eight 🦋

1.3K 81 4
                                    


Setelah beberapa minit memandu akhirnya mereka tiba di hadapan mall. Masuk saja mereka di dalam mall banyak mata yang perhatikan mereka.

Biasalah instafamous kot jalan sama sama. Yang perempuan sudah teriak tergedik gedik macam sotong. Eww menyampah. Pantang sangat nampak lelaki handsome.

Mereka bertiga jalan tidak peduli dengan orang sekeliling. Mereka menuju ke sebuah restaurant yang agak mewah.

Masuk saja di restaurant tersebut, mereka bertiga ambil tempat duduk di kawasan yang agak tersorok sedikit.

" nak order ape ? " soal waiter perempuan sambil tersenyum manis ke arah Shyzrieq dan Syafieq. Acah acah ayu . Woii fake woii !!

" give me Nidi di rondine tagliatelle. Drink i want ice chocolate caramel latte. I want red velvet cheese cake too." balas feyra.

" spaghtti carbonara and iced lemon tea." kata Syafieq pila ringkas.

" i want lamb chops, iced coffee latte and mashroom soup. thats all" kata Shyzrieq pula.

Waiter tadi ralit menulis di atas kertas makanan yang kami order. Sesudah itu dia terus beredar dari situ.

Keadaan di meja tersebut hanya senyap. Masing masing buat hal sendiri. Syafieq dan Shyzrieq fokus kepada telefon masing masing. Manakala feyra pula termenung melihat diluar kawasan restaurant.

Tiba tiba Shyzrieq memecah kan ke sunyian antara mereka.

" adik, next week mummy and daddy nak balik sini. Dia orang kata nak stay kat villa kau." kata nya. Matanya melihat ke arah feyra.

" aik ? asal tak duduk kat main villa je ?" kata feyra pelik.

" ntah " balas Shyzrieq sepatah.

" fieq kau stay villa aku ke nanti ?"

" haah. Malas aku nak drive balik. hehe" balas nya sambil tersengih.

" mane mane je laa. Esok aku pegi skola ngan kau la kalau cam tu." kata feyra lagi. Syafieq hanya mengangguk.

Tiba tiba datang pelayan perempuan tadi sambil membawa makanan yang kami order tadi.

" here your food. Enjoy !" kata nya ramah lalu beredar dari situ.

Mereka terus makan dengan senyap. Hanya dengar bunyi sudu dan garfu berlaga sesama sendiri.

Selepas makan mereka jalan jalan keliling mall tersebut.

" achik kita tengok wayang nak tak ?" soal feyra.

" on je. korang tengok movie ape ?" balas nya.

" kita tengok movie 'aku tahu kapan kamu mati' nak tak ?" kata Syafieq pula teruja.

" okey !"

Mereka berjalan beriringan ke Cinema. Feyra di tengah tengah Syafieq dan Shyzrieq berada di sebelah kiri dan kanan nya. Macam bodyguard pun ada.

Sampai saja di Cinema Shyzrieq pergi membeli tickets manakala Feyra dan Syafieq pergi membeli minuman and popcorn.

Semasa membeli popcorn, tiba tiba ada seseorang menegur mereka dari belakng.

" feyra ? Syafieq?" soal nya.

Mereka berdua pusing ke belakang. Melihat gerangan yang menegur mereka terus feyra buat mimik muka menyampah lalu buat roll eyes.

" ehh The epic !" kata Syafieq terkejut. acting je tu. Acah je mamat ni. yes. yang tegur mereka tu ialah mamat mamat kerek plus poyo tu the epic.

" apa korang berdua buat kat sini ?" soal Hakim.

" kita orang tengah masak ni tak nampak ke ?" soal feyra sinis.

" err.." tekelu hakim di buat nya. tu la sape suruh tanya soalan bonus tu lagi. suda jelas jelas mereka di Cinema confirm la nak tengok wayang.

" korang berdua je ke ?" soal Aryan curiga. entah kenapa macam panas je hati nya tengok dia orang berdua ni selalu je bekepit di mana mana je bersama.

Belum sempat Syafieq nak balas Feyra laju memotong " not your business " balas feyra. Sambil jeling mereka tajam. ishh sibuk je !

" k la chou lu bye " kata feyra lalu menarik tangan Syafieq beredar dari situ.

The epic hanya menghantar pemergian mereka melalui ekor mata.

" something fishy between the two of them, right? korang tak perasan ke ?" kata Nabil tiba tiba bersuara.

" ye aku pun perasan jugak. dia orang tu rapat sangat macam dah kenal lama." kata idham pula.

" kan. di mana mana je asik bersama. berkepit je terus. Macam dia orang ada a special relationship like a couple?" kata hakim lagi.

" ish dah la korang ni biar la dia orang berdua tu malas nak fikir jom la balik " kata Aryan tiba tiba lalu beredar dari situ.

Mereka pandang sesama sendiri lalu mengangkat bahu masing masing lalu mengikut langkah leader mereka.

syafieq and feyra situation

Setelah jauh dari the epic feyra terus melepaskan pegangan tangan nya dari Syafieq.

" why? kau macam tak suka je ngan dia orang ?" soal Syafieq.

" nothing " balas feyra sepatah.

" sure ?"

Feyra hanya mengangguk kan kepala nya sambil tersenyum nipis. Tiba tiba Shyzrieq muncul .

" jom masuk filem dah nak mula " kata nya. Lalu mereka bertiga masuk ke dalam panggung.

Skip

Selepas beberapa jam di dalam panggung, mereka pergi main bowling, ice skating dan beli barang sedikit.

Tepat pukul 9 malam mereka sampai
di rumah.

" pergh !! lama gila kita shopping." kata Shyzrieq.

" haah penat gilaaa nasib tak de homework kalau ada hm tak aku buat biar la kena denda muahhaha" kata Feyra selamba. Syafieq dan Shyzrieq hanya menggeleng kan kepala mereka .

" dah pergi masuk bilik masing masing mandi solat Isyak lepas tu tidur. Tak ye ngada ngada tidur lambat. Sape bangun lambat esok achik simbah dia pakai air sejuk !" kata Shyzrieq.

" aip aip captain! " kata Syafieq dan feyra serentak. Baru mereka ketawa dan masuk bilik masing masing.










to be continue.....

ASD Highschool Where stories live. Discover now