" Menyampah do aku kat mana je jumpa mamat mamat kerek semua tu haih " keluh Feyra kepada rakan rakannya. Sekarang ni semua murid di suruh bekumpul di padang kerana ingin memilih murid yang menjadi wakil athlete dari rumah sukan masing masing.
" I feel you do, kau okey la baru tak sampai setahun nak hadap perangai kerek dia orang tu, kitaorang ni dah bertahun tahun nak masuk 5 tahun dah nak hadap dia orang semua tu. " giliran Lya pulak mengeluh . Isya dan Dyra bersetuju dengan kata kata Lya sebentar tadi.
" Apalah nasib kita semua ni asyik menghadap dorang je. Kat kelas kena hadap siap duduk sekumpulan lagi latihan rumah sukan pun kena hadap haih. " kata Isya lemah.
" korang tu okey la aku ngan Feyra ni kena hadap lagi mamat dua ekor tu kat rumah. Nasib yang sekor tu perangai elok sikit. Yang sorang lagi tu pulak macam orang teputus sel otak je " kata Vivi merujuk kepada Shafieq dan Firash. Isya, Lya dan Dyra memandang Vivi dan Feyra simpati.
" Haa ! borak apa tu ? tengah mengumpat kitaorang ke ?" sergah seseorang dari belakang. Terkejut Feyra dan kawan kawan nya apabila di sergah tiba tiba.
" haih kau ni tak reti nak bagi salam ke hah ? adab mana adab ? islam kan ? tak belajar agama ? " ha kau habis kena sindir dengan hakak Dyra.
" hehe sorry sorry. Assalamualaikum semua. " kata Nabil sambil tersengih sengih macam kerang busuk. Rakan rakannya yang lain hanya mentertawakannya.
Haa yang sergah Feyra dan kawan kawan nya ialah The Epic tak lupa jugak Shafieq dan Firash turut berada di situ. Ha bagus la tu baru je cakap pasal dia orang. Panjang umur pendek akal. hehe
" Waalaikumsalam haa korang nak apa ni tak de kerja ke hah ? suka sangat mengganggu ketenteraman kitaorang. Rimas tau tak ?" kata Lya kasar.
" eleh kitaorang tegur je kot. tu pun nak marah " balas Idham. Lantas Lya menjeling Idham tajam. Idham buat derk ja.
" kita orang sebenarnya nak bagitahu yang sekarang ni masa untuk pemilihan athlete rumah sukan masing masing bukannya membawang kat sini " kata Hakim selamaba.
" kitaorang tau la sibuk je nak tegur orang " balas Dyra. Lantas dia bersama rakan rakannya berdiri meninggalkan para jejaka idaman ASD HIGHSCHOOL di situ. Mereka semua rercegang apabila di palau begitu saja. #mohonbersabar
.....
Bagi rumah sukan Dato'Bahaman, Feyra merupakan wakil balapan 200m dan 4x200m dan tidak lupa juga dengan acara memanah dan menembak bagi perempuan. Vivi pula wakil balapan lari pecut 100m dan 4x400m. Isya pula wakil bagi acara lompat jauh, lompat tinggi dan lontar lembing. Aryan pula wakil balapan 4x400m, 200m, menembak dan memanah. Firash juga merupan wakil memanah dari rumah sukan Dato'Bahaman bersama Feyra dan Aryan. Itu kerana sejak di itali,mereka berdua sudah di latih cara memanah dengan tepat. Shafieq pula mngikuti lari 4x200m dan lompat jauh. Hakim pula wakil balapan lari pecut 100m dan lompat tinggi.
Bagi rumah sukan Mat Kilau pula, Lya pula wakil memanah dan menembak bagi perempuan sahaja. Lagipun dia tidak terlalu minat untuk mengikuti acara balapan kerana kata nya menyusahkan dan memenatkan mengikut banyak acara, cukup la memanah dan menembak sahaja. Manakala Dyra pulak terlebih overexcited nak masuk acara balapan, jadi dia mewakili lari pecut 100m, lari 200m dan 4x200m. Kalau boleh, semua acara balapan dia nak ikut, tapi guru penasihat mereka tidak izin kan kata nya nanti kaki nya injury pulak kalau ikut semua acara, yela penat kot lari terus. Idham pula wakil memanah dan lari balapan 4x400m. Nabil pula wakil menembak, balapan lari pecut 100m, dan lari 200m.
TBC....
i'm so sorry to those people yang sebelum sebelum ni yang ada comments tpi author tak reply sebab kekadang wattpad ni takde masuk noti pun yang comments tu lpastu nnti dh lama baru author perasan ada pulak yang terpalau comment dia and yang silent reader's tu tolong la rajin' vote ye supaya author semangat nak update for next chapter. Kalau tanak pun sokey author tanak paksa jugak. Korang dh baca cite merepek tah pape ni pun author dh bahagia hihi.♡˖꒰ᵕ༚ᵕ⑅꒱
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...