Bunyi alarm di telefon Feyra mengejutkan dia dari tidur lenanya. Perlahan lahan dia membuka mata nya dan melihat ke arah jam telefonnya.7.55 a.m
" omaiigoshhh!!! tinggal 35 minit lagi masuk sekola !! arghh aku dah lambat !!" pekik feyra pagi pagi.
Dia terus bergegas masuk ke dalam bilik air dan mandi. Nasin baik hari ni dia 'cuti' kalau tak hm confirm lambat datang sekolah. Nak solat subuh lagi.
Setelah 10 minit dalam bilik air dia terus bersiap nak pergi sekolah. Feyra menggalas kan beg adidas warna hitamnya lalu turun ke bawah. Dia sarapan sekejap. Feyra sempat makan creal saja lalu bergerak ke sekolah menaiki kereta Ferrari kesayangan miliknya.
Feyra sampai ke sekolah pukul 8.35 am. Dia merungus geram sebab pagar sudah tertutup lepas tu yang jaga pagar tu bukan Syafieq. Guess what ? mamat kerek plus poyo and geng nya yang jaga pagar. Yes The Epic.
" well well look sape yang datang lambat. Our new student plus ajkt pengawas. Tak malu ke kau ni balik' datang lambat. Dah la budak baru pengawas pula tu. Sebagai pegawas sepatutnya bagi contoh yang baik. Datang awal ke sekolah. Bukannya datang lambat." kata Aryan sinis.
Feyra buat roll eyes. Menyampah tau tak !
" heyy !! for your information, aku tak hamak la nak jawatan apa semua ni ! pengetua yang nak aku jadi pengawas. Aku tak tau pun dia pilih aku ! aku tak macam korang la tergila gila kan jawatan semua tu. Dasar mamat kerek, poyo, playboy !" balas feyra balik.
" ehh suka suki je kau kata kita orang macam tu ! " balas idham bengang.
" dah la new student biadap pulak tu ! " balas Nabil pula.
" Kau ni minah datang lambat membebel macam mak nenek sakit telinga tau tak ?!" ujar hakim pula.
" ehh leader korang yang cari fasal tu apsal ? tak paya sibuk hal orang la dah la aku nak masuk tepi tepi " kata Feyra selamba. Lalu ingin beredar. Tak sampai lima langkah ada seseorang memanggil la dari belakng.
" hoii minah tulis nama kau la dah la lambat suka suki masuk dalam sekola buat macam sekola tok nek kau je !" jerkah Aryan.
" memang la bukan sekola tok nek aku tapi ni sekolah aku suka hati la " gumam Feyra perlahan.
Feyra tidak peduli nama nya di panggil terus berlalu dari situ lalu masuk ke dalam kelasnya.
Sampai saja di dalam kelas semua murid pandang dia. Nasib belum ada guru yang masuk.
" Apa pandang pandang ?!" jerkah feyra tiba tiba. Semua murid gerun menggeleng perlahan lalu buat kerja masing masing.
Dia terus duduk di tempat nya. Mata nya dan Syafieq bertembung. Dia jeling Syafieq tajam sebab tak jaga pagar.
" asal lambat ?" soal Camelya.
" lambat bangun." balas Feyra sambil tersengih.
Camelya hanya menggeleng kan kepalanya melihat perangai feyra.
Tiba tiba meja feyra di ketuk kuat oleh seseorang. Feyra mengangkat kepala nya melihat sapa yang menggangunya.
" ape kau nak hah sotong ?" soal Feyra selamba. Muka hana memerah tahan marah plus malu sebab di panggil sotong. Murid di dalam kelas menahan ketawa.
" tak guna kau ! aku nak warning kau stay away form The Epic. They belong to us." jerkah Hana.
" tu je ke ? okey aku tak hamak la juga nak ngan mamat poyo semua tu. " balas Feyra lagi.
" kau tunggu la apa nasib kau nanti kau tak kenal lagi aku siapa. Parents aku share paling besar dalam sekolah ni. Bila bila je aku bole halau kau dari sekola ni la tak guna ?!" kata Hana. oke sebenarnya dia teriak macam langsuir.
" ouh kau fikir aku takut ? heyy bitch kau dengar sini ehh aku tak kesah la kau nak buat apa sekali pun kau nak suru bapak kau buang aku dari sekolah ni ? okeyy kita tengok sapa yang kena buang sekola dulu aku atau kau " kata feyra sambil tergelak sinis.
Tangan Hana sudah naik ingin menampar muka Feyra. Tapi ada satu tangan menghalang.
" don't dare you to touch her with your fucking dirty hand !" jerkah Syafieq. yes, yang halang tu Tengku Syafieq Hairul.
Aku tersenyum sinis. Semua murid di dalam kelas tu tergamam.
" lepas la gila kau tau tak sakit ?!!" jerkah hana balik sambil menarik narik tangan nya dari genggaman Syafieq. Syafieq lepaskan tangan Hana kasar.
" better kau duduk tempat kau semula sebelum tangan aku naik kat muka hodoh kau tu pula. Tak pepasal jerebu satu malaysia. " kata Feyra.
Hana merengus geram lalu duduk di tempatnya. The Wannababes yang lain menenangkan leader dia orang yang macam mau meletup sudah tu.
The epic juga duduk di tempat mereka. Semasa mereka di depan pintu mereka sudah melihat drama tak berbayar tu. Terkejut juga mereka lihat Syafieq tolong Feyra tadi.
Beberapa minit kemudian cikgu subject kimia masuk dan sesi penbelajaran berlangsung seperti biasa.
to be continue...
YOU ARE READING
ASD Highschool
Random-Shyzlieyfah Dhiafayra- seorang gadis yang terpaksa pindah ke malaysia dan bersekolah di ASD Highschool sekolah elit yang berperstasi sangat tinggi. Hanya orang yang tertentu sahaja yang boleh bersekolah di sekolah itu. Private school la katakan. Pe...