Rehat
Semua murid berpusu pusu keluar menuju ke cafeteria untuk rehat. Termasuk feyra and the geng.
Sampai saja di cafe Camelya bersuara. "Feyra ngn Dyra korang pergi la dulu cari tempat duduk biar aku ngn Isya beli kan korang makanan."
" aku okey je. aku nak makan sandwich ngan air milo. nahh duit." balas feyra sambil menghulur kan duit sebanyak rm 10 dari dompet nya.
" okey. kau Dyra nak apa ?" tnya isya.
" aku nak macam biasa spaghetti carbonara and orange juice" balas Dyra pula sambil menghulur kan rm 50 ke arah isya.
Isya dan Camelya hanya mengangguk kepala lalu beredar dari situ.
Setelah beberapa minit, Camelya dan Isya datang membawa dulang makanan.
" nahh korang punya makanan makan la." kata isya dan Camelya.
" thanks "
Mereka membaca doa kemudian terus melahap makanan mereka.
" guys apa kata kita buat nama group nak tak ?" soal Feyra memecah kesunyian.
" kita orang oke je tapi nak nama apa ?" soal Camelya.
" ermm apa kata vibesgirl's ? oke tak ?" balas Feyra.
" okey !" balas mereka teruja.
Feyra hanya tersenyum suka. Tiba tiba Syafieq datang ke meja tempat mereka berkumpul.
" ermm. Seronok sembang nampak ?" kata Syafieq.
Vibesgirl's memandang Syafieq tajam.
" aduii kau ni selalu kacau kitorang. Tak de kerja lain ke ?!" kata isya geram.
" alaa lek ahhh aku datang nak jumpa Feyra je. Ada benda nak bagi tau " balas Syafieq.
" hahh apa benda yang kau nak cakap ni aku nak makan pun tak senang. " balas feyra acuh tak acuh.
" pengetua suru kau join kita orang meeting pengawas selepas rehat nanti di meeting room. " balas Syafieq.
" WHAT !! " teriak feyra terkejut. Semua murid yang ada di cafeteria memandang nya pelik. Dia buat dunno je.
" oitt tak paya la jerit semua orang pandang kita la !" kata Syafieq tegas.
" hehehe sorry laa aku just terkejut. Kenapa pengetua suru aku join korang meeting aku bukan pengawas pun " balas feyra sambil tersengih.
" mana la aku tau. Datang je la itu arahan pengetua so ikut je la" balas Syafieq baru beredar dari situ.
" tak pe la nanti kita semua sama sama pergi meeting room yee. Cepat la makan" kata Camelya.
Selepas habis makan Vibesgirl's terus saja menuju ke meeting room yang berada di blok G.
Meeting room
FEYRA POV
Satu persatu murid masuk ke dalam meeting room. Murid yang terakhir masuk terus menutup pintu. Kami mengambil tempat di paling hadapan. Ramai murid memerhati aku pelik. Aku hanya buat muka dingin je. Begitu juga Camelya, Dyra dan Isya.
"Baik la semua dah ada kan ?" Tanya Cikgu Rizal a.k.a Cikgu disiplin sekola. Aku kenal pun sebab ummi dah bawa jumpa semua guru' tadi hehe.
Semua murid mengangguk tanda 'ya'.
"Baik la tujuan cikgu nak adakan meeting ni untuk mengisi kekosongan carta organisasi pengawas. Cikgu nak melantik KP, PKP dan AJKT pengawas. Sebenarnya , pengetua kita sudah melantik pelajar yang layak.Tapi hari ni baru pengetua nak beritahu gerangan tersebut. Baik la saya jemput puan pengetua untuk membagi tag dan blazer bagi pengawas yang memegang jawatan tertinggi." kata Cikgu Rizal.
Ramai murid berbisik. Antara yang aku dapat tangkap
' confirm KP kita senior Aryan kan. Tapi PKP sape la agak nya.'
' jangan ja geng the Wannababe's sudah. Habis hancur sekola sebab dia orang.'
Banyak lagi la murid yang berbisik.
"Korang bole senyap tak ? Macam korang ni macam ada kat pasar malam je. Bising." Tengku Maria bersuara.
Automatic meeting room menjadi senyap. Macam baru lepas tengok hantu lalu.
