Aye terus skip lepas school holiday eh, sebab aye kurng idea hehe 😌Hari ni merupakan hari yang paling Feyra tidak suka . Yess !! Hari Isnin. Malas dia nak berbaris and then dengar ceramah dari guru. Apa lgi kalau Umi and Guru disiplin berucap fuhhh, boleh berjam jam jugala pot pet pot pet tak berhenti.
" yow !! " Sergah Lya. (short from camelya, aye malas nak type pnjng')
" eh opocot kepala si abu meletup !!" latah Feyra akibat terkejut dengan sergahhan Lya pagi pagi ni. Dyra dan Isya pula tergelak sakan.
" HAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHH lawak dowh muka kau terjekut tadi. tak bole blah aku " kata Lya sambil menekan nekan perut nya. sampai senak perutnya ketawa.
" haaa ketawa la lagi, ketawa je kalau aku ada sakit jantung tadi dah lama aku mati sebab kau. dah la sergah orang tak de salam and lagi satu Kalau ye pun lawak tak payah la nak salah cakap sampai terkejut pun kau kata terjekut " bebel Feyra.
" hehee sorry la, aku saja je nak usik kawan aku yang cantik molek ni pagi pagi " ujar Lya sambil buat muka tak bersalah.
" ermm yela, ha korang dua tu seronok gelakkan aku ? kalau aku mati tadi , korang masi nak gelak tak ? " kata Feyra kepada Isya dan Dyra.
" ishh apala kau ni, soal mati tak ye main ehh ! " kata Dyra.
" betul tu betul tu, takkan la kami nak ketawakan kawan kami kalau mati, kita orang sayangggggg kau sangat sangat " tutur Isya semangat di ikuti anggukan Dyra dan lya.
" hm " hanya itu sahaja respon dari Feyra.
" alolo tk paya la merajuk, nanti tak kiyodd dah kawan kita orng ni " pujuk Lya.
" mana ada aku merajuk, dah la tak paya nak merepek jom pegi ke dewan nanti tak pasal pasal kena denda oleh ketua pengawas kerek tu. " kata Feyra sambil selamba mengutuk Aryan. Lalu mereka semua pegi ke dewan.
Skip
Kelas 5 gold 1 yang tadi nya riuh kini tiba tiba senyap apabila melihat Cikgu Farisha iaitu guru kelas mereka masuk ke dalam kelas (actually aye lupa nama guru kelas diaorng so, kalau tak betul tkpe la heheh )
Mereka semua hairan sebab sekrang ni bukan masa Cikgu Farisha tapi sekarang masa addmath tapi Cikgu Adriana tak de sebab dia MC.
" Assalamualaikum " kata Cikgu Farisha setelah masuk ke dalam kelas. Setelah menjawab salam semua murid memasang muka tanda tanya.
" tak paya la nak buat muka cam tu. korang semua ni, buruk tau tak ? " kata Cikgu Farisha selamba. Terus mereka membuat muka mngok.
" cikgu gurau jela, ni cikgu masuk ni sebab nak bagitau ada murid baru . " katanya. Terus majoriti buat muka teruja.
" cikgu dia lelaki atau perempuan kee dia pondan atau dua alam macam sajat !?? " tanya salah satu murid. Terus ketawa mereka di dalam kelas apabila nama Sajat kena petik.
"tak paya la banyak tanya nanti dia masuk korang tengok la sendiri, dia sajat ke lelaki ke perempuan ke pondan . Kamu boleh masuk. " balas Cikgu Farisha lalu menyuruh murid baru tersebut masuk.
Murid baru tersebut melangkah masuk dengan senyuman manis di bibir. Habis cair melebur mereka melihatnya.
" okey, awak bole introduce yourself " arah Cikgu Farisha.
" hai, my name is Vivi Carina. I'm from Italy. " kata Vivi.
" wehhh, bapak cantik dowhh "
" senyuman dia tu pergghh manis gila, bak gula dengan mata dia yang warna coklat pekat lagii "
Banyak lagi pujian yang dapat di dengari Vivi.
" okey ada soalan ? " tanya Cikgu Farisha kepada anak muridnya.
" kenapa kau pindah sini ? "
" hmm, urusan keluarga " balas Vivi. Sebenarnya dia tipu je tu hehe.
" kau ada boyfriend tak ? " soal Shafieq gatal. Semua murid buat suara mengusik. Lantas Firash yang berada di sebelah Shafieq mengetuk kepalanya.
" sakitla bangang !!" marah Shafieq.
" haa sape suru gatal sangat " bebel Firash. Vivi tersenyum melihat kerenah mereka berdua. Dari hari tu lagi tak habis habis nak gaduh. Manakala pelajar lain memandang saja mereka berdua pelik.
" takde, aku still single " balas Vivi.
" kau ada mix ke ?"
" yup, my mom japanese + italy and my dad malay + germany " balas Vivi ringkas. Tiba tiba seorang gadis mengangkat tangan ingin menanyakan soalan.
" kau memang tak de pangkat eh ? kesian, ni mesti kes kes paksa mak bapak nak masuk sekolah elit kan ? kalau tak de duit tu buat cara tak de duit, tak paya nak susah kan mak bapak kau. " sinis saja suara nya berkata. Vivi yang mendengar nya panas hati. Belum sempat dia membalas percakapan nya lantas di potong oleh seseorang.
" hei bitch ! mulut tu elok sikit eh ? kau ingat dengan pangkat dan duit kau tu boleh bawa masuk kubur ke ? boleh terus dapat ticket masuk syurga sebab pangkat kau ? hell a big no !! kalau stakat kau bepangkat dan guna duit mak bapak kau pegi clubbing , minum arak apa semua tu tak de guna la. Balik rumah cermin diri tu sikit eh ? sendiri masi guna parents ada hati nak sibuk jaga tepi kain orang sedangkan tepi kain sendiri pun dah koyak rabak !!! " hambur amarah Feyra. Sape je tak sakit hati orang kutuk best friend kita depan depan.
Semua murid gerun dengan amarah Feyra tiba tiba.
" heyy kau tak paya nak menyibuk la, ada hati nak tegur orang cakap pasal neraka syurga padahal diri sendiri tu pun tak pakai tudung ! " bidas Hana. Makin panas hati Feyra di buat nya. rakan rakan nya yang lain cuba menenang kan diri nya. Takut takut hancur sekolah ni nanti.
" walaupun aku tak pakai tudung, dan tinggal kat luar negara bertahun tahun aku masih tahu halal haram la aku tak la macam kau pegi clubbing malam malam, minum air kencing syaitan, tu keluar ngan jantan lain lain tiap malam, kau fikir aku tak tau ke apa yang kau buat kat luar sekolah ? ntah ntah kau tu bukan virgain dah !!! " amarah Feyra semakin meluap luap.
" hey mulut kau tu ada juga aku cili cili jap lagi ! ni masalah leader kitaorang ngan budak baru tu yang kau sibuk asal ?!! " sampuk Denia salah satu geng Hana.
" kalau kau orang bermasalah ngan dia maksud nya korang bermasalah juga ngan kita orang !!! " sampuk Isya.
" enough !!!!!! " pekik satu suara.
TBC ....
vote and comment tau !! ❤
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...