Lepas saja solat subuh Feyra terus bersiap untuk ke sekolah. Setelah siap dia mengambil beg nya yang ada di meja belajarnya serta memakai stoking dan turun ke bawah untuk sarapan." good morning mummy " sapa feyra kepada Tengku Shafieyra yang sedang meletakkan nasi goreng yang baru saja masak di atas meja makan.
" morning baby " balas Tengku Shafieyra dengan senyuman.
" Daddy mana mummy ? " soal Feyra.
" ouh daddy kamu awal pagi lagi dah pegi sekolah kamu ada benda dia nak urus katanya. " Tengku Shafieyra membalas pertanyaan puterinya.
" eh yang lain mana ? " soal Tengku Shafieyra lagi.
" ntah kat atas kot tengah bersiap. " balas feyra lalu menyendok nasi goreng masakan ibunya ke dalam pinggan.
" hai good morning mummy, lil princess " sapa achik serta cousinnya yang lain.
" morning " balas Tengku Shafieyra dan Feyra serentak.
" eh Firash mana ? " soal mummy nya.
" kat atas lagi tengah susun buku. Semalam tak sempat nak susun sebab dia nnton movie tak ingat dunia last last tak sempat nak susun buku dah tetidur. " balas Airil. Mummy hanya mengangkukkan kepalanya.
Beberapa minit kemudian Firash turun.
" morning sorry late hehe " sapa Firash.
" nuhh sokeyy, cepat la makan nanti lambat pula nak ke sekola " tegur mummy nya.
Firash lekas duduk dan sarapan. Mereka semua hanya senyap menikmati sarapan pagi. Tiba tiba Feyra bersuara.
" Riey, aku ikut kau pegi sekola eh malas nak drive " katanya.
" okeyy kita pegi sekali ngan Shafieq dia pun malas nak drive katanya." balas Firash. Feyra hanya mengangkukkan kepalanya tanda setuju.
" aku dah habis makan aku tunggu kat ruang tamu eh " kata feyra berdiri lalu menyalam tangan mummy nya dan berlalu pergi. Setelah kelibat Feyra hilang Izan bersuara.
" dia tak marahkan kita ke fasal semalam nampak elok je tu ?" soalnya
" ntah la. bagus la kalau dia tak marah " balas Izmeer.
" marah fasal ape ni ? " soal Tengku Shafieyra pelik.
" tak de pape semalam just Feyra merajuk ngan kita orng " balas Achik.
" Shafieq kau dah habis kan ? jom gerak. Okey la kita orng pegi sekolah dulu bye " kata Firash lalu berlalu pergi bersama Shafieq selepas menyalam tangan Tengku Shafieyra.
" dah ?" soal Feyra yang berada di ruang tamu.
" dah jomla gerak "
" okeyy "
Skip di sekolah
Sampai saja di sekolah Firash terus parking keretanya di kawasan VIP. Mereka bertiga terus keluar dari kereta tersebut.
' wehh tu bukannya newbie ke ? asal dia pegi sekola sama Feyra ngan Shafieq ?' pelajar A
' ntah la, aku pun tak tau ' pelajar B
' kalau Shafieq tu okey la lagi sebab dia orang kan sama sama laki aku faham laa, ni pulak Feyra perghh dia tu memang semua lelaki nak di sapu rata ' pelajar C
Banyak lagi bisikan bisikan 'syaitan' di awal pagi. Kalau ye pun nak mengumpat tak ye la cakap depan depan. Fikir orang tak de hati ke apa ?
" korang ni memang dah banyak sangat ke pahala tu ? pagi pagi dah mengumpat . Memang tak tenteram eh hidup korang kalau tak mengumpat. Ingat pahala tu dah cukup untuk masuk syurga ? silap' esok lusa korang mati kesian tak sempat nak minta maaf " sindir Firash pedas.
Haa ambik kau sape suruh umpat adik kesayangannya depan depan. Kan dah kena sound. Dah la mood Feyra tak baik hari ni. Dia orang pulak pagi pagi dah umpat dia depan depan. hm.
Pelajar pelajar tersebut terus terdiam.
" dah korang buat apa lagi kat situ ?! Pergi masuk kelas sekarng sebelum aku seret korang ke bilik disiplin !!" jerkah Shafieq. Perghhh garang bhaii PKP ni.
Semua murid di situ bergesa gesa pergi dari situ. Tau juga tak nak kena heret pegi bilik disiplin HAHAHA.
Mereka bertiga terus belalu pergi ke kelas. Lebih kurang ada beberapa minit lagi waktu PdP akan berlangsung.
Sampai saja di kelas Feyra terus duduk di tempat nya. Kepalanya di letakkan di atas meja. Lantas Camelya yang berada di sebelahnya menegurnya.
" kau okey tak ni ? " soalnya prihatin.
" aku okey just pening sikit " balas Feyra.
" kau nak aku bawa pegi bilik rawatan tak ? " soalnya lagi.
" tak pe la aku okeyy " balasnya.
Tiba tiba Dyra dan Isya memusing ke belakang.
" wehh tadi kau pegi sekolah ngan Firash tu ke ? " soal Dyra.
" haah. ngan Shafieq sekali. " balas Feyra. Kepalanya masi di letakkan atas meja.
Mereka hanya meng'o'kan saja malas nak tanya lebih dengan kondisi Feyra yang tak baik. Mereka terus pusing kembali ke tempat duduk mereka apabila cikgu subject pertama masuk ke kalas. Sesi PdP berjalan seperti biasa.
Sepanjang pembelajaran, Feyra kelihatan tidak fokus akibat sakit kepala.
" Feyra awak okey tak ni ? asal cikgu nampak kamu macam tak fokus je tadi . Kamu sakit ke ? " soal Cikgu Wati risau. Dia merupakan guru subject Bahasa Melayu.
" saya okey je cikgu. Tak perlu risau " balas Feyra sambil tersenyum lemah.
" okey kalau awak tak okey bagi tahu saja. Awak bole pegi berehat kat bilik rawatan.
" okey cikgu " balasnya.
TBC ...
jangan lupa vote n comment tau ✨❤❤❤
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...