thirteen 🦋

1.2K 86 11
                                    

ASD Highschool

Dua buah kereta sport memasuki perkarangan sekolah tersebut. Semua murid melihat ke arah kereta tersebut. Kerera tersebut terus parking di kawasan VVIP.

Turun saja Feyra dan Syafieq dari kereta semua murid berbisik bisik.

' ehh dia la tu kan yang tak cukup sorang semua dia nak ambil'

' haah dia la tu ishh muka je cantik tapi tamak lelaki.'

' iye tengok la tu si Syafieq pun dia nak ambil juga.'

Syafieq yang dengar bisikan tersebut terus bersuara.

" dah tak reti nak naik kelas ke ?" kata Syafieq.

" haish pagi pagi dah nak kumpul dosa. Dah banyak sangat ke pahala tu ?" ujar Feyra pulak sinis. 'Bisik pun tak serupa berbisik. Sampai aku pun bole dngar. Dah la umpat aku. ' desis hati Feyra.

Pelajar tersebut terkecoh kecoh naik ke kelas. Ha ambik kau, sape suruh pagi pagi mengumpat !

Feyra dan Syafieq jalan beriringin menuju ke kelas. Sampai saja di kelas semua mata memerhati mereka. Mereka terus duduk di tempat masing masing.

" weyh kau dah tengok rumors sekolah tak hari ni ? " soal isya kepada Feyra.

Feyra hanya menggelengkan kepala nya. Kemudian bersuara " asal ?" soal nya.

" kau tau tak kau viral sebab ada video kau keluar berdua ngan Airil kemarin. Satu sekolah kecoh hal ni. Dia orang kata kau tak cukup satu lelaki." terang dyra.

" lah biar la dia orang nak kata ape. Tak salah pun aku nak keluar ngan dia kan. " kata Feyra tenang.

" kau tak takut ke. Dah la Airil tu hotstuff semua orang kenal dia." kata Camelya pulak.

" aku tak kesah pun. Dah la aku nak buat nota sains ni." balas Feyra lalu membuat nota sains nya.

Beberapa minit kemudian , cikgu Farisha masuk ke dalam kelas.

" Assalamualaikum dan Selamat sejahtera cikgu" kata Hisyam selaku ketua kelas.

" Waalaikumsalam baik la semua boleh duduk." balas nya.

Semua murid terus duduk. Semua memandang cikgu pelik. Yela sekarang bukannya masa dia kot.

" baik la kamu semua tak paya la buat muka macam tu buruk tau tak ? hari ni Cikgu Addmath korang tak hadir so cikgu yang relief." kata nya.

Semua murid bersorak suka. Gila tak suka dah la Addmath tu bole pecah kepala berfikir kalau tak faham. haha okeoke kidding.

" okey hari ni kamu semua ada murid baru. Kamu bole masuk sekarang." kata cikgu.

Seorang murid lelaki masuk ke dalam kelas tersebut. Semua pelajar perempuan kecuali Feyra tergedik gedik macam sotong. Pantang nampak lelaki hensome !

Feyra tak peduli dengan murid baru tersebut. Dari murid tu masuk kelas lagi dia tak pandang. Dia hanya meletakkan kepala nya atas meja. Malas nak ambil tahu !

" okey kenal kan diri kamu" arah Cikgu Farisha.

" Ehm." dia berdehem seketika. Nak atur suara.

" Assalamualaikum." ujar nya.

' asal suara ni macam familiar. Ouh no tak kan laa ---' Feyra terus mengangkat muka nya. Mata nya membuntang luas. Dia melihat ke arah Syafieq, begitu juga dengan dia.

" Nama aku Tengku Firash. Any questions? " ujar nya.

" single or taken ?"

" nak jadi girlfriend you bole tak?"

" asal hensome sangat ?"

Naa ni la bila perempuan gedik bersuara.

" Single or taken bukan urusan korang. Aku tak suka perempuan gedik jadi girlfriend aku. And aku tak la hensem sangat btw thanks semua ciptaan Allah hensem ngan cantik tak de yang buruk." kata Firash. Semua murid terdiam.

" Baik la awak boleh duduk kat sebelah Syafieq. Syafieq angkat tangan. " arah Cikgu Farisha. Syafieq mengangkat tangan nya.

" Semua murid boleh buat kerja masing masing tapi jangan bising." kata nya lagi.

Firash terus duduk di sebelah Syafieq. Dia senyum ke arah Syafieq. Syafieq terus jentik kepala nya. The epic duduk semeja dengan mereka terkejut.

" auch sakit la bangang !" adu Firash. Syafieq hanya buat tak tau lalu bersuara.

" Bila kau balik ? Asal tak gi tau ?" soal Syafieq.

" hehehe aku sampai kemarin. Saje tak nak bagi tau nak bagi surprise." ujar Firash sambil tersengih.

" banyak la kau punya surprise ! bukan kau balik hari ni ke ?" soal Syafieq.

" flight aku awal" balasnya.

" ermmm !! korang dah lama kenal ke ?" Nabil menyampuk.

" ha'ah " balas mereka berdua serentak.

The epic hanya meng'o'kan saja. fuhh nasib dia orang tak banyak tanya.

Vibesgirl's pov

" weyh bapak hensen dowh budak baru tu " kata Camelya.

" haah laa dah la muka macam mix " sokong dyra dan isya.

" Feyra ? kau okey tak ?" soal isya

Feyra mengangkuk kan kepala nya tanda okey.

" hah ? aku okey je." laju feyra balas.

" yeke asal lepas tengok budak baru tu kau terus lain ada ape ape ke ?" soal Dyra pula.

" nothing " balas Feyra sepatah.

Mereka bertiga hanya mengangkukkan kepala mereka, lalu buat kerja masing masing.








jeng















jengg













jengggg

hello guys 🥰💘 ! i'm kambekkkk hehe. long time no see. Sorry tau sbb aye dah lma tak update ASDH ni atas sebab' tertentu.😓🙏  Lagi pun story ni kurang sambutan so aye pun macam hmmmmm... Yang silent readers tu rjin' la vote ye hehe 😘

jangan lupa vote and comments !

untuk next chapter mesti dapat :

10 votes 😘
10 comments 💘



to be continue....

ASD Highschool Where stories live. Discover now