzlee dan Tengku Shafieyra meng'o' kan saja lalu sambung makan.

SKIP MALAM

" Baby, bangun makan. " kejut Firash. Cousins nya semua sudah balik asrama. Shafieq pula sudah pulang ke rumahnya selepas minum petang tadi.

" ermm baby tak larat la nak bangun. Kepala baby berat sangat ni, rasa macam kena cucuk cucuk " balas Feyra.

" sini biar achik tolong baby bangun ehh ? " tiba tiba muncul Shyzrieq di pintu. Feyra hanya menurut saja.

" okey, mari Riey suap makan bubur ye ? lepastu makan ubat pula " ujar Firash. Feyra makan bubur tersebut sehingga habis lalu dia memakan ubat.

" dah baby nak tido, korang keluar la " ujar Feyra lalu menyambung tidurnya.

Firash dan Shyzieq hanya menuruti kemahuan adik kesayangan mereka  Lantas mereka keluar dari bilik Feyra selepas menutup suis lampu.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

PAGI

Selepas solat subuh, Feyra terus turun ke bawah untuk menolong mummy nya masak sarapan.

" morning mummy " sapa Feyra.

" morning, ehh baby dah sihat ke ni ? " soal Mummy nya.

" dah okey sikit, mummy nak masak apa ni ? baby nak tolong masak bole tak ? " soal Feyra manja.

" mummy nak masak nasi lemak, Feyra boleh tolong goreng kan kacang tu, kalau siap goreng ikan bilis tu pulak " arah Tengku Shafieyra. Feyra mengangkukkan kepala nya lalu mengikuti saja arahan Mummy nya.

Selesai menggoreng, Feyra terus meletakkan ikan bilis dan kacang tersebut di dalam bekas. Selepas itu dia merebus telur pula.

Setelah beberapa jam, nasi lemak pun telah siap di saji di meja makan.

" dah baby pegi kejut yang lain sarapan." arah Tengku Shafieyra.

" okey " balas Feyra lalu naik ke atas untuk memanggil abang abang nya. Daddy nya pula semasa nasi lemak itu di saji dia sudah siap turun ke bawah.

" achik !!! Riey !!! turun makan !! " pekik Feyra di depan pintu mereka berdua. Beberapa minit kemudian, keluar Firash dan Shyzrieq yang baru selesai mandi

" ish, apa baby ni terpekik pekik terlolong lolong depan pintu kita orang. Kalau mak mertua nampak tak jadi nak jadikan baby menantu tau. Tak silap silap dapat anak nanti melalak je tau sama macam mak nye "  kata Shyzrieq panjang lebar lebur lebir. heheh joke !

" haa betul tu !" sokong Firash.

" ish apa achik ni tiba tiba je cakap pasal mak mertua la, anak la, baby ni masi muda lagi tau baru 17 tahun tak de maknanya nak kawin umur macam ni " balas Feyra.

" ala mana tau jodoh datang awal ke ? " usik Firash.

" dah la mummy suru turun sarapan kalau layan korang ni sampai esok tak habis nak usik baby je tau. Malas nak layan, tak nak kawan. " tutur feyra lalu turun ke dapur.

" ele nak merajuk la tu ! tak pe nanti achik belikan chocolate banyak banyak untuk baby ye ! " pujuk Shzrieq. Feyra buat buat tak dengar saja. Actually, Feyra ni senang je kena pujuk bagi coklat je, auto berhenti merajuk.

Di meja makan

" asal princess daddy ni monyok je ? " soal Tengku Shyzlee.

" achik ngan Riey tu ! suka sangat usik kite ! " balas Feyra masi dalam mood merajuknya.

" ehh Riey pun kena ? alololo adik kesayangan Riey ni tak ye la merajuk, kita orang main main je tadi, tak pe takpe nanti Riey ajak kawan kawan baby datang rumah teman kan baby ye ? " pujuk Firash.

" serius ni ?!!! yeyyy sayang Riey ketat ketat tak nak lepas ! hehe " sengih Feyra lalu memeluk Firash erat.

" sayang Riey je ke ? achik tak ? " tanya Shyrieq.

" tak, bluekkk " ujar feyra lalu menjelirkan lidah nya.

" e gedik " balas Achik.

" biar la kata je la kalau jeles " kata Feyra lagi tak nak kalah.

" dah dah la tu meh makan " potong Tengku Shafieyra. Kalau dia orang gaduh tak de habisnya nanti. Sempat sejuk nasi lemak buatan nya nanti. Kalau sejuk tak enak pula .

Setelah di tegur oleh Tengku Shafieyra mereka bertiga terus duduk di kerusi lalu membaca doa dan terus makan dengan senyap.

Skip

Lepas sarapan Feyra terus ke ruang tamu bersama MacBook di tangan nya. Apa lagi, nak nonton anime la tu ! ehek

" baby kenapa nangis ni ? " soal Firash risau yang kebetulan lewat di situ dan melihat Feyra yang sedang menangis.

" Rieyy... baby sedih la " balas Feyra tersedu sedan.

" sape buat adik kesayangan Riey macam ni hah ?! " soal Firash lagi.

" nii...." Feyra menunjuk ke arah MacBook miliknya. Firash kelihatan pelik lalu melihat ke arah MacBook milik Feyra.

" lahhh anime rupanya risau Riey tau tak . Ingat kan kenapa la tadi sampai menangis tersedu sedan macam ni. " kata Firash. Adik dia nangis sebab nonton OnePiece je wehh !! aku ulang nonton OnePiece !! dia fikirkan malaun mana tah dah sakit kan hati adik dia HAHAHAH 😂😂

" sedih tau tak Arc Marineford ni ! Luffy sanggup menyusup ke dalam penjara Impel Down untuk selamatkan abang dia si Ace tapi rupa rupanya Ace dah di bawa pegi MarineFord nak kena eksekusi di sana  jadi dia terpaksa pegi keluar dari Impel Down tu balik dah la kena lawan manusia racun tak guna tu. Dah selamat keluar dari Impel Down dia pegi Marineford pastu kat sana kena lawan Angkatan Laut dah la Angkatan Laut tu beribu beribu pstu ada sichibukai dan Fleet Admiral yang kuat kuat dia berapa orang je dalam ratusan lebih. Nasib je ada Shirohige Pirate bapak angkat si Ace tu ada tolong dia. Sekali dia dah dapat selamat kan Ace tu tiba tiba datang si Akainu (Fleet Admiral) pegi bunuh si Ace depan mata si Luffy aa sedih !! Dah la Luffy tu terpisah dengan kawan kawan dia sebab Sichibukai pastu abang dia si Ace tu mati depan mata dia. Kesian dia trauma sampai tak sedarkan diri di medan pertempuran nasib ada si Jinbei dan Trafalgar Law datang dan tolong rawat dia kalau tak mesti si Luffy mati kat situ arghh !! dah la Ace tu idola baby bole pulak dia mati, sedih tau tak ?!! hiksss 😭😭😭 " ujar Feyra panjang lebar sambil tersedu sedan. Muka dia dah merah habis sebab menangis. Firash hanya mengangkuk angkukkan kepala nya mendengar cerita Feyra walau pun dia sedikit tidak faham lalu memberi nya tisu suruh untuk melap air mata nya.

" dah dah tak paya nangis ye " pujuk Firash.


TBC..

Haaa korang so hows this chpter ? hambar ? actually aye saje je masukkan part One Piece dalam this chpter sebab aye masi tak bole move on ngan kematian Ace tu sampai nak satu bulan juga aye nangis tau 😭😭😭 dah la dia fav character aye selain Luffy 😭😭 ! hehe sorry teremo pulak . and this chapter panjang sangat and aye rasa psal crita One Piece tu hehe.

15 vote, baru aye update lagi kalau tak sampai aye tak nak update muhehehege ! 😘

1146 words

ASD Highschool Where stories live. Discover now