Harry arkasına dönüp Draco'yu aradı. Küçükken olduğu gibi birden kaybolmasından korkuyordu. Draco'nun ona gülümseyen bir yüzle baktığını fark edince içi rahatlayarak önüne döndü, tüm kalabalıkla beraber gözünü eski şapkaya dikti.
Birkaç saniye sessizlik oldu. Sonra hafifçe kıpırdadı şapka. Kenarına yakın bir yerlerdeki yırtık, ağız gibi açıldı- şapka bir şarkı tutturdu:
Bu şapka, dersiniz, çirkin mi çirkin!
Ama öyle hemen karar vermeyin.
Toz olurum varsa benden güzeli,
Eşsizim kendimi bildim bileli.Ne kasket dinlerim ne de silindir,
Şampiyonluk kaçmaz, hep bana gelir.
Hogwarts okulunda Seçmen Şapka'yım,
Her gün, her ay, her yıl başka başkayım.
Karşımda şöyle bir ürperin biraz,
Dünyada hiçbir şey gözümden kaçmaz.
Eğer geçirirsen beni başına,
Gideceğin yeri söylerim sana.Seni Gryffindor'a yollarım belki,
Zamanla olursun aslanın teki,
Yiğittir orada kalan çocuklar,
Hepsinin yüreği, nah, mangal kadar.Belki de düşersin Hufflepuff'a,
Haksızlığı hemen kaldırıp rafa,
Adalet uğruna savaşıverirsin,
Her yere mutluluk götürmek için.Ravenclaw kısmetin belki,
Oradakilerin hiç çıkmaz sesi,
Mantıktır onlarca önemli olan,
Öyle kurtulurlar tüm sorunlardanDüşersin belki de Slytherin'e sen,
Bir başkadır sanki oraya giden,
Amaçları için neler yapmazlar,
Açıklasam bitmez sabaha kadar.Giy kafana beni! Çekinme sakın!
Birinci koşul bu: Korkmayacaksın!
Hiç kimseye gelmez kötülük benden,
Şapkalar içinde en uysalıyım ben."Arkada Ron hayıflanıyordu, Fred ona ifrit ile savaşacaklarını söylemişti. Harry gülümsemeden edemedi ama aynı zamanda Draco ile aynı binaya giremezse diye düşünüyordu.
Harry cesur olduğunu düşünmüyordu ama Draco ona Gryffindor demişti, Draco ile Gryffindor binasına mı gideceklerdi o zaman, belki de ikisi de Hufflepuff binasına giderdi, Draco ona çok arkadaş canlısıydı, Harry de Draco'ya sadıktı en yakın bina Hufflepuff gibi geldi Harry'e.
Sırası ile çocuklar şapkayı başlarına geçiriyor, şapka bina adlarını haykırdıktan sonra binalarının masasına ilerliyorlardı.
Hermione Gryffindor'a yerleşince Ron homurdanmadan edemedi. Sıra Draco'ya gelince Harry kulaklarını dört açtı. Adı söylenince, hemen ileri atıldı Draco, şapkayı daha kafasına değdirir değdirmez karar açıklandı.
"SLYTHERIN!"
Harry'nin kafasının içinde yankılandı 'Slytherin, Slytherin, Slytherin...'
Peki ya aynı binada olmak? Harry yine de Gryffindor mu olmalı? Ron ile trende konuştuğunda Slytherin binasının hep kötüleri aldığını söylemişti, Voldemort bile Slytherindeymiş. Ama Draco kötü biri değil, değil mi?
Harry düşünedursun sıra ona gelmişti bile, silkelendi titrek adımlarla şapkaya gitti, kafasına yerleştirdi eski şapkayı.
"Hmm," diye incecik bir ses geldi kulağına. "Güç. Çok güç. Bakıyorum, bayağı gözüpek. Kafa da fena değil. Yetenek de var, evet, öyle- kendini kanıtlama tutkusu... bak, bu ilginç... Seni nereye yollasam acaba?"
Harry bir Slytherin masasında oturan Draco'ya bir de Gryffindor masasına baktı. Kafasında Ron'un Slytherinler kötüdür lafı dönüyordu.
~~
Draco cübbesinin iç cebinde duran Sunny'nin kafasını okşadı, Şapkayı kafasına geçirmiş olan zümrüt gözlü çocuğa baktı. Potter Gryffindor'a seçilecek ve artık bir Slytherin ile konuşmak istemeyecekti. Tamam bu da güzel, düşman değiliz en azından. Zaten Harry Potter ile arkadaş olabilecek gibi değildi. Eski ölüm yiyen ve kurtarıcı... Bir tanışıklıkları olması bile bir mucizeydi.
Harry'nin gözleri Draco ile kesişti, Draco Harry'e buruk bir tebessüm gönderdi. Sonraki an eski şapka bir bina adı haykırdı.
"GRYFFINDOR!"
Draco acı acı gülmeye devam etti, alkış tutan Gryffindorlara eşlik etti, binasında alkışlayan tek kişiydi.
Harry Draco'ya bakamadan masasına geçti. Yemek boyunca da Slytherin masasına bakamadı. Draco ise yemek boyunca ara ara Gryffindor masasına baktı, dili arkadaş olmasak da olur dese de kalbi çocuğun ona bakmasını, birbirlerine gülümsemeyi ve hala arkadaş olduklarını duymak istiyordu.
Harry bakmadı, Draco yenilgi ile omuzlarını düşürdü.
Eh bina seçimleri belli oldu Draco'nun dramı...
Binaları değiştiremezdim Harry Ron ve Hermione ile altın üçlü olmadan olmazz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Draco Malfoy Geçmişe Dönüş/Drarry
Hayran KurguSavaş sonrası Draco Malfoy bir kaybedendir. Yolun sonuna geldiğinde ise gözlerini son bir defa kapattığını zanneder. Gözlerini geri açtığında ise minik elli ağzında emzik olan bir bebeğe dönüşmüştü!