aye terus skip pegi hujung minggu tau sebab idea aye macam tepu hehe ! keep reading guys.
Sekarang Feyra sedang menonton kartun SpongeBob SquarePants di television. Ish ish ish dah besar masi tengok kartun. Syafieq dan Shyzrieq pula berada di bilik game.
Tiba tiba bunyi loceng dari luar rumah kedengaran. Feyra bergegas membuka pintu setelah melihat siapa yang datang.
" hah sampai pun korang aku ingat tak nak datang hehe." kata feyra lalu menyuruh mereka masuk ke dalam.
" Parents kau tak da kat rumah ke ?" soal Camelya sambil mata nya meliar melihat villa milik Feyra. Perggh bapak cantik dowh!
" tak de parents aku kat Italy. Esok baru balik Malaysia. Lagi pun kalau dia orang stay Malaysia dia orang tak tinggal sini. Sebab ni rumah aku. Dia orang tinggal kat main house. Tapi esok dia orang kata nak tinggal kat rumah aku two weeks." balas Feyra panjang lebar. Mereka hanya meng'o'kan saja.
" pftt... kau tengok SpongeBob SquarePants ke ? HAHAHAHHAHA" soal isya sambil ketawa.
" errr heheh. Jangan la ketawa kan aku hm. Kalau macam ni aku tak nak cerita le. " rajuk Feyra.
" alololo tak ye la majok aku gurau je hehe. hahh cerita la cepat." pujuk isya.
" ehmm oke full name aku 'Tengku Aisy Shyazlieyfah Dhiafayra binti Tengku Carl Shyazlee Harith' and ---" belum sempat feyra habis kan percakapannya laju saja Dyra potong.
" bapak gile panjang nama kau ni weyh !" kata nya. Mulut nya, isya dan Camelya terlompong.
" ishh jangan la potong cakap aku." kata feyra.
" hehe oke oke sambung."
" emm and fasal di bilik disiplin tu pulak sebenarnya sekolah tu aku punya tu la nama sekolah tu ASD Highschool. Maksud ASD tu ialah nama aku. Tu la cikgu tanya aku and tak bantah. lagipun geng sotong tu bukan sekali je cari fasal ngan aku dah banyak kali dah. Cikgu pun tahu sebenarnya." jelas feyra.
" Asal kau tak bagi tahu kita orang dari awal ?" soal Camelya.
"erm aku nak simpan ni sebagai secret and tak de sape tahu kecuali guru guru kat sekolah tu and now korang." kata feyra.
" kau tak percaya kita orang ke ?" soal isya pulak.
" err bukan macam tu aku just tak ready nak bagi tau sape sape." balas feyra jujur.
Tiba tiba Syafieq dan Shyzrieq turun dari tangga sambil berlari and teriak.
" woiii bagi ps4 aku laa jangan la kacau." teriak Syafieq.
" bluekkk kejar le aku kalau dapat. HAHAHHA" kata Shyzrieq mengejek.
"Baby tengok achik ni dia ambil ps4 aku." adu Syafieq kepada feyra. Dia belum perasan kelibat Vibesgirl's yang lain turut berada di situ.
Vibesgirl's memandang mereka berdua pelik.
"woii asal korang berdua ni macam budak budak tau tak ?! tak malu ke orang tengok hah ?!" soal feyra.
Tiba tiba Syafieq dan Shyzrieq berhenti mengejut. Syafieq melihat ke arah feyra. Mata nya membuntang melihat ada Dyra, Camelya dan Isya turut berada kat situ.
"er hehehe korang buat apa kat sini ?" soal Syafieq kekok.
" saje nak lawat feyra tak sangka pulak ada kau kat sini." kata Camelya menahan tawa melihat muka terkejut Syafieq.
"ouh err aku naik dulu bye!" laju saja Syafieq masuk ke dalam lif. Malu la tu hehhs
Mereka semua ketawa terbahak bahak melihat reaksi Syafieq.
"err dik sape ni ? asal tak bagi tau achik kawan nak datang ?" soal Shyzrieq kepada Feyra setelah penat ketawa.
" ouh ni Camelya, isya, and dyra. Dia orang best friends adik kat sekolah. Sorry la tak bagi tau aku lupa hehe." balas feyra sambil memperkenalkan kawan kawannya.
" err hai senior Shyzrieq" sapa mereka ramah.
"pftt HAHAHA korang panggil je dia Shyzrieq atau rieq. Tak ye nak senior senior bagi ni." kata feyra sambil meletuskan ketawanya.
" haah tak ye la nak panggil aku senior ." sokong Shyzrieq.
" err okey"
" dik achik nak keluar lepak ngan kawan ni mungkin lepas dinner baru balik. Kau ngan Syafieq dinner kat luar la ye. ehh nahh kau bagi balik ps4 Syafieq ni nanti nangis pulak budak tu kalau ps4 kesayangannya hilang." kata Shyzrieq lalu keluar dari rumah.
" ha yela yela" balas Feyra acuh tak acuh.
"explain now ! asal Syafieq tinggal ngan kau." soal mereka bertiga.
" haish Syafieq cousin aku. Dia yang nak tinggal kat sini. Aku pun oke je la ada kawan aku study kalau malam. " balas Feyra.
" ouhhh. Kau tau tak mati mati kita orang fikir kau ngan Syafieq couple dulu tau." ujar dyra.
" aku couple ngan Syafieq ? pftt HAHHAHAHA lawak ape ni ?" kata Feyra meletuskan ketawanya.
Tiba tiba Syafieq turun kembali memakai pakaian jalan.
" ehh fieq kau nak gi mane lawa lawa ni ?" soal Feyra.
" nak keluar ngan The prince jap. Kau nak ikut ke ?" soal Syafieq.
" ehh nak nak ! Aku bawa geng aku sekali tau." kata Feyra teruja.
" hm cepat la siap." kata Syafieq lalu duduk di sofa single berdekatam mereka duduk.
" hahh okey. Geng aku naik dulu kejap. Bye!" kata Feyra lalu bergegas memasuki lif.
Setelah kelibat Feyra sudah tiada Vibesgirl's yang lain memandang Syafieq. Syafieq menganggat kening nya tanda 'asal ? tengok aku ?'
" kau memang rapat ngan feyra ke ?" soal isya.
" haah kita orang rapat dari kecil lagi. Tapi Feyra stay kat italy so kita orang jarang jumpa."
"ouhh. erm asal kau lari naik atas tadi lepas tengok kita orang and asal kau nampak cuak je ?" soal dyra pula tersenyum sumbing.
" arr err.. aku ---" belum sempat habis Syafieq balas Feyra tiba tiba muncul.
" dahh jom guys." kata Feyra ceria.
'arghh thanks god' desis hati Syafieq.
" thanks babe I love you three thousand" kata Syafieq kepada Feyra lalau memecut keluar dari rumah.
Feyra pndang Syafieq pelik baru dia pandang pulak Vibesgirl's yang ketawa. Kemudia dia bersuara.
"Asal ngan Syafieq tu ?" soalnya pelik.
" tak de pape" balas mereka lalu keluar dari rumah. Feyra blur. lalu menuju ke kereta Syafieq.
"Fieq aku tumpang kau ye. Aku malas nak drive hehe" kata Feyra sambil tersengih.
" hm yela" balas nya. Lalu kereta Syafieq memecut laju keluar dari kawasan perumahan Feyra dan menbelahi jalan raya. Begitu juga Vibesgirl's yang lain.
aloha 🍍! good morning 🥰😂 !
Rajin rajin la tekan simbol bintang (vote) tu supaya author semangat nak sambung cerita ni. 🥰
to be continue...
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...