Sedang rancak mereka berbual tiba tiba mereka di tegur oleh seseorang." ehhh Vivi bila kau datang ? tak tau pulak kau balik Malaysia " soal Firash yang sedang menurun tangga hairan.
" ehh Firash ! baru je aku sampai " balas Vivi lalu tersenyum manis.
" sape tu bro ? cantik gila " soal Shafieq. Haaa datang dah perangai miang dia ahahhaha 😂😂
" tu Vivi, best friend Feyra kat italy dulu. Tak paya laa nak menggatal, dia tak layan lelaki yang gatal. " balas Firash selamba. Shafieq menjeling Firash tajam. Fuhh tak guna punya cousin bukan nya nak mensaport
" hai aku Shafieq " Shafieq menegur sambil tersenyum setelah sampai di ruang tamu tempat Feyra and the gang duduk.
" aku Nabil "
" haa aku Idham "
" aku pulak Hakim "
" Aryan " kata Aryan pendek.
" hai, Aku Vivi. " balas Vivi pendek sambil tersenyum manis sampai cair Shafieq di buatnya. Lalu mereka semua bersembang sama sama.
Beberapa minit kemudian, mummy Feyra turun dari tangga.
" eh Vivi, baru sampai ke " soal Tengku Shafieyra.
" ha'ah aunty baru je " balas Vivi lalu berdiri menyalam mummy feyra.
" haa korang semua stay kat sini berapa lama ? " soal Tengku Shafieyra.
" seminggu " balas mereka semua serentak kecuali Vivi hanya mendiamkan diri .
" haa bagus la, aunty nak ke dapur masak makanan tengah hari dulu eh ? korang sembang sembang la ye " kata Tengku Shafieyra.
" ehh mummy, kita orang nak tolong sekali bole ? " soal Feyra.
" haa boleh boleh " balas Tengku Shafieyra. Lalu mereka semua menuju ke arah dapur untuk memasak.
Setelah sejam di dapur akhirnya siap juga makan tengah hari.
" haa pegila panggil lelaki semua tu makan. " arah Tengku Shafieyra. Feyra akur lalu menuju ke ruang tamu untuk panggil mereka makan.
" korang, makanan dah siap, jom makan " panggil Feyra lalu mereka semua membontoti nya ke dapur.
Mereka semua duduk lalu menjamah makanan.
" mmm sedapnyee pandai aunty masak. " puji Nabil sambil makan ikan patin masak tempoyak.
" lahh sedap ke ? sebenarnya bukan aunty yang masak perawan lima orang ni yang masak aunty tolong tengok je heheh " balas Tengku Shafieyra.
" laa yeke ? pandai jugak korang masak eh ? " kata Hakim.
" mesti la tengok orang la " kata Isya lalu mereka semua ketawa. apa yang lucu pun tak tau la.
Tiba tiba mereka mendengar suara orang menjerit. " Baby !!!! i'm come back ! "
Mereka semua terkejut. Shafieq tersedak nasi, Nabil pulak terkentut . Lantas Aryan memberikan segelas air oren kepada Shafieq kerana dia duduk di sebelahnya. Shafieq meneguk air oren rakus.
" e bapak Nabil pengotor dowhh " kata Hakim.
" hehehe sorry sorry aku tekejut tadi " kata Nabil lalu tersengih malu. Lalu tiba muncul The Prince. Airil menggosok kepala nya kerana baru habis kena ketuk oleh Alex. Sape suru jerit tadi. Dah la tak reti bagi salam.
" yow ! hai korang miss me ? " sapa Izan selamba.
" banyak la kau punya miss me miss me . korang tak reti nak bagi salam ke apa ? adab mana adab ? kalau kita orang mati tercekik tadi macam mana ?!!" marah Shafieq.
" hehehe sorry sorry, assalamualaikum ! Airil ni haa exited sangat nak jumpa feyra sampai terjerit jerit main terjah je pintu tu nasib tak roboh rumah ni dia menjerit " kata Izan lagi.
" alaaa aku risau laa dengar baby sakit hm " kata Airil membela diri.
" dah dah laa haa korang duduk la makan sekali " sampuk Tengku Syafieyra . Kalau dia orang bedebat, sampai esok pun tak de habisnya. Lalu mereka semua duduk dan makan sama sama.
Selepas makan tadi mereka semua berkumpul di swiming pool belakang rumah.
" macam bepakat je semua nak datang hari ni en ? " kata Feyra.
" haah la, ehh awek dari mana ni ? tak perasan pulak tadi waktu makan tadi " soal Izmeer yang baru perasan kehadiran Vivi.
" ehh haah laaa " kata The Prince yang lain.
" huhh, baru nak perasan dari tadi kot aku kat sini " kata Vivi. Mereka semua tersengih sengih.
" ni Vivi best friend Feyra waktu kat italy dulu. " tutur Firash. Mereka meng'o'kan saja.
" ha aku Izmeer, ni Izan, yang terpekik waktu kat dapur tadi ni Airil, yang ketuk kepala Airil tadi tu abng dia Alex. Kita orang semua ni cousins Feyra. " kata Izmeer panjang lebar.
" ouh, aku Vivi Carina, just call me Vivi. " balas Vivi mesra.
" ouh ya, Vi kau ambil cuti ke ? setahu aku kat sana belum cuti lagi. " tanya Feyra.
" haah " jawab Vivi ringkas.
" berapa lama kau kat sini ? " soal Feyra.
" amboi soalan macam tak suka je aku datang . " kata Vivi. Saja nak mengusik sahabat nya itu. Lama dah tak mngusik dia.
" tak la aku suka lagi kalau kau kat sini lama lama. Tinggal sini terus pun lagi aku suka. " ujar Feyra.
" haaa siyess ni ? kalau macam tu aku nak sekolah sekali ngan kau la . Bosan la kat italy tak de kau . " kata Vivi exited.
" bole je, nanti kau daftar je la masuk sekola tu . Tapi kau kena la bagi tahu parents kau dulu. Sekali minta kebenaran nak pindah sekolah. " balas Feyra
" yeayyy !!! tak pe sebenarnya awal awal lagi aku dah minta kebenaran and my parents was agree !! Aku dah urus semua apa yang patut hehe. Tu la aku datang sini " terang Vivi.
" okey good ! " balas Feyra sambil tersenyum lebar.
TBC.....
hy readers !!! i'm cmebck !!! ada yang rndu aye tak 🥺? hehe. ke korng rindu story ni je ? 😔😂 sorry tau sebab lama tak update story ni. Maafkan patik hehehe. actually aye tk update sebab tkde internet huhu. ni pun aye bru je on wttpad 😔 . nanti insha allah aye akan rjin' updte story ni ye ! tapi jn lupa vote n comment supaya aye lebih smangat nak update ! mwhhh ❤❤❤❤❤❤
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...