fifteen 🦋

1.2K 79 4
                                    


Sedang Feyra syok makan tiba tiba ada suara langsuir menyapa telinga.

" haii baby.." kata langsuir tu gedik sambil merangkul tangan seorang lelaki.

" sapa baby kau hah ?!" jerkah lelaki tu  kuat menarik perhatian murid di cafeteria tersebut. Dia buat muka toya dan ingin melepaskan pautan tangan langsuir itu.

Aku lihat muka lelaki itu, yes aku kenal lelaki tu. Kenall sangat. He's new student kat kelas aku.

" alaa youu ni tak spoting le. ehmm btw, nama i Hana, kalau you nak manje sikit call me sayang. " kata hana. Yes langsuir tu ialah hana.

" tak de sape pun nak tau nama kau sapa minah sotong." kata Syafieq selamba. Aku menahan tawa dari meletus. Yes ! that's my boy ! eh ehh apa aku merepek ni.

" heyy you better shut up your mouth. I tak cakap dengan you pun ! " marah hana.

" do i care ?" balas Syafieq lagi sambil membuat roll eyes.

" ee meremang bulu kepet aku dengar suara kau yang macam langsuir nii. Tak ingin aku nak panggil kau sayang eww. better kau blah dari sini." balas Firash menyampah.

Hana berlalu dari situ sambil menghantakkan kaki nya tanda protes. Ramai murid menyaksikan drama tak seberapa mereka.

Aku pandang lelaki tersebut. Dia pun pandang aku balik. Aku buat thumbs up ke arah dia. Dia membalas dengan  senyum manis yang mampu mencair kan hati mana mana gadis yang melihatnya. Tapi tidak bagi aku hehe.

skip waktu balik

Sebaik saja Feyra dan syafieq sampai di rumah, mereka terus meluru masuk ke dalam rumah. Tiba tiba bunyi kereta parking di dalam garaj. Segera mereka berdua melihat ke luar rumah.

" MUMMY DADDY !!!!!" jerit Feyra sambil berlari ke arah parents nya dan memeluk mereka.

" Princess !! we miss you so much dear !" ucap Tengku Shyzlee dan Tengku Syafieyra. Mereka membalas pelukan satu satunya puteri mereka.

" ehmm" shyzrieq berdehem.

" kita orang masi ada kat sini tau, kalau ya pun nak buat sesi berjejak kasih pun agak agak laa. Masuk la dulu kita orang ni pun penat." kata Shyzrieq selamba. The prince yang lain mengangkuk setuju.

" elehh jealous tu cakap je la kan myy, dyyy" balas feyra.

" tak de makna nyeee kita orang yang first jumpa mummy and daddy kat air port kau ngan syafieq je tu ketinggalan muahhahahahaha." balas airil sambil ketawa jahat.

Naik muncung mulut Feyra. " alaaa mana aciii korang ambil mummy ngan daddy tak ajak kita orang pun. hm " kata Feyra sambil menyilangkan tangan nya di dada. Nak merajuk la tuu !!!

" aci kat india." balas izan. Tambah muncung mulut feyra di buat nya.

" ee dah dah la buat duckface tu buruk tau takk. Boleh dah buat gantung hanger ." balas mummy feyra.

" jom la masuk penat la berdiri kat luar ni, dah la panas plus penat." sambung tengku shyzlee.

Mereka semua berlalu masuk ke dalam rumah.

SKIP MAKAN MALAM

Semua d meja makan hanya senyap saja. Hanya kedengaran sudu dan garfu berlaga.

Tiba tiba Feyra bersuara memecah kan kesunyian melanda. Dia ni mana reti nak diam diam ada je nak d cakap nya.

"ehmm.." Feyra berdehem nak atur suara . Semua yamg ada di meja makan memandang feyra.

" eh asal semua pandang ni. Malu le terus tak jadi nak bersuara. Tau la Feyra cantik." katanya selamba sambil flip hair. Acah diva 🤢.

The prince membuat mimik muka hendak muntah. Parents nya hanya menggelengkan kepala saja.

" ee perasan je lebih. " kata Syhzrieq.

" jeles cakap. " kata feyra selamba.

" tak de masa nya nak jeles. "

" blahh ahh, hm mummy ngan daddy sampai bila duduk sini ?" soal Feyra. Malas nak bertekak ngan Achik nya.

" hmm ntahh laa two or three weeks maybe." balas daddy.

Feyra meng'o'kan saja. Kemudian suasana di meja makan kembali senyap.










sorry sebab pendek. Ayee kurang idea hehe.

to be continue....


ASD Highschool Where stories live. Discover now