twelve 🦋

1.3K 83 4
                                    

Setelah sampai di mall mereka berlima menuju ke arah Starbucks. Dari jauh sudah boleh kelihatan empat orang jejaka melambai ke arah mereka.

Sampai sahaja di tempat jejaka jejaka tersebut, Vibesgirl's dan Syafieq terus duduk.

" sorry late, tadi aku tunggu princess sorang ni besiap." kata Syafieq memandang Feyra yang duduk di sebelahnya berhadapan dengan Airil. Feyra hanya tersengih macam kerang busuk. Ehh kerang wangi hshs.

" err dia orang ni sape ?" soal Alex sambil memandang ke arah Camelya, isya dan dyra.

'Alhamdulillah ade juga yang sedar kehadiran kita orang ' desis hati mereka.

" ouh, ni camelya, isya dan dyra. dia orang ni kawan kita orang classmate plus bestie Feyra. Tadi dia orang datang rumah so, kita orang bawa la dia orang sekali. Tak kan nak suruh dia orang balik. hehe" jawab feyra sambil tunjuk ke arah kawan kawan nya.

Mereka semua hanya meng'o'kan saja.

" dia orang ni cousins aku. Yang hujung sekali ni Izmeer, yang tanya soalan tadi pula Alex, yang hensome duduk depan aku ni Airil and last Izan. Dia orang ni Geng Syafieq and abng aku The prince korang tau kan ?" terang Feyra. Vibesgirl's mengangkuk kan kepala mereka.

Gila tak kenal mamat mamat hot ni. Airil pula suda kembang semangkuk kena puji hensem oleh Feyra. Yela sape je tak bangga kena puji kan. Lagipun Feyra ni memang jarang puji orang.

" eh baby, achik kau mane ?" soal Izmeer apabila perasan tiada kehadiran Shyzrieq.

"ouh achik kata dia nak lepak ngan kawan dia. Lepas dinner baru balik so aku ngan Syafieq terpaksa makan luar." terang Feyra.

"ouhh, ehh japp Fieq kau tinggal kat villa feyra ke ?" soal Izan terkejut.

" haah" jawab Syafieq sepatah.

" alaa mana aci aku pun nak tinggal ngan baby !" kata Airil pula. Mulut nya muncung sedepa.

" ehh dik buruk la kau buat muka macam tu !" kutuk Alex selamba. Airil tersengih.

" aci kat india." kata Feyra selamba.

" alaa baby aku nak tidur rumah baby bole tak ? Mana bole Syafieq je bole kita orang tak hm" kata Izan.

"hmm yela kalau korang semua nak tidur sana tidur jela. Tapi kan bukan korang budak asrama ke ?" soal Feyra.

" alaa tu kan sekolah Grandpa, bole je tak ye masuk asrama. Pandai pandai la kita orang bagi alasan nanti hehe." balas Izan.

" hm mane mane jela. Tapi esok mummy and daddy balik Malaysia. Dia orang tak stay kat main house. Dia oeang nak stay rumah aku." balas Feyra.

" esok sape ambil mummy and daddy kat airport?" soal Alex.

" Ntah pak mat kot." balas Feyra. Mereka hanya meng'o'kan saja.

" err guys tu bukan nya The epic ke ?" isya bersuara sambil tangannya menunding ke arah The epic.

" hah mane ?!" soal Feyra terkejut.

" tuu sane kat pintu masuk." kata dyra pula.

" weyh weyh dia orang datang kat sini." kata camelya terkejut.

" shit! bala bala" carut Feyra.

The prince kecuali Syafieq pandang Vibesgirl's pelik. asal kalau dia orang datang ?

" Guys please jangan bagi tau mamat mamat kerek tu kita cousin ye ?" kata Feyra berharap. Belum sempat mereka semua tanya The epic sudah sampai di tempat mereka duduk.

" hy guys !" sapa the epic.

" ehh hai"

" korang buat apa kat sini ?" soal Nabil.

"Kita orang main masak masak ni tak nampak ke ?" balas Feyra. Mereka semua menahan tawa.

" err boleh kita orang join korang ?" soal Aryan. Mata nya dari tadi tajam melihat ke arah Feyra dan Syafieq yang duduk bersebelahan.

"tak bole"

"bole"

Serentak Mereka menjawab. Korang tau la kan sape yang cakap tak boleh tu. Semua mata memandang Feyra. Feyra buat muka 'asal pandang pandang kaki nak ?' semua terus menggeleng.

The epic terus duduk semeja dengan Vibesgirl's dan The prince. Vibesgirls hanya diam.

" macam mana korang semua ni bole kenal siap hang out sesama lagi?" soal Hakim.

" ouh kita orang ni sebenarnya----- auch !!" belum sempat izan memghabiskan ayat nya feyra terus pijak kaki nya kuat dari bawa meja.

" eh Izan kau oke tak ni " soal Feyra acah risau.

" eh okee sangat tadii ada semut beessaaarrrr gigit kaki aku." balas izan.

"hah korang sebenarnya ape ?" soal Idham tak sabar.

"ouh err kita orang childhood friend " kata Izan. The epic hanya meng'o'kan saja.

"kita tengok wayang nak tak ?" soal Izmeer semangat.

"nak! jom" balas mereka semua serentak. Lalu mereka semua jalan beriringan ke cinema.

skip habis nonton movie

Mereka semua keluar dari cinema dan terus ke Secret Recipes.

" Baby lepas ni teman Ril masuk kedai jual barangan sukan tau." Airil bersuara.

" okey, tadi Baby ingat memang nak ajak Ril pegi masuk kedai sukan tadi lepas makan, tapi Ril dah ajak Baby. Ril yang belanja ye heheh " balas Feyra. The epic pandang mereka dua dengan pandangan ' what ?!! baby? Ril? dia orang ni ada ape ape ke ?'

Airil memang rapat dengan Feyra selepas Syafieq. Ril tu nama manja dia ngan Feyra. Hanya Feyra , ummi dan walid saja yang panggil dia dengan gelaran 'Ril'.

" anything for my lovely princess" kata Airil lalu membuat wink dan flying kiss ke arah Feyra.

Feyra balas wink Airil lalu pura pura tangkap flying kiss Airil lalu letak kat hati nya. The Prince and Vibesgirl's membuat reaksi mahu muntah. Feyra dan Airil hanya tersengih macam kerang busuk.

" hmm panas pulak duduk kat sini." tiba tiba Aryan bersuara. Baju nya dia kibas kibas kan. The epic yang lain menyimpan senyum. Jealous la tu hshshs.

Feyra dan Airil buat dunno. Tiba tiba Feyra berdiri. Semua memandang dia pelik.

" err Ril kita kau dah habis makan kan ? kita gerak sekarang la." kata feyra. Airil hanya mengangkuk lalu berdiri.

" kita orang gerak lu ye. Bye." kata mereka lalu keluar dari Secret Recipe. Aryan hanya memerhati mereka. Dia mengeluh kasar.

Semasa dalam perjalanan ke kedai barangan sukan, Feyra tak henti henti nak membebel.

" aishh asal la kita bole terserempak ngan mamat mamat kerek tu. Rimas tau tak ! Annoying !" kata nya.

" Nasib Ril ajak pegi beli barang sukan, kalau tak hm terpaksa la hadap dia orang aish merosakkan hujung minggu betul !"

" asal baby tak suka dia orang. And asal kena rahsiakan pasal hubungan kita semua ?" soal Airil.

" Baby tak suka la kalau orang tau tu sebenarnya sekolah baby nanti baby buat salah dia orang pandang serong kat baby kata 'mentang mentang tu sekola dia suka suki je nak buat masalah' lagi pun dia orang tu annoying gila nak mampuih " terang Feyra. Airil hanya meng'o'kan saja.






to be continue....

ASD Highschool Where stories live. Discover now