Jurnalul Minei Harker
23 septembrie. Jonathan e ceva mai bine, după o noapte zbuciumată. Sunt mulţumită că are atât de mult de lucru, fiindcă în felul acesta nu se mai gândeşte la tot soiul de grozăvii; îmi pare bine, de asemenea, să-l văd împovărat cu responsabilităţile noii sale poziţii. Ştiam că îşi va recăpăta încrederea în sine şi cât de mândră sunt văzându-l înălţându-se pe culmile profesiei sale şi făcând faţă celor mai variate obligaţii! Astăzi va lipsi toată ziua, căci mi-a spus să nu-l aştept la masă. Mi-am terminat treburile prin casă, aşa că voi lua jurnalul său din Transilvania şi mă voi închide în camera mea să-l citesc…
24 septembrie. N-a fost chip să scriu noaptea trecută; însemnările înfiorătoare ale lui Jonathan m-au răvăşit. Cât trebuie să fi suferit, fie că a fost adevărat, fie numai cu închipuirea. Mă întreb dacă e vreo parte de adevăr în toate acestea. Le-a scris sub impresia febrei cerebrale sau s-a îmbolnăvit de pe urma lor? Dar omul pe care l-am văzut ieri? Jonathan părea pe deplin convins că el era.
Probabil că sub impresia înmormântării s-a întors cu gândul acolo. El le crede adevărate. Mi-aduc aminte ce mi-a spus în ziua căsătoriei: „Doar dacă vreo obligaţie solemnă nu mă va sili să revin asupra acestor ceasuri amare, treaz sau în vis, nebun sau teafăr”, în toate astea pare să fie un fir conducător… Contele înfricoşător se pregătea să călătorească la Londra… „Dacă se va întâmpla aşa şi va sosi la Londra, cu nenumăratele sale milioane…” Atunci ne va reveni o sarcină gravă; şi va trebui să nu dăm înapoi… Voi fi pregătită. Voi începe de îndată să dactilografiez jurnalul, ca să poată fi citit şi de alţii.
Scrisoare de la Van Helsing către doamna Mina Harker
24 septembrie (confidenţială)
Scumpă doamnă, Vă cer iertare de a-mi fi luat libertatea să vă scriu, cu toate că, într-o măsură, vă sunt prieten de departe, căci eu v-am anunţat vestea tristă a morţii domnişoarei Lucy Westenra. Prin amabilitatea lordului Godalming, am primit împuternicirea de a citi scrisorile şi hârtiile defunctei, care mă interesează în mod deosebit, într-o problemă de o importanţă vitală. Printre ele am găsit mai multe scrisori de la dumneavoastră, vădind marea prietenie şi dragoste pe care i le-aţi purtat. Oh, doamnă Mina, în numele acestei iubiri, vă implor, ajutaţi-mă! V-o cer spre binele celorlalţi, spre a pune capăt unei primejdii atât de cumplite, cum nici nu vă puteţi închipui.
Mi-aţi putea îngădui să vă văd? Puteţi avea încredere în mine. Sunt prietenul doctorului Seward şi al lordului Godalming (care a fost, pentru Lucy, Arthur). Deocamdată însă nu trebuie puşi la curent cu cererea mea. Aş veni să vă văd la Exeter, de îndată ce mi-aţi îngădui, la locul şi în momentul pe care le-aţi stabili. Vă cer încă o dată scuze, doamnă, dar v-am citit scrisorile către sărmana Lucy şi ştiu cât sunteţi de bună şi cât de mult a suferit soţul dumneavoastră; de aceea v-aş ruga, dacă se poate, să nu-l puneţi în temă, căci s-ar putea să-i dăuneze. Cu scuze, Van Helsing.
Telegramă de la doamna Harker către Van Helsing
25 septembrie. Veniţi astăzi cu trenul de zece şi un sfert, dacă-l puteţi prinde. Vă stau la dispoziţie oricând în timpul zilei.
Wilhelmine Harker.
Jurnalul Minei Harker
25 septembrie. Nu mă pot împiedica să mă simt foarte impresionată de apropiata vizită a doctorului Van Helsing, căci aştept de la el să arunce o lumină asupra tristei experienţe a lui Jonathan; pe de altă parte, cum el a îngrijit-o pe biata Lucy în ultimele ei zile de suferinţă, va putea să-mi vorbească despre ea. Acesta este chiar motivul vizitei sale, în legătură cu crizele de somnambulism de care suferea Lucy, şi nu Jonathan. Deci, nu voi şti niciodată adevărul cu privire la el. Nebună ce sunt! Blestematul de jurnal mi-a captivat imaginaţia şi colorează cu fantasmele lui toate obiectele din jur. Desigur, el vine să-mi vorbească despre Lucy. Nefericita de ea, va mai fi avut şi alte crize, iar noaptea de groază de pe faleză trebuie s-o fi îmbolnăvit.
CITEȘTI
Dracula
ClassicsDRACULA de Bram Stoker ( !!!TOATE CAPITOLELE „GRATIS”!!! ) Acțiunea romanului se petrece la sfârșitul secolului XIX în Transilvania care pe atunci făcea parte din Austro-Ungaria, azi regiunea aparține de România. Avocatul englez „Jonathan Harker” vi...