Pagi ni Feyra ke sekolah agak lambat kerana bangun lambat.
" aishh tak guna punya cousin. Sebab korang la aku lambat dah nak ke sekolah." rungus Feyra sambil memandu kereta milik nya dengan laju.
FLASBACK
Selepas makan malam feyra dan The Prince terus ke bilik movie.
" guys kita nak nonton movie ape ?" soal feyra.
" hmm apa kata kita nonton THE COUNJERING 3 (ntah la btul ke eja dia tu atau tak 😂) hehe." balas izan.
" ee tak nak laa aku takut siot !" bantah feyra.
" alaa tak ye la takut baby duduk sebelah ril ye ?" pujuk Airil. Mulut nya muncung sedepa.
"hmm yela."
Sepanjang nonton movie tu feyra balik balik teriak.
" arghh !!!! sial punya hantu !"
" pukimak tulll hantu ni pegi mati la sial !!"
Banyak lagi la carutan yang keluar dari mulut nya. The Prince hanya ketawa kan saja feyra.
Setelah habis movie Airil bersuara. " Baby movie dah habis. Seronok sangat ke peluk badan ril ni ? hmm ?" soal Airil sambil tersenyum nakal.
" ee gatal !!! tak nak kawan korang huaaa !!!!" jerit Feyra terus keluar dari bilik movie menuju ke biliknya.
Mereka semua ketawa kan Feyra.
Di sebabkan tengok movie haror tu feyra tak bole tidur.
end flashback
Mulut Feyra dari tadi tak berhenti terkumat kamit menyumpah seranah semua sepupu nya itu.
Sampai saja di sekolah Feyra terus menuju ke dalam kelas.
" fuhhhh nasib cikgu ada meeting." Feyra melepaskan nafas lega.
Sebaik saja Feyra melangkah masuk di dalam kelas, semua mata memandang ke arah nya. Dia hanya buat dunno saja.
"well look dah la datang lambat buat tak tahu pula. Tak malu langsung " sinis saja suara minah langusir tu a.k.a Hana.
Feyra hanya mengabaikan saja. Tak de mood nak layan. Dah la hati nya masi panas fasal semalam.
" heyy you !! pekak ke ? aku cakap ngan kau kan ?!!" jerkah Hana berdiri di depan Feyra.
" kau cakap dengan aku ke ? " soal Feyra selamba badak je. Makin bengang Hana di buatnya.
" yela ! aku cakap dengan kau tak kan ngan meja pulak !" jerah hana.
"ouh mana la tahu kau nak becakap ngan meja kan. Yela sibuk je hal orang . Suka hati mak bapak aku le nak datang awal ke lambat . Tak de kena mengena ngan kau kan ?" balas Feyra sinis baru duduk d tempat nya.
Hana merengus geram baru duduk semula.
" asal kau lambat dowh ?" soal Camelya.
" lewat bangun hehe " balas feyra sambil tersengih macam kerang busuk.
" Banyak la kau punya lewat bangun. " balas Isya sambil menggelangkan kepala nya.
SKIP REHAT
" hello guys ! " tegur satu suara garau. Vibesgirls menoleh ke arah suara tersebut. Syafieq. Firash dan the epic turut berada di situ.
" Waalaikumsalam." balas Feyra selamba. Firash dan the epic ketawa kan Syafieq.
Syafieq hanya tersengih.
"hehe... errr... Assalamualaikum " kata syafieq lagi.
" hah apa kau nak ? kita orang nak makan pun tak senang " soal Feyra dingin.
" alaa kita orang nak duduk sekali ngan korang bole tak ?" soal Nabil. Lalu mereka duduk di depan Vibesgirls.
" dah duduk dah pun." balas Dyra selamba. Mereka tersengih macam kerang busuk !
" hy sweetie, sihat ?" sapa Firash.
" mcam kau tengok la, sihat je. " balas Feyra selamba. Yang lain pandang mereka pelik. Yela Firash selamba badak nya panggil Feyra sweetie kot ! Kalau lelaki lain panggil nak kena hempuk oleh minah singa tu .
" korang kenal ke ?" sampuk Aryan . Panas hati nya tengok Feyra mesra ngan Firash . Cemburu ? Dia sendiri tak pasti .
" Kenal sangat' muak juga aku hadap mamat ni " balas feyra.
" muka yang kau kata muak ni la juga yang kau rindu sampai vc malam malam time aku tak de kat malaysia. " ujar Firash sinis. Yang lain terpinga pinga tak tau hubungan mereka. Kecuali syafieq.
Feyra tersengih sengih macam kerang busuk. " ala tu tak ye cakap la hm. Nak merajuk la cam ni. " rengek Feyra manja.
The epic dan Vibegirls melihat pengai Feyra tiba tiba berubah.
" naaa Feyra dah merajuk. Pandai pandai la kau pujuk. " kata Syafieq sambil menggelengkan kepala nya. Masak sangat ngan perangai mereka !
" Kau ni tak membantu langsung ! alololo my sweetie tak ye la majok. Tak kiut dah. Nanti aku belanja kau shopping lepas sekolah nak ?" pujuk Firash lagi.
Terus lebar senyuman Feyra. " janji tau ? " ujar feyra menghulurkan pinky promise ke arah Firash.
" ye janji. Sharp pukul 3.30 ye. Date time " balas Firash lalu membalas pinky promise Feyra.
" yeyy date time ! thank you sayang Riey ketat ketat muah ❤! " kata Feyra teruja.
" kena spen je baru nak sayang ke ?" soal Firash. Feyra tersengih.
" bro aku kau tak nak spen ? " soal Syafieq.
" ala kau tak paya la aku nak date time with my sweetie pie ni dah lama tak date ngan dia !" balas Firash.
Dalam mereka tak sedar, Aryan menggepal tumbuk nya menahan geram.
" korang ni ada apa apa ke ?" soal idham blur. Yang lain mengangkuk setuju ingin tahu.
" asal ? kalau kita orang ade pape pun tak de kena mengena ngan korang. " balas Feyra bersahaja. Mereka terus gerun melihat muka dingin Feyra.
.........
hai readers semua ! aye nak minta maaf sangat sangat sebab dah lama tak publish story ni. Sebenarnya wattpad aye buat hal so author terrrrpaksa delete and hari ni baru author download balik heheh 😂😂 aye sbenarnya dah lupa jalan cerita story ni sebab dah lama tak update hehe. Tak pe nanti aye baca balik story ni dari chapter 1. sekrang author tak janji nak publish story ni hari hari or kerap sebab author kena fokus exam pertengahan tahun ni tanggal 14 august - 18 august ni. so wish me goodluck 🥰❤
aye rasa kan cite ni makin lama makin merepek la 😂 apa' pun jan lupa vote n comment 😘 !
to be continue....
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...