one 🦋

2.2K 121 6
                                    


"Tengku Aisy Shyzlieyfah Dhiafayra !!" pekik Tengku Shafieyrah di depan katil puteri bongsunya yang sedang dibuai mimpi.

" ish apa mummy ni tepekik pagi' buta ni tak elok tau nanti tak seri dah muka." kata Feyra dalam keadaan mamai.

" Betuah punya anak dara sorang ni bangun la !! sekarang ni bukan pagi buta tau tak ?! dah nak pukul 10 dah ni tapi Feyra tak bngun lagi !" kata Tengku Shafieyrah lagi.

" ouh yeke hehehe sorry mummy . Tadi feyra mimpi prince charming sebab tu tak perasan dah nak pukul 10 hehehe." kata Feyra buat muka tak bersalah.

" Dah pergi mandi cepat. Lepas tu turun bawah sarapan. " kata Tengku Shafieyrah.

"okey mummy." kata Feyra kemudian masuk ke dalam bilik air.

selepas 30 minutes di dalam bilik air Feyra terus ke walk in closet nya. Dia hanya menggunakan t-shirt lengan pendek berwarna putih dan seluar Adidas. Rambutnya diikat messy bun.

"Good morning mummy daddy." sapa Feyra ceria. Hari ni weekend so mummy and daddy feyra tak pegi kerja lagi pun diaorng kan owner syarikat tu. So diaorng akan suruh orang kepercayaan untuk jaga syarikat.

" Good morning too Baby." balas mummy dan daddy Feyra.

Feyra terus ke dapur dan nikmati sarapan pagi nya.

"Feyra lepas breakfast terus pegi library daddy tau. Daddy nak cakap something ngan kamu." kata Tengku Shyzlee sambil memandang surat khabar di tangan nya.

" daddy nak cakap apa ? macam urgent je smpai nak jumpa kat library ." kata feyra. Mulut nya penuh dengan roti.

" Betuah punya budak kalau nak cakap tu habis kan dulu makanan dalam mulut tu. Kalau mak mertua tengok lari terus tak nak buat menantu. Kesian prince charming lari." tegur Tengku Shafieyrah.

" hehe sorry. " kata Feyra buat muka tak bersalah.

Selepas saja breakfast Feyra menuju ke tinggat 3 mengguna kan lif. Sampai seja dia trus ke library untuk bertemu parents nya.

"Kenapa daddy nak jumpa Baby ?" tnya Feyra. Tengku Shafieyrah juga turun berada di situ. (Nama panggilan manja feyra ngan daddy nya 'Baby' ye readers)

"Baby masi ingat tak sekolah yg berada di malaysia birthday present princess yang daddy bagi masa umur kamu 13 tahun ?" tanya Tengku Shyzlee.

Sewaktu hari lahir Feyra yang ke-13 tahun Tengku Shyzlee menghadiahkan Feyra sebuah sekolah elit untuk dia tapi mak cik dia yang tolong jagakan sekolah tu. Nama sekolah tu adalah ASD HIGHSCHOOL yang berasal dari nama nya iaitu 'Aisy Shyzlieyfah Dhiafayra'.

" urmm.. mesti la Baby ingat . Kenapa daddy tnya ?" kata feyra curiga. Tiba tiba je daddy nya tanya pasal sekola nya tu. Yang dia tau selama ni mak cik dia a.k.a adik kepada daddy nya yang jaga sekola tu.

" hm sebenarnya daddy nak suruh Baby sekolah kat sana and ambil SPM dalam masa yang sama bole tolong ummi kamu urus kan sekola tu. " kata daddy straight.

" what ?!! means daddy nak suruh Feyra balik Malaysia sesorang la ni ?" kata Feyra hendak menangis.

" Bukan niat daddy nak Baby tinggal sana seorang kat sana tapi Baby tak kesian ke ngan ummi urus kan sekolah princess tu. " kata Tengku Shyzlee ingin memujuk.

" Daddy dah tak sayangkan Baby ke ? kenapa daddy nak suruh Baby tinggal seorang bejauh dari mummy ngan daddy. Baby tak bole laa. Baby dah selesa tinggal kat italy ni. Lagipun Baby tak nak ambil alih sekolah tu nanti . Kan daddy juga tahu yang Baby tengah urus A'C medical." luah Feyra.

"takk bukan tu maksud daddy cuma-" kata Tengku Shyzlee di potong oleh Feyra.

"Baby tak kenal orang la kat sana Baby takut. Lagipun Baby tak biasa Baby bukan lahir kat Malaysia pun Baby kan lahir kat Chicago hehe. "

"Jangan la takut kat sana kan ada cousins kesayangan feyra ? daddy yakin dia orng bole jaga feyra." pujuk Tengku Shyzlee.

"hm yela tapi ada syarat. "

"ape dia ?" soal Tengku Shyzlee. Amboii anak dia ni main syarat' lagi.

"Baby nak -"

🖤🖤🖤🖤

Selepas saja solat Zohor Feyra terus minta izin keluar jalan² . Tapi satu saja tempat yang dia ingin sangat pergi. Iaitu tanah perkuburan orang islam

Sampai saja dia terus ke kearah kubur yang ingin d tujunya. Dia terus membersihkan kubur tersebut. Selesai saja dia trus sedekahkan al fatihah dan membaca Yassin.

"Assalamualaikum Ray, Ayra datang ni" kata Feyra menahan sebak.

"Ray sihat tak ? Ayra nak bagitau something ni. Esok Ayra nak flight pergi Malaysia, jadi nanti Ayra akan jarang lawat Ray dah sorry tau. Daddy suruh Ayra sekolah kat sana. Nanti kalau Ayra free Ayra akan datang sini lawat Ray ye ?" mata Feyra sudah kabur dek kerana air mata.

"Ayra rindu sangat ngan Ray. Tunggu Ayra kat sana tau. Ayra sayang Ray sangat²." Air mata yang di tahan akhir nya mengalir juga. Sungguh dia rindu dengan lelaki bernama TENGKU RAYYAN HAIQAL

"Okey Ray, dah nak petang ni Ayra balik dulu tau. Assalamualaikum." kata Ayra kemudian dia berlalu meninggal kan kawasan tanah perkuburan itu.

Kereta Ferrari milik gadis itu meluncur laju membelahi jalan raya. Sampai sahaja di rumah dia terus mandi dan solat Asar. Sudah itu dia merebahkan badan nya di atas katil ingin tidur.

pagi

Hari ni merupakan flight Feyra ke Malaysia. Habis saja sarapan mereka terus ke Leonardo da Vinci airport italy.

"bye Baby take care ! kalau free jangan lupa call mummy or daddy tau ! kalau ada masalah cerita je kat kitorang. Kami sentiasa ada untuk princess mummy sorang ni ." pesan Tengku Shafieyrah sambil mengucup ubun² puteri bongsunya.

" okey mummy daddy byee !" balas Feyra.

Feyra terus bergerak ke arah pesawat persendirian nya iaitu A'C airlines

hy guy's ! oke tak story ni ? sorry pendek ! please support ielaa ye. Jangn lupa tekan tanda bintang tau (vote) 🤭❤ kalau ada typo comments je. ielaa tak marah pun hehe. ielaa tak makan orng juga . okeoke gurau. babai !

TBC

ASD Highschool Where stories live. Discover now