KRINGGBunyi loceng menandakan waktu rehat. Semua pelajar berpusu pusu ke cafeteria. Vibesgirl's bejalan beriringan ke arah cafeteria.
Semasa dalam perlajanan, ramai murid perempuan bercakap pasal murid baru di sekolah mereka.
' weyhh aku dengar ada murid baru batch kite.' kata pelajar A
' haah dia masuk kelas 5 gold 1.' balas pelajar B.
' betul kee ? boy or girl ?' soal pelajar A lagi.
' boy. hensem gile nak matii ' balas pelajar B gedik.
' wahhh bole le kite nak masuk line.' mereka buat gaya gedik mereka.
' huhh, abang aku tak hadap la betina gedik macam korang' desis hati Feyra lalu mencebik.
Sampai saja di cafeteria, mereka terus membeli makanan dan duduk di meja pling hujung.
.....
Firash POV
Bunyi saja loceng tanda waktu rehat aku terus keluar dari kelas bersama Syafieq. Aku melihat ke arah Feyra, dia sudah berjalan dahulu.
Dalam perjalanan ke Cafeteria, ramai murid perempuan melihat ke arah kami sambil tersenyum gediksss. Aku ignore saja mereka. Buat tak tahu muahahhaa.
Sampai di depan cafeteria, tiba tiba minah tepung and the geng datang ke arah kami.
" haii baby.." kata Hana gedik sambil merangkul tanganku.
" sapa baby kau hah ?!" jerkah ku kuat menarik perhatian murid di cafeteria tersebut. Aku buat muka toya dan ingin melepaskan pautan tangannya.
" alaa youu ni tak spoting le. ehmm btw, nama i Hana, kalau you nak manje sikit call me sayang. " kata hana lagi.
" tak de sape pun nak tau nama kau sapa minah sotong." kata Syafieq selamba.
" heyy you better shut up your mouth. I tak cakap dengan you pun ! " marah hana.
" do i care ?" balas Syafieq lagi sambil membuat roll eyes.
" ee meremang bulu kepet aku dengar suara kau yang macam langsuir nii. Tak ingin aku nak panggil kau sayang eww. better kau blah dari sini." balas ku menyampah.
Hana berlalu dari situ sambil menghantakkan kaki nya tanda protes. Ramai murid menyaksikan drama tak seberapa kami. Tapi aku buat bodo je.
Tiba tiba mata ku melihat ke arah seorang gadis. Dia tersenyum sambil membuat thumbs up 👍🏼. Aku membalas senyumannya sambil tersengih.
" weyh, kau asal tersenyum senyum, tersengih sengih sesorang ni. Dah kene sampuk oleh minah langsuir tadi tu ke ?" Soal Syafieq sambil memandangku pelik.
" Aku senyum ngan my girlfriend " kata Firash selamba.
" woww sejak bile dah pandai bercinta cintun ni ? Baru first day sekolah dah sangkut ke ? sape la murid malang tu hm " soal Syafieq sinis.
Aku hanya buat tak dengar lalu pergi membeli beli makanan dan terus duduk di meja kosong. Syafieq hanya membontoti ku saja.
end POV
hy readers , long time no see. first of all, I'm so sorry because lama tak update ASD HIGH ni and sorry this chap to short 😔 aye kekurangan idea otak macam nak meletup je 🤯🤯 ! tapi aye usaha juga buat chap ni hehe !
jangan lupa :
vote 👍🏼❤️
comments 🥰to be continue........
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...