eightteen 🦋

1.1K 68 8
                                    

Feyra POV

Sedang aku leka bermain telefon tiba tiba Nabil bersuara selepas keluar dari bermain bowling

" Kita pegi tengok wayang jom ! " ajak Nabil exited.

" jom ! " balas Firash, Idham dan Hakim serentak.

'amboi suka suki je dia orng ni si firash ni pun satu ikut je apa beruk beruk tu kata' desis hatiku. Aku hanya diam malas nak bersuara.

" em Aryan ngan baby on tak ? " soal Firash tiba tiba sambil memandangku dan Aryan.

" aku ok je " balas Aryan . Terus semua memandang ku. Aku memandang mereka semua kembali.

" emm yela " balas ku acuh tak acuh.

Sebenarnya aku malas nak ikut dia orng. Tapi di sebab kan kembar aku tu gatal sangat nak ikut dia orang aku pun terpaksa la juga ikut. Kalau aku tak ikut nanti tak pepasal tak de orang nak hantar balik sebab aku pegi mall ni pun naik kereta dia.

Terus kami semua ke cinema untuk membeli ticket. Sepanjang perjalanan, aku hairan sebab dari tadi mamat beku tu hanya diam dari kat tempat main bowling lagi. Aku malas nak ambil peduli terus berjalan di sebelah Firash.

Sampai saja di cinema Idham dan Hakim pegi beli ticket. Nabil dan Firash pula pegi beli popcorn dan minuman.

And yess aku di tinggal kan dengan mamat kerek tu . Tak guna 😌 Aku hanya mendiamkan diri. Tiba tiba dia bersuara

" kau ada apa apa hubungan special ngan firash ke ? " soal nya.

' ee sibik je la mamat ni ' desis ku.

" kenapa kau nak tau ?" soal ku.

" saja, kenapa tak bole ke ? " balas nya.

Baru saja aku nak balas tiba tiba datang geng nya yang lain dan Firash muncul.

' good timing hehe ' desis ku.

Kami semua terus masuk ke dalam panggung. And guess what ? hm aku duduk SEBELAH MAMAT KEREK PLUS POYO TU !! Dah la dia orng lilih movie horor 🤬🤬

Sepanjang dalam panggung aku teriam tiap kali muncul scene seram. Habis keluar carutan dalam mulut ku.

" tak guna Idham ngan Hakim. korang tunggu la nanti " kata ku menahan geram.

END POV

Aryan hanya menahan senyum melihat gelagat Feyra.

' rupa rupanya takut juga dia tengok movie horor ni yee hhahaha ' desis hati Aryan.

Tiba tiba Aryan merasa lengan nya kena peluk. Dia melihat ke arah Feyra yang sedang ketakutan sambil memeluk tangan nya.

Sempat juga dia mendengar Feyra berkata " tak guna Idham dan Hakim. Korang tunggu la nanti " Aryan hanya membiarkan tangan nya kena peluk.

Beberapa minit kemudian suara Feyra tidak kedengaran lagi. Aryan memandang ke sebelahnya.

" lahh tidur rupanye patutla dah senyap " kata Aryan. Tiba tiba terbit senyuman di bibirnya tanpa dia sedari.

Skip

Setelah berada di dalam panggung selama sejam lebih movie yang mereka tonton pun habis.

" lena betul minah ni tidur yee siap peluk tangan aku sampai lenguh dah." kata Aryan. Tanpa mereka sedari Nabil dan Firash sempat mengambil gambar mereka berdua.

" sampai bila kau nak mcam tu ? jangan lupa kasi bangun dia tau. Kita orng keluar dulu, bye " tiba tiba Firash bersuara lalu keluar dari panggung bersama Idham, Nabil dan Hakim. Aryan hanya memandang pemergian mereka.

" uii bangun " Aryan mengejutkan Feyra bangun. Tapi Feyra tetap juga tak bangun, malah mengeratkan lagi pelukannya.

" sedap sangat ke tidur sambil peluk tangan aku ni ? hmm ? " soal Aryan.

Mata Feyra terus terbuka luas. Dia melihat Aryan yang berada di depan nya.

" ehh apa kau buat hah ? kau nak ambil kesempatan ke ?! " marah Feyra tetiba. Nak tutup malu le tu. Tabah jela Aryan. hahaaha

" eh aku pulak yang kena dia yang syok tidur peluk tangan aku dari tadi. Kau ingat tangan aku ni bantal ke apa ? " balas Aryan.

" yela sorry, movie dah habis kan aku nak keluar dulu klau kau nak duduk situ duduk la bye. " kata feyra lalu segera keluar dari cinema.

Aryan memerhati Feyra dari belakang. ' comel ' desis hati nya.

Keluar saja dari panggung Feyra terus menarik tangan Firash.

" dah habis kan ? jom balik " kata nya.

" ehh kejap kejap asal ni ? tak nak makan dulu ke ? kau tak lapar ? " soal Firash.

Feyra melepas kan tangan Firash.

" kau lupa ke ? dah nanyok ? mummy ajak kau makan malam kat rumah aku malam ni sama sama. " kata Feyra.

" eh haah la aku lupa, hehe " balas Firash lalu tersengih.

" kita orng balik dulu tau bye !" kata Firash kepada The Epic.

" okey, jumpa kat skola ! " balas the epic.




























To be continued...

sorry tooooooo shorttttt and hambar. Aye dh usaha untuk update juga story untuk hari ni 😖  jangan lupa vote and comment tau muahh ❤❤❤❤❤

ASD Highschool Where stories live. Discover now