" Kan bagus kalau senyap macam ni" Kata Tengku Maria.
" Baik la KP kita di jemput Tengku Aryan Mikaeil dan PKP kita Tengku Syafieq Hairul. Bagi AJKT PENGAWAS , Tengku Idham Shah, Tengku Nabil Fitry, Tengku Harrash Hakim, Tengku Camelya Atirah , Tengku Adyrah Azzarah dan Tengku Khairina Batrisyah and last Tengku Shyzlieyfah Dhiafayra . Di jemput datang ke hadapan." Kata Tengku Maria.
Kami semua menuju ke hadapan. Aku pandang ummi dengan pandangan 'ummi apsal feyra jadi pengawas ?! feyra tak nak'. Tapi ummi hanya buat dunno.
Tiba tiba Hana mengangkat tangannya.
"yes ? why hana?" tanya Tengku Maria.
"Pengetua apsal minah tu jadi AJKT pengawas dia kan budak baru. " bengkang hana sambil jeling aku.
'eyy kalau aku cucuk mata nye ni dok jeling jeling aku. Nampak sangat dengki '
"Why ? sekrang ni sapa yang pengetua awak ke atau saya ?!" tanya Tengku Maria tegas.
Hana terdiam kemudian dia duduk sambil mendengus geram. Sempat dia jeling aku. Dia fikir aku takut le tu hshhs.
"Okey keputusan ni muktamad ye. No excuse." Kata Tengku Maria tegas.
"any questions ?"
Semua murid menggeleng
" Okey. Dismiss. Feyra awak tunggu sekejap. Saya nak cakap something."
" baik, puan " balas ku.
Semua murid keluar dari meeting room. Tak betah nak berlama kat situ. Hanya tinggal aku dan ummi saja di situ. Setelah memastikan semua murid keluar aku mula bersuara.
" Ape ni ummi ! Feyra tak nak la jadi pengawas ni ! apsal ummi tak bagi tahu Feyra jadi pengawas lepas tu tiba' jadi AJKT PENGAWAS tak suka la!" bentak ku.
" oke sebenarnya, Syafieq yang suru ummi lantik kamu jadi pengawas ni. So, kamu bebel la kat dia jangan ngan ummi hehe. " balas ummi lalu beredar.
" ishh! tak guna kau Syafieq !" desis ku lalu menuju ke kelas.
Sampai saja di kelas aku terus ke meja Syafieq. Cikgu tiada di dalam kelas sebab semua guru ada meeting.
" Syafieq aku nak cakap something ngan kau" kata ku.
" cakap je la " balas Syafieq.
" Perché hai detto al pubblico di nominarmi un supervisore ?! Sai che non voglio essere un supervisore! " ( kenapa kau suruh ummi lantik aku jadi pengawas ?! Kau tahu kan aku tak nak jadi pengawas !) jerkah ku bengang.
Sengaja aku cakap dalam bahasa Italy supaya tak da orang faham. Classmate ku pandang aku pelik. Yela sudah la cakap bahasa asing lepastu masuk saja kelas terus jerkah Syafieq.
" relex la dulu. In effetti, chiedo al pubblico di nominarti un supervisore per il tuo bene. Temo che verrai vittima di bullismo. Sono preoccupato per te perché ti amo come cugino. Gli studenti qui non possono essere considerati affidabili. hehe. Sorry ye ? promise I won't make again." ( Sebenarnya, aku suruh ummi lantik kau jadi pengawas untuk kebaikan kau juga. Aku buat ni sebab aku sayangkan kau sebagai cousin aku. Aku takut nanti ada murid buli kau. Pelajar disini bukannya bole di percaya pun.) kata Syafieq sambil tersengih macam kerang busuk.
" what the--" tak sempat aku habis kan ayat ku ada malaun memotong.
" ehhh jangan nak mencarut kat sini. Korang ni cakap apa sebenarnya dari tadi aku tak faham la. " kata Nabil si diva. Yes malaun tu ialah Nabil.
" ish sibuk jela kau ni. Ini hal aku dan Syafieq so jangan nak sibuk dah la chau lu. " kata ku lalu duduk di tempat ku semula. Semua pandang aku dan Syafieq blur.
END POV
to be continue....
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...