rehatVibesgirl's bergerak ke cafeteria untuk membeli makanan. Selesai membeli makanan mereka duduk di meja khas untuk mereka.
" Feyra aku nak tanya kau something ni bole tak." soal isya tiba tiba.
" tanya je la ."
" apa hubungan kau ngan Syafieq ? aku nampak rapat semacam je " soalnya.
" apsal kau tanya ?" soal feyra balik.
" saja. " kata isya.
" kau suka dia ehh ?" teka Feyra.
" ehh tak laa aku tanya je kan sebab tadi dia protect kau time si sotong tu nak tampar kau. Syafieq tak pernah tau nak protect perempuan macam tadi. Selalu nya dia biar je ataupun dia suru stop." balas isya jujur.
" ouhh kitorang ----" belum sempat habis Feyra balas kepalanya tiba tiba basah kena fresh orange. Aku ulang FRESH ORANGE ! air manis !!!
Feyra pusing belakang melihat sapa yang kacau mood nya.
" ops ! sorry I sengaja " kata hana selamba. Perkataan sengaja tu ditekan. Lalu ahli The Wannababes ketawa sinis.
Feyra pandang mereka tajam lalu tangan nya naik menampar pipi nya kuat.
" ops ! sorry bitch sengaja " kata ku sinis lalu beredar dari situ selamba badak. Muka hana merah menahan marah plus malu di tampar depan orang ramai. Murid yang ada dalam Cafeteria tergamam termasuk The Epic dan Syafieq.
Dalam masa yang sama bunyi loceng tanda waktu rehat telah habis berbunyi.
" Semua masuk ke kelas masing masing !" jerit Aryan. Semua murid akur. Syafieq berjalan ke arah Vibesgirl's.
" Biar aku pegi tengok kawan korang. Korang masuk kelas je dulu. " mereka hanya mengangguk kan kepala.
Syafieq beredar ke bilik khas untuk Feyra sendiri yang hanya tau bilik hanya pengetua , Shyzrieq, Feyra dan dirinya sendiri.
Syafieq menunggu di luar bilik tersebut. Beberapa minit kemudian Feyra keluar dengan hanya mengenakan baju casual.
" are you okey baby ? " soal Syafieq risau.
" I'm okey don't worry okey ?" balas Feyra.
" okey kau nak masuk kelas tak ?" soal Syafieq.
" err cikgu ada meeting kan ? so tak nak laa aku nak naik kelas ambil beg and balik rehat. Nanti aku minta permission ummi. Nak join tak ?" soal feyra.
" Okey aku on !" balas Syafieq teruja.
" okey jom ambik beg dulu. " Syafieq angkuk lalu mereka bergerak ke kelas beriringan.
Masuk saja kelas semua murid memandang ke arah kami berdua. Kami hanya buat tak tau je.
" Apsal tengok tengok teringin nak makan kasut aku ke apa ?" jerka Syafieq.
Semuanya menggeleng lalu buat kerja masing masing. The Wannababes pula tengok Feyra tak puas hati.
Feyra dan Syafieq ke tempat duduk mereka lalu kemas barang mereka.
" aku gerak lu kalau cikgu tanya cakap je aku ngan Syafieq ada hal urgent cikgu tau la tu . Aku dah bagi tau pengetua juga. " kata Feyra kepada Vibesgirl's. Mereka mengangguk kan kepala.
Baru saja aku dan Syafieq nak keluar kelas satu suara sumbang menyampuk.
" woi korang berdua nak ponteng ke ?!" soal Aryan.
" kau nak sibuk apasal ?! pengetua pun tak marah kau pulak nak sibuk hal kita orang. Kau kalau tak tau pape senyap je la." kata Feyra lalu keluar kelas.
" aku gerak dulu bro. Bye " kata Syafieq lalu beredar.
The epic tergamam. Aryan melihat pemergian mereka tak puas hati. Cemburu ? dia pun tak tahu perasaan sendiri .
villa feyra
feyra POV
Aku dan Syafieq berada di ruang tamu utama di bawah sambil menonton Drama korea yang bertajuk 'Goblin'.
Sedang ralit kami menonton filem tiba tiba bunyi enjin motor berbunyi masuk dalam garaj kereta. Seorang lelaki masuk ke dalam rumah tersebut.
" assalamualaikum" sapa nya.
" waalaikumsalam " jawab ku sama Syafieq hampir serentak.
" aii awal nye korang balik. Korang skip ke ?" soal Shyzrieq.
Yes. Lelaki tu ialah achik aku. Tengku Shyzrieq Hakimie. Dia baru balik dari sekolah mungkin. yela dia kan form 6.
" haah malas la nak stay sekolah lama lama. Dah la ada langsuir terlepas asik asik nak cari gaduh je kerja. Tak tau ape je yang dia tak puas hati. Tau la baby ni cantik. Lagi pun cikgu kan ada meeting." jawab ku panjang lebar. Sempat lagi puji diri sendiri. hshshs.
" ele kau tu dik menyempat lagi puji diri. Haa kau Fieq pkp pun join skip. ish ish. Macam mana korang dua bole lepas gate ?" soal achik lagi.
" ouh kita orang cakap la sama pcik guard tu ada urgent. Nak pegi hospital kita orang cakap minah ni sakit. ala tipu sunat. ummi tau juga kita orang balik. " balas Syafieq pulak. Mata nya ralit melihat televition.
" ouhh korang dah makan ke ? mana bik mary ? korang berdua je ke dalam rumah ?" soal Shyzrieq lagi bertubi tubi.
Haihh banyak tanya la kau ni achik. Macam mak nenek je.
" kita orang belum makan lagi. Achik nak belanje kami makan ke ? jom laa baby dah lapar ni. bik mary pegi pasar beli barang dapur. Haah kita orang berdua je dari tadi dalam ni." balas ku.
" hahh tunggu apa lagi pergi la besiap kita makan luar sekali shopping. Kau Fieq nak join ke ? kalau nak pegi besiap juga ada kan baju kau kat atas banyak ." kata Shyzrieq.
" yeyyy achik belanje !" kata ku dan Syafieq teruja. Macam budak kecil ! Achik hanya menggeleng kan kepalanya.
Pantas kami bertiga masuk ke dalam lif. Punat nombor 3 aku tekan. Sampai di tingkat tiga kami masuk ke bilik masing'.
Dalam rumah ni memang aku ada buat bilik khas untuk Syafieq sorang saja. Tula dia baju dia ada sekali di sini.
Villa aku ada 4 tingkat. Di bawah ada dapur, ruang tamu utama, bilik air utama, tandas utama, bilik tetamu 1, bilik tetamu 2 dan bilik maid. Tingkat dua ada ruang rehat, bilik tetamu 3, bilik tetamu 4, bilik Along, bilik Angah, ruang tamu kecil, bilik movie. Tingkat tiga ada Bilik aku, bilik achik, bilik Syafieq, bilik cousins yang lain, bilik mummy n daddy (klau dia orng stay villa feyra), bilik study, dan bilik game. Tingkat empat pula tingkat yang paling luas hanya ada bilik gym dan bilik music. Setiap bilik mesti ada bilik air dan tandas. Dan tidak lupa juga ada aircond.
Bilik Along dan Angah paling jarang di guna sebab mereka menetap di italy. Sekali sekala saja balik malaysia.
Selepas beberapa minit bersiap kami bertiga turun ke bawah. Kami hanya menaiki satu kereta saja. Iaitu kereta bmw i8 berwarna hitam milikku.
Aku duduk di seat belakang. Syafieq duduk di sebelah seat memandu. Dan achik pula duduk di tempat memandu sebab aku suru dia yang drive muahaha. Dia hanya akur. Nasib badan guna kereta aku .
Kereta yang di pandu oleh Shyzrieq meluncur membelahi jalan raya yang sesak itu. Suasana di dalam kereta hanya senyap. Hanya kedengaran bunyi radio . Aku hanya termenung keluar tingkap. Syafieq pula sibuk bermain sama iPhone 8+ miliknya. Shyzrieq fokus pada pemanduannya
end POV
to be continue......
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